ska ta en funderare på orgeln hrmm...tyckte den funka ganska ok(Charlie Sheen, sitcom-points/Noren

/ karl
Visst är det så 
Men längden har jag inget problem med alls, det är bara bra at det är långt, kunde få vara längre, det blir som ett mantra när det är av bra kvalisort som det här. Men stämningsmässigt funkar inte orgeln (min högst subjektiva uppfattning så klart!) Den känns lite som att stoppa in Charlie Sheen med klämkäcka sitcom-points i en lars noren-pjäs. öh. ungefär. Skulle gärna höra något mer passande i ljudlandskapet, som en ledsam pad, cellos...eller något.

Ok stajo, du är inte ensam om att inte gilla orgeln

men allt träffar alla olika...kul att du ändå tycker om låten.... NY? / karl
Dåligt Gehör....tack för noggrann lyssning och visst kan jag lita på dina säkra öron för det mesta....här har du säkert rätt på en del grejor men startsträckan är lång för att börja mecka runt i låten igen....soundet...metalliskt brist på värme..kan väl vara så ( vad har du för lyssning? ) Varje låt jag gör ligger ingen soundtanke bakom utan allt sitter löst ända tills mix, ibland tar jag sången i båset ibland inte, har dålig koll på mina monitorer tror dom ljuger lite och är i behov av en subbas för att jag inte ska överstyra en mix med bara bas.... formen kan diskuteras och förut var det ju ett nytt tema och jag tänkte att det kanske blir för mycket så det blev detta alternativ ist...men låten kanske inte pallar längden..5 drygt, den kanske ska ner till 3:50 och då kanske inte det problemet finns....jag tycker också att den har en viss potential och då har jag trots allt lyssnat vansinnigt mycket mer på den än du men faktiskt är inte gränsen nådd ännu...tycker om den fortfarande och vill ha den så bra som möjligt innan jag lägger den åt sidan...kanske provar lite andra grepp...uppskattar ditt engagemang och din uppriktighet..... / karl
tnx Larsson för dina öron....se ovan ang. soundet...ska testa att skruva till lite fetare sound.... :unsure:kul att gillar iaf.../ karl