Kontrollrummet

EMU: Everywhere I Go ver 1.0 071215

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Everywhere I go
ARTIST/GRUPP:     Emulator
GENRE:                ja. tråkpop?
LÅTLÄNGD:           2:30 ?   
PRODUCENT:         Emu,
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3

Slafsat ihop en bakgrund på en timme, och har ouppvärmd lekt med rösten lite. Leaden låter svajig, men jag undrar hur det egentligen låter om bakrundsskrålen? Det är verkligen kul att sjunga sådär, och man kan uttrycka massor. men det kanske bara låter fjantigt?

Skulle vara kul att höra hur ni uppfattar det!


EDIT. Glömde låtlänken :D

www.perfectbounce.se/everywhereigo.mp3

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjo EMU!

En catchig grej du har på gång, visst passar avgrundsskrålen in, lite upp med dom ännu.
Och bara sången blir lite säkrare så ska det bli snyggt, lite som Snow, tycker jag :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
är lite forsättning på snow ;) jo visst :)

mest är det väl en labb hur man kan leka bono kanske...och se om man kan utveckla falsettdelen lite.

tack för lyssningen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
emu...du har en great timbre lite svaj men helt Ok....gillar stuket på låten också :rolleyes: B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Inget fel på skrålandet, låter helt ok.
Bra låtidé också o bra för att vara gjort på en timme.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


freddy

  • Gäst
Jag gillar din röst, men den är riktigt svajig i denna låt som du säger. Fasetten låter inte alls lika bra, den behöver du nog öva mer på. Det kanske är mest att den inte passar in i sammanhanget? Hur många gånger sjunger du fraserna innan du spelar in dom? Är du säker på vad du ska sjunga innan du tar ton? Träna genom att jämföra med ett annat intstrument för att få en visuell känsla över vad du gör med rösten. If all else fails... använd ATn för att snygga till vissa toner lite ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det här verkar vara en bra grund att bygga vidare på. Du låter bono, jäpp! :)
svajig röst här och var som folk redan påpekat, men det märks att du kan sjunga åtm. ;)

U2 influenserna är rätt (för?) starka, för mig kanske. Men antar att det är så du vill ha det.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar pianot i början o basen lite spiritulized sången ligger lite lite högt i början men funkar fint om man lyssan bort en del svaj det mesta funkar... bra på gränsen tycker jag.. lite mer reverb på sången kanske. Ylöanden bakom kan nog bli fina oxå .. roligt o höra ..
tony
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
emu...du har en great timbre lite svaj men helt Ok....gillar stuket på låten också :rolleyes: B)

tackar för det! kanske bygger vidare på detta...  :)

Inget fel på skrålandet, låter helt ok.
Bra låtidé också o bra för att vara gjort på en timme.
 :P

Hehe, ja, den bygger lite på en annan låt jagh gjorde till sångskivan, hade några harmonier som kunde funka men ingen lust att sitta och göra nåt riktigt nyskapande... tack för öronen :)


Jag gillar din röst, men den är riktigt svajig i denna låt som du säger. Fasetten låter inte alls lika bra, den behöver du nog öva mer på. Det kanske är mest att den inte passar in i sammanhanget? Hur många gånger sjunger du fraserna innan du spelar in dom? Är du säker på vad du ska sjunga innan du tar ton? Träna genom att jämföra med ett annat intstrument för att få en visuell känsla över vad du gör med rösten. If all else fails... använd ATn för att snygga till vissa toner lite ;)

Ja, alltså, normalt så lägger jag på en sångslask, sedan åker låten i bilen för at sätta melodier och stämmor. Denna gång gjordes arret och sången på en timme ca, så du hör ju resultatet därefter. Melodin blir osäker och jag är svajig pga att jag inte sjungit upp.

Låter falsetten illa pga att ljudet (spngklangen) är dåligt eller något annat?  Jag har inte heller några betänkligheter att använda AT där det behövs -jag är ju ingen sångare så... :)

Som su säger brujkar jag göra, jag tänker mig landskap målade med ljud och sång...funkar kalas. denna gång för dåligt förberedd dock.


tack för bra kommentar!



Tycker det här verkar vara en bra grund att bygga vidare på. Du låter bono, jäpp! :)
svajig röst här och var som folk redan påpekat, men det märks att du kan sjunga åtm. ;)

U2 influenserna är rätt (för?) starka, för mig kanske. Men antar att det är så du vill ha det.

heeh, ja alldeles för mycket influenser. men jag måste ha ett mål, eftetrsom  jag inte vet hur jag vill låta i falsettmode ;)  Tankarna ligger lite mellan bono och krister linder som sjöng i Dive.

tack för öronen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
gillar pianot i början o basen lite spiritulized sången ligger lite lite högt i början men funkar fint om man lyssan bort en del svaj det mesta funkar... bra på gränsen tycker jag.. lite mer reverb på sången kanske. Ylöanden bakom kan nog bli fina oxå .. roligt o höra ..
tony


zank y ou mein herr :) Gjorde en ynot helt enkelt, texten skrevs inline ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
åå, tack 1up :)



