Jo - det räcker. Kör över ytorna med lite spraylim (finns rimligt billigt hos Harald Nyborg), så binder du fast de ytliga fibrerna som annars lätt kan sticka iväg - och sedan trycker du fast tyget i limmet innan det torkar - så slipper du dessutom tråckla ihop tyget.
Ja, att limma fast var ju tanken isf.

Men då blir'e Biltema och Jysk imorn, så är det bara att klä in dem sen.

Just det, en fråga till. Vilken sorts tyg är bäst att använda?
Mor min tror blint på att jag ska köra på vanliga svarta lakan, för det släpper tydligen igenom mycket luft. Kommer det funka, eller vad bör man köra på?
Ja - men inte om absorbenterna också är tänkta att dämpa högre frekvenser. Om du plastar in absorbenten, så kommer högre frekvenser att bara studsa ut i rummet igen - men om de bara ska hjälpa till med basfrekvenser, så funkar det fint och du riskerar inte att få ut ett dugg av materialet.
Hela BBC-undersökningen som diagrammet kommer ifrån (och som också finns länkat till i vår Wikis artikel om akustikbehandlingWiki), kan du läsa här: http://downloads.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/1992-11.pdf . Det finns en hel del intressanta praktiska försök att läsa om där.
De är nog tänkta att vara ganska allround, så då är det väl ingen vidare bra idé...
Fast superchunken som kommer stå i hörnet är nog mest till för basen. Eller, vad har man annars en hörnabsorbent till? Det är väl i hörnen det är viktigast att dämpa basen, vad jag har förstått?