Kontrollrummet

Gamla dynmaiska mickar av kända märken, något av värde?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Min kompis sa inför att han hade en massa ärvda mickar inför en spelning vi gjorde ikväll, och det visade sig vara gamla shure, akg och sony mickar. De lät väldigt bra.

Känns som en antikrundefråga, men är det något värdefullt eller eftersökt? Något speciellt andvändningsområde med dessa? Alla är i superbt skick.

AKG - D80
Sony F-pv8t
Shure - 588SA
Kenwood - MC5
Shure - 517SB


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag kan köpa AKG:n av er för en symbolisk summa.. ;)


edit: shuremickarna lät sådär.. låter som 80 tals style, när shure gjorde massa obskyra modeller på sina egna mickar, för att kunna sälja billigare.. ex 588SA, samt ngra fler.. jag har ngra såna jag med.
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
jag kan köpa AKG:n av er för en symbolisk summa.. ;)


edit: shuremickarna lät sådär.. låter som 80 tals style, när shure gjorde massa obskyra modeller på sina egna mickar, för att kunna sälja billigare.. ex 588SA, samt ngra fler.. jag har ngra såna jag med.

Haha..detta var inte en annons, utan bara veta vad för något jag har tillgång till. Ska prova dem på diverse grejer, men är tveksam om jag kan få bättre ljud på mickar med sådana extrema sånghuvuden. Faan, nu vill jag verkligen ha en digi 002 så kan jag prova dem parallellt.