Har lite update angående fortsättnignen här, har jobbat lite mer:

"visserligen tog det rätt lång tid, men så blev det dåligt också"

nya tag en annan dag :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snyggt. Gillar text, successiva pålägg, rösten funkar till 98% svajar till på nåt ställe. Grundidén är skitsnygg men tveksam till att två ackord skall upprepas så pass... eller ska de det?  :huh: Det finns något meditativt, hypnotiskt i det också och med de snygga rytmmattorna med gitarr, stråkar, trummor... det funkar!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Skitbra!
Gillar din röst
och så smyger det igång på ett så fint sätt
Trummorna och den akustiska låter härligt skramligt. Gitarren något för hög mot slutet
Fin melodi och snyggt att stråkarna tar upp den i andra delen
som sagt bara fortsätt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Go grundidé och nog anas U2 som ngn var inne på. Bygg vidare!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Trevlig låt !
Gillar att rösten ligger såhär långt fram och är så avskalad och klar!
Du har så bra och mysig röst ;)

Ska bli spännande med fortsättning på denna!


/
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snyggt. Gillar text, successiva pålägg, rösten funkar till 98% svajar till på nåt ställe. Grundidén är skitsnygg men tveksam till att två ackord skall upprepas så pass... eller ska de det?  :huh: Det finns något meditativt, hypnotiskt i det också och med de snygga rytmmattorna med gitarr, stråkar, trummor... det funkar!  :D

98%  :rolleyes: hihi, tack :) Tror inte den har de riktiga kvaliterna som krävs för att bli en bra tvåackordare, men jag tänkte nog dra den vidare till flerackordsriktning :) tack för lyssning!

Skitbra!
Gillar din röst
och så smyger det igång på ett så fint sätt
Trummorna och den akustiska låter härligt skramligt. Gitarren något för hög mot slutet
Fin melodi och snyggt att stråkarna tar upp den i andra delen
som sagt bara fortsätt

Kul att det faller i god jord minsann, agitarrerna har jag mecklat ihop rent samplermässigt ...;)  Skall be någon gitarrist i bekantskapskretsen att ordna med gitarrer sen, kanske jag testar ackeguran själv....

Roligt oxo att du tänkte på att stråkarna tog upp melodin. tack för öron min vän!

Go grundidé och nog anas U2 som ngn var inne på. Bygg vidare!

Tackar, kanske skall av-U2-fiera den lite ;) Tack för lyssning och kommentar :)

Trevlig låt !
Gillar att rösten ligger såhär långt fram och är så avskalad och klar!
Du har så bra och mysig röst ;)

Ska bli spännande med fortsättning på denna!


/

bra och mysig :) låter som "han är så käck och rå" :D  tack för kommentaren :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Det känns som om de första sångtonerna är för starkt sjungna, låten börjar ju avslappnat och lugnt och jag tycker att sången också borde göra så.

U2 influenser har jag inget emot, låter finfint detta. Vem behöver fler än 2 ackord?

Falcettonen vid 1:41 är smått plågsam, i övrigt funkar det.
blargh


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, sången behövs nyanseras lite. jag tar det som inte låter för jobbigt;)

Kul att det funkar....två ackord funkar oftast kalaas, menlåten känns lite tunn för det.

Återkommer ::):)


tack för synpunkter och lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vem behöver fler än 2 ackord?

Jag behöver ett G också. Sen är jag nöjd på den fronten. Lite omtagningar på sura sången också.

 :)


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Gillar din röst, men det är jäkligt svajigt och småfalskt just nu tycker jag. Falsettdelarna tycker jag inte låter bra alls, du låter väldigt osäker på vad du vill få till med dem. Lovande låt annars, men sången tycker då du bör lägga om. Kan prova lägga lite falsett om du vill, har börjat få lite kontroll på min röst däruppe nu (fast ingen kontroll alls längre ner istället :-) ).


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vem behöver fler än 2 ackord?

Jag behöver ett G också. Sen är jag nöjd på den fronten. Lite omtagningar på sura sången också.

 :)

de e på G  :rolleyes: Nej, jag är inte från göteborg.

 ;)

Gillar din röst, men det är jäkligt svajigt och småfalskt just nu tycker jag. Falsettdelarna tycker jag inte låter bra alls, du låter väldigt osäker på vad du vill få till med dem. Lovande låt annars, men sången tycker då du bör lägga om. Kan prova lägga lite falsett om du vill, har börjat få lite kontroll på min röst däruppe nu (fast ingen kontroll alls längre ner istället :-) ).


tack för lyssningen :)  Jag vet att jag mest flummar omkring, men det är oxo meningen med detta, att kolla om jag får till nån. personligen tycker jag falsetten låter krig =D  Den lägre stämman vet jag att jag kan få till bra mycket bättre men det va inte i fokus på denna tagninen :D

tack för erbjudandet om falsettpålägg, men detta är mest ett övningsobjekt mer än något annat just nu :)

Postar en version om jag lyckas få nåt bättre ur stämbanden!
https://soundcloud.com/secondary-protocol