Kontrollrummet

Joniverse, ny medlem med nya låtar!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joniverse

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
  • http://trig.com/joniverse
    • Visa profil
    • Joniverse
Hej allihopa! Jag heter Jon, men kallar mig för Joniverse när jag gör musik. Om ni lyssnar kommer ni upptäcka att jag sysslar med någon slags popmusik.

Jag jobbar i Logic Express 7 med min iBook G4, övrig utrustning är ESI Quatafire 610 (ljudkort), ESI NEar 05 (monitorer), Sennheiser HD 280 pro (hörlurar), Studio Projects B1 (mic), Squier bas, Gibson SG, Fender Stratocaster och Roland Juno 60. Jag gillar att ha det enkelt, bara några få bra instrument, en telesladd och Logics inbyggda effekter och instrument, det är allt jag behöver, rent och snyggt på skrivbordet, det är arbetsro för mig!

De låtar jag vill spela upp som färdiga demos är de tre första på sidan, det är de som känns mest färdiga för mig, kommer säkert pilla lite med mixen någon gång men det skulle känns fel att lägga ut dem i tråden "halvfärdiga demos". Kom gärna med synpunkter, jag är öppen för förslag på ändringar!

Här hittar ni musiken: Joniverse

« Senast ändrad: 06.12.2007, 21:39:40 by Joniverse »


Utloggad tsmalmbe

Länka gärna dina låtar direkt. Ju lättare du gör det för oss, desto sannolikare är det att vi kommenterar. Välkommen hit i varje fall!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Joniverse

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
  • http://trig.com/joniverse
    • Visa profil
    • Joniverse
Citera
Länka gärna dina låtar direkt. Ju lättare du gör det för oss, desto sannolikare är det att vi kommenterar.

Jag vill tyvärr inte lägga ut låtarna som mp3 på min hemsida utan ha dem i en musikspelare så man inte kan ladda hem dem förrän jag vet att de är helt färdiga. Jag får helt enkelt ta risken att missa några kommentarer. Jag kan dock försäkra er om att Trigs musikspelare låter jättebra, är extremt enkel och helt fri från reklam och popupfönster eller annat skräp!

Hoppas någon vill lyssna i alla fall!

Mvh // Jon



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Jon.
Välkommen till Kontrollrummet.Bra musik på din sait.Finns inget att klanka ned på mix eller lir mässigt -snygg debut! Det blir kul att höra fler alster från dig.Här har vi oxå en sida med ofärdiga demon där vi brukar lägga upp skisser och dylikt för kommentarer när vi kört fast i arret..Så du kommer nog att känna dig hemma här vad det lider.Mycket bra musiker här oxå,som generöst brukar dela med sig av sina kunskaper om man saknar nåt instrument..

Mvh
Micael


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Tycker alla låtarna låter grymt bra och är tokfärdiga, bra jobb! Vad ska du här att göra, du ligger i en högre division ;)

Nejdå, du är varmt välkommen. Du får se till att höja oss andra istället :D
blargh


freddy

  • Gäst
Hej och välkommen - se till att stanna och var aktiv! :)
Lyssnar på första låten nu, det låter proffsigt. Inte riktigt min stil men jag gillar det och jag känner igen talang när jag hör den. Gillar verkligen alla gitarrljud du har fått till i produktionen, passar som handen i handsken. Rocka på och fortsätt dela med dig av din musik/kunskap.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter mycket bra på din sida! Varmt välkommen hit!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Fasiken proffsig värre .. saknade lite mellan register kanske men det fann jag i rösten . tänkte lite på juwelen lyssnar inte så ofta på pop ala detta men det låter väldigt bra.

välkommen ..
tony
att leva är att dö


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Låter ju bra!
Även om det inte är "det perfekta ljudet" så är det det "rätta" ljudet för just dig o dina låtar känns det som.
Bra jobbat!
O välkommen hit  B)


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tjena Jon och välkommen!

Har besökt din sida ofta och diggar verkligen dina låtar!

Tycker faktiskt att du är bättre "solo" än med ditt superband (även om jag diggar det oxå)!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad vstrs

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 40
  • Nord Electro!
    • Visa profil
Min ödmjuka åsikt:
Låt ett:
Det frasar. För lite rumseffekter i borjan och för mycket effekt/kör på sången i ref. Lägg på Rev i mastringen? Ett skrapande missljud i ref! Handklappet eller vad det är låter inte bra.
Låt två.
För lite rumseffekt. För mycket effekt/kör på sången i ref.
Alldeles för mycket S-ljud på sången!

Det här är begåvat, Jon.


Utloggad Joniverse

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
  • http://trig.com/joniverse
    • Visa profil
    • Joniverse
Tack allihopa för fin kritik, och tack till vstrs för väldigt konstruktiv kritik, jag ska ta en vända till med mixen med dina synpunkter i tankarna!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou määään Jon!
Detta sitter som fish and chips! :D
Innerligen välkommen till Kontrollrummet, och verkligen snygg entré med en sån låt som denna!
VAd har vi att vänta, återstår att se! :)

H.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
snygga pop alster iallra högsta grad.
finfina hantverk heltenkrlt..

hej förresten!

/Larsson
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


DåligtGehör

  • Gäst
The mess I made - Bra absolut! Riktigt jävligt stunsig!

Saker sitter som på räls och den tuffar på ända in till mål utan att tappa ångan. Lite för snäll pop för mig men det finns saker jag verkligen gillar som i princip alla gitarrer. Särskilt de envetna lätt dissonanta sakerna är underbara, men även riffen är riktigt fräcka men inte minst hur det vävs ihop. "Teraminsolot" är cool.

Orgeln (?) som ligger och kompar till höger tycker jag dock är tråkig och enformig. Framför allt trist ljud.

"Rymdsyntljuden" Nä.


Utloggad Joniverse

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
  • http://trig.com/joniverse
    • Visa profil
    • Joniverse
Hehe, stunsig, kul beskrivning! Orgeln är ju där mest för att fylla ut och lyfta refrängen. Kanske kunde vara roligare.

Rumdljuden stannar, jag älskar dem, och de ska vara lite omotiverat höga, det tycker jag är coolt! Någon som lyssnat på "Baby I'm Burning" med Dolly Parton? Den har helt galet höga rymdsynteffekter, det är SÅ grymt!



Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Hej  lyssnade på dina låtar o dem är riktigt bra ,,,mkt proffsit som alla andra säger  :P gillar ditt sound över lag mkt fint,,
Du är varmt välkommen hit, ser fram att höra mer ;)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
hej jon....lyssnade på "the mess I made" och fick lite T rexvibbar....nice och välproddat...

allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Snyggt! Gillade speciellt Stay Away.

Välkommen
www.myspace.com/staffanjonsson