Kontrollrummet

Tar en evighet att ladda ljuden i pluggar...?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
När jag ex startar EZ Drummer och skall ladda mitt vintage-kit så tar det evigheter att ladda in alla 315MB ljud.
Öppnar jag själva pluggen så ser men att den laddar ca 1MB på tre sekunder, vilket är alldeles på tok för långsamt.

Trodde att det berodde på att jag bara hade 1GB ram, så jag har köpt till så jag har 3GB men det är ändå likadant och datorn jobbar som besatt.

Köpte mig ett Motu Ultralite för att underlätta för min stackars dator lite, men ingen skillnad.
Vad kan jag göra??  Tips??    :unsure:
Me, Myself & I


Utloggad tsmalmbe

Ljudbankerna på skilda, snabba skivor.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag har lagt in bankerna på hårddisken för att slippa hålla på med skivor, men det kanske inte är bra?

Har C: där operativsystemet ligger
      D: där alla projekt ligger sparade med audiofiler
      E: där Cubase är installerat

Som det är nu ligger pluggen installerad på e: och ljudbiblioteken ligger i samma bibliotek.
Vilken partition är det bäst att flytta det till i så fall?

Kompisen har dock EZ installerat på samma sätt på sin dator, men han laddar alltihop (315MB) på typ 10-15 sekunder till skillnad från min 1MB/3sek. Han har dessutom bara två GB internminne mot mina tre?
Me, Myself & I


DåligtGehör

  • Gäst
Har för mig att det var något med sample-raten som kunde orsaka väldigt sega inladdningstiden. Typ om man inte hade sitt ljudkort inställt på 44.1K http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=19670


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***