Kontrollrummet

Wille - Piano

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rapala

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Hej!

jag är inte ny här på forumet men det här är första gången jag är aktiv och postar, skulle vara kul att höra era synpunkter och så.
Jag har knappast någon värstingstudio, spelar in på en "vanlig" dator via mitt externa ljudkort, som är den enda riktiga prylen jag införskaffat mig, och andvänder mig utav EZdrummers Drumkit From Hell, resten är "live" eller hur man ska förklara (inte midi).

Jag kan inte sjunga så det är inte någon sång på låten, själva upplägget är ganska tråkigt just nu också; vers, bridge, ref osv.
jag har tänkt att arbeta vidare med denna låt men jag vill ha lite respons så jag vet om det är någon idé att fortsätta eller om jag lika gärna ska spela in den på nytt, jag har endast hörlurar så jag vet inte riktigt hur bra ljudet är i bättre högtalare.

Låtnamn: Piano
Artist: Wille
Kompositör/text: Wille
Genre: Rock
Status: Skiss
Inspelnings år: 2007
Format: mp3

Denna länk skall fungera, har provat den från en massa andra datorer, ni klickar bara på "Willes.mp3" mitt på sidan.
http://www.speedyshare.com/170626956.html
« Senast ändrad: 13.12.2007, 15:00:12 by rapala »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Rapala.
Vi har lite regler för hur det skall se ut när vi laddar upp låtar..I trådhuvudet: Rapala/låtnamn

På sidan:

Låtnamn:
Artist:
Kompositör/text:
Genre:
Ev,medverkande:
Status: Skiss/färdigt?
Inspelnings år:
Format:


Vidare så fungerar inte din länk.Lägg upp låten här..Om den inte är färdig,maila Tsmalmbe för en liten specialare - så kan du lägga upp låten på halvfärdiga demo sidan utan attt länka nånstans..

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
i halvfärdiga har vi väl ändå inte den regeln?


Utloggad tsmalmbe

i halvfärdiga har vi väl ändå inte den regeln?

Nej, men nog underlättar det med en topic som beskriver lite mera. Men i halvfärdiga gäller inte samma ganska strikta regler, helt sant där.

Jag får inte upp länken heller
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Den funkar för mig :huh:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tycker du har fått till ett skönt sound bara att går vidare! :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou RAPALA!

Riktigt snyggt lårbörjan du har på gång, liteväl mycket distgitarrer, håll dom i versen men ta ner dom reffen, eller tvärtom, blir lite mer kontrast i låte.
Och sång behöver denna låt 100%:igt, kommer att bli skitsnyggt!

grönt ljus, fortsätt med det snygga jobbet! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad rapala

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Tack för all respons, Jo jag vet att gitarrerna måste ner i ref, hade problem med det tidigare då jag inte fick fram pianot i ljudbilden, gitarrerna slukade i sig allt, är man gitarrist så är man :P Men jag ska ta och sänka gitarrerna ännu mera i reffen.

Ska passa på att lägga upp en låt till fast i 2 olika versioner men det blir väl en ny tråd isf