Kontrollrummet

mahan - ITS BEEN RAINING

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej!
Världens dystert julväder, regnet bara öser ner o inte ett spår av snö. Så nu blev det enn regnig dags visa. Satt o dundrade med VAMP2:n och här e resultatet. Tyck o tryck!

        LÅTNAMN:             ITS BEEN RAINING
        ARTIST/GRUPP:      mahan
        GENRE:                 POPROCK
        LÅTLÄNGD:            3:55
        KOMPOSITÖR:        mahan
        TEXT:                   mahan / spacetrucker
        EV. MEDVERKANDE: husflugan
        INSPELNINGSÅR:     2007
        FORMAT:               mp3

     HÄR E DEN REGNINGA LÄNKEN

Så om nån hinner med lyssning i julbrådskan så är allt välkommet i kommentarväg! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Nemen fan de kommer ju fint ljud från vamppen.
Vanlig mahan kvalite alltså jag tycker om det som vanligt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.
Denna gillar jag! Lite små bluesigt bort sett från komp guran.Men så kom det nåt o-bluesigt stick...hrmmpfh!..skämta ba,signum ala´Johan - snyggt! För lite tid till att lyssna efter motorsågs tillfälle,kan inte höra nåt galet så här vid första varvet.Och där kom det nåt annorlunda på bas sång å trummor,kul ide`!

Helhets intryck då: Jag tycker att denna har potencial att bli en av dina bästa.Du vet ju jag å blues..Denna ser jag ju inte som en renodlad dito,men feelingen finns där helt klart.Massor av spontanitet och små infall av musikaliska finesser här och där..

Önske tänkande i paket form då: GURA SOLO ALA`WERNIS!!! Snälla Tomten,låtom oss få höra det..

Det var allt från Norrlands promptern för denna gång.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker öppningen är rätt grym. Rätt tänkt, slå eventuella opponenter på käften :) direkt!
Iofs rätt enkel "melodi", men kändes kraftfull jämfört med allt annat jag har i spelningslistan för tillfället ;)
Tycker allt verkar genomtänkt och noga avvägt (vad gäller instrument och harmonier osv)  Vid 1:31 är jag i riktig stämning :), och gitarrsolot som följer funkar också, helt klart.

Texten är rätt cool, tänker på Clintan eller liknande tv-personligheter! :) Är Clintan från finland  :blink:
VEte sjutton, denna satte sig direkt vilket inte alltid är fallet med dina hårdrockslåtar ;). Mahanistisk hårdrock när den är som bäst. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
.. bra låt! Du måste ha en fullkomligt frenetisk kreativitet??  B)

What did I say, what did I do... snyggt! (02.22)

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nemen fan de kommer ju fint ljud från vamppen.
Vanlig mahan kvalite alltså jag tycker om det som vanligt.


VAMPPI RULES!
Kul att det gillas, tackar Tommy för avnjutningen! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjenare.
Denna gillar jag! Lite små bluesigt bort sett från komp guran.Men så kom det nåt o-bluesigt stick...hrmmpfh!..skämta ba,signum ala´Johan - snyggt! För lite tid till att lyssna efter motorsågs tillfälle,kan inte höra nåt galet så här vid första varvet.Och där kom det nåt annorlunda på bas sång å trummor,kul ide`!

Helhets intryck då: Jag tycker att denna har potencial att bli en av dina bästa.Du vet ju jag å blues..Denna ser jag ju inte som en renodlad dito,men feelingen finns där helt klart.Massor av spontanitet och små infall av musikaliska finesser här och där..

Önske tänkande i paket form då: GURA SOLO ALA`WERNIS!!! Snälla Tomten,låtom oss få höra det..

Det var allt från Norrlands promptern för denna gång.

