Det känns som om det hela är ett medvetet upplägg för att sänka KR
Det gäller ju att som general anpassa sig till det tänkta utbudet hela tiden men skiter man i det så blir ju resultatet tja... skit helt enkelt.
Tänk om och tänk rätt är mitt råd om du nu bryr dig......
Att jag inte skulle bry mig eller välja festivalämne för att sabba kunde inte vara mer felaktigt. Jag har agerat moderator här länge och lagt ner mycket tid på att få detta forum att leva, tråkigt om du inte inser det. Konspirationsteorierna kan få stanna hos dig, tack.
Jag trodde helt enkelt att det skulle kunna vara ett kul tema. Det har varit ett antal coverfestivaler tidigare och det har funkat bra.
Nä det behöver inte vara en blues (även om det underlättar) för lite drygt ett år sedan körde jag som general och fick in 17 bidrag efter det har det varit festivaler med mellan 8 - 12 bidrag.
Festivalen med 17 bidrag som du anordnade tycker jag är en riktigt usel måttstock på vad som är en lyckad festival. Eftersom du tycker en coverfestival slår undan benen för de kreativa låtskapande medlemmarna så måste väl ändå en recyclefestival vara något slags bottenrekord avseende kreativ insats för medlemmarna. Posta en gammal länk liksom. Ja, det blev många bidrag, så om det är det viktigaste så var den lyckad.
När det är 8-10 låtar tycker jag personligen det är lagom. Blir det fler orkar man (jag) inte hålla intresset uppe.
Det är nu uppenbart att nuvarande ämne inte lockade fram några alster hos medlemmarna som är aktiva här så jag är inte sämre än att jag kan avbryta. Ett bidrag blir ju inte så spännande röstning.
Vad tror ni om följande tema istället?
Tema: Höst (mest som en inspiration)
Regler: Skicka in en nyskriven, nyinspelad, tidigare inte publicerad låt. Ämnet tolkar man som man vill.
Röstning: Man röstar på det man gillar bäst helt enkelt. Inga regler att förhålla sig till.