Kontrollrummet

Allmän studio/mikrofon-teknik, en grundkurs med analog+digital inriktning!

gäst · 3 · 2066

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
Helgkurs hos Florian

Efter att ha fått en del pm med förfrågningar om detta väljer jag att härmed erbjuda vissa alternativ gällande vilka helger som kan funka för mig efter Påsk:

*13-15 April
*20-22 April
*27-29 April
*4-6 Maj
*11-13 Maj

Jag tycker det känns jätteroligt att intresset finns här och kommer nästa vecka att skräddarsy ett vettigt programupplägg med både teori och praktik med betoning på det sistnämnda.

Som jag tidigare föreslog blir kurserna förlagda på helger i April/Maj då folk kan komma och ligga över här i gästrummen som har plats för totalt 6 personer vilket också kommer att bli maxantal deltagare per tillfälle.

Boka in er snarast genom att sända PM med önskemål/bekräftelse om vilken helg som funkar bäst för er, samt vilken av kurserna ni vill delta i, inom ramarna för följande:

GRUNDKURS
*Mikrofonteknik, trummor-gitarr-bas-flygel-orgel etc övningar
*Analog inspelningsteknik
*Digital inspelningsteknik

MIXKURS
*Balans och panorering
*Att använda EQ eller ej...
*Att använda kompression, när var hur...
*Summering-nedmixning

OBS att det handlar om EN kurs/tillfälle på totalt 16 timmar vilket är väldigt lite tid för att lära sig detta på ett djupare, mer ingående sätt men ändå en enkel och smidig väg att få in fler utav er framtida ljudtekniker på "rätt" sida om kunskapsbarriären.

*Praktiska övningar i grupp där alla får prova på de olika momenten för att kunna hantera dessa självständigt i ett längre perspektiv och i olika situationer.

*Samkväm på kvällarna, diskussioner och skrönor om svunna tider.

*Egen hushållning, ni tar med vad ni behöver och lagar maten i lag eller själva.

Kostnad: 1200:- inkl. boende!

Väl mött och välkommen med frågor/vägbeskrivning etc, se även hemsidan-

Kristian

 B)



Florian le Sage

  • Gäst
En bump och en påminnelse om sista anmälningsdag som är idag!!!
3 utav er har ju redan hört av er privat men jag vore tacksam om vi kunde samköra detta nu för smidighetens skull, vilken helg passar er bäst + alternativ, time´s running...jag har massor av annat på prioritetslistan=måste veta inför vilken helg jag skall jobba ihop ett tight program*

 B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det hade ju varit så kul detta  :(

Andra arbetstider för frun och det innebär att jag är hemma och bygger lego...

Tar gärna regncheck på detta till andra tider....
https://soundcloud.com/secondary-protocol