Hej Jon.
Det var ett tag sedan jag lyssnade och kommenterade dina låtar..

Men bättre sent än aldrig.
Bra spelat i denna och en fin låt!
Mixen då:
Ja jag säger väl det jag alltid gjort,du har passerat mig med råge vad gäller mixeri branschen.
Men..det finns ju alltid ett sådant..Hela mixen är väldigt mid och diskant rik.Iofs så hör jag basen men saknar lite tryck från det registret.Minns att jag hade synpunkter på det när du släppte skivan..Ett nyttjande av hela spektrat skulle höja låten.Jag är inne i en "basigare"period,mina låtar skulle må bättre av att jag tänker lite i dina banor mixeri mässigt,men bara lite..Det som jag tycker låter "sämst" när man kapar bort för mycket bas och låga mellan - är sången.
Då uppstår ett "väsande"kring sången som jag har svårt för.Å andra sidan så kan man se det som en effekt - men kör man det på en hel skiva så kan det bli för mycket.Sången är det mest personliga och uttrycks fulla instrumentet som en mixare har tillgång till i en låt.Jag tror på att försöka få den så naturligt som möjligt,sedan anpassa det andra efter den.Mycket av det fenomenet tycker jag denna lider av.Anpassar man sången efter de övriga instrumenten,ex gitarr,ljus virvel etc..så tycker jag att man är ute på liite djupt vatten.Basic "knowledge" i Micaels mixeri bok - sången så naturligt som möjligt - så stora delar av frekvens spektrat som är möjligt i förhållande till vad man har för klanger/instrument i låten.
Lite om drumsen.Jag kör oxå ez,och jag har blivit sågad trum mässigt på allt jag lagt upp.Mest pga. virveln:s sound..Dom flesta här kör AD,men jag vägrar! Köpte vintage setet till ez:et,då blev slut på gnället..he he
Nåväl Jon,mycket bra låt detta,den har fått gå hela tiden medan jag skrev mitt inlägg.Lova mig att du testar mitt recept på nån låt,så vi får höra om jag är ute och cyklar?
Ha det gott
Mvh
Micael