Mvh
Micael


Stort tack till Norrlandstomten för detta. :)
Spontant har det ju tillkommit tills törsta delen, B-del o C-del, och jag vet att mitt sololirande har långt kvar till kvalitet, såsåm jag själv vill ha det, men man tager vad man haver :rolleyes:

Skall väl komma med en blues snart, nåt smått på gång här, för denna låt blir nog ingen blues av!
TAckar för örat o komment! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tycker öppningen är rätt grym. Rätt tänkt, slå eventuella opponenter på käften :) direkt!
Iofs rätt enkel "melodi", men kändes kraftfull jämfört med allt annat jag har i spelningslistan för tillfället ;)
Tycker allt verkar genomtänkt och noga avvägt (vad gäller instrument och harmonier osv)  Vid 1:31 är jag i riktig stämning :), och gitarrsolot som följer funkar också, helt klart.

Texten är rätt cool, tänker på Clintan eller liknande tv-personligheter! :) Är Clintan från finland  :blink:
VEte sjutton, denna satte sig direkt vilket inte alltid är fallet med dina hårdrockslåtar ;). Mahanistisk hårdrock när den är som bäst. ;)


He he, Slåpåtjeftsky, ryska boxaren  :D
Jo, melodin e enkel, går ju till så i denna musikfabrik att först blir kompet färdigt o sen försöker jag pina in nånsorts melodi til det.
Kul att den hittade plats hos dig! Clintan känner jag inte, är han släkt med Mandelbroten månne? :P

TAckar Per för din tid igen en gång! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
.. bra låt! Du måste ha en fullkomligt frenetisk kreativitet??  B)

What did I say, what did I do... snyggt! (02.22)




TAckar Åsa,
verkligt snyggt att du märker detaljer, UPPSKATTAS! :)
Just nu e kreativiteten lite låg, håller på att göra slutfixningen på min lilla studio, denna vecka ska den vara klar för 100% produktion.

TAckar Åsa för lyssingen o comment! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
He he, Slåpåtjeftsky, ryska boxaren  :D

Honom skall man akta sig för :)


Citera
Jo, melodin e enkel, går ju till så i denna musikfabrik att först blir kompet färdigt o sen försöker jag pina in nånsorts melodi til det.

I och för sig inget fel med enkelhet. I alla fall genomtänkt enkelhet funkar nästan alltid bättre än motsatsen. Det sägs gå att bevisa med Occam och hans rakkniv. ;)
Skrev för övrigt fel ovan. Menade nog att typ de första anslagen på gitarren funkade väldigt bra... i sin s k enkelhet.. ;)

Citera
Kul att den hittade plats hos dig! Clintan känner jag inte,

Clint Eastwood alltså :) Den coole skådespelaren med cigarren :)

"Had enough yet, punk?" :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Clint Eastwood alltså :) Den coole skådespelaren med cigarren :)



Jasså den Clintan , han är ju helt finländare, röker bara finska cigarrer och dricker Koskenkorva, perkele! :D :P
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Tungur Låtur! Inte min normala genre, men det maler på bra! Påminns om min tonår då mina öron fortfarande klarade av dessa marshallstackar... Bra låt och bra sång!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tungur Låtur! Inte min normala genre, men det maler på bra! Påminns om min tonår då mina öron fortfarande klarade av dessa marshallstackar... Bra låt och bra sång!

TAckar JT!
Jojjomen, det är ju över trettifem sedan mina tonår åxå, men jag bara inte kommer av med "marshallerna" :D
Men det är coolt att du diggar! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låten funkar. I nån slags klassisk rock-anda liksom. Lead-rösten behöver mer jobb, den surar lite här och där. Bra kör-arr som vanligt.

Gitarren vill jag ha bort från ZZ-top-träsket. Alldeles för mainstream-slätstruket sound på kompet. Ett mer AC/DC-aktigt sound hade tilltalat mig. Alltså mycket mindre dist. På kompgitarrer i denna stil tenderar ljudet att bara försvinna i ljudbilden när man har mycket dist på.

Slutet var lysande med den unisona gitarr/sång-delen. Sluta där istället och skippa standardslutet du har nu.




Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Låten funkar. I nån slags klassisk rock-anda liksom. Lead-rösten behöver mer jobb, den surar lite här och där. Bra kör-arr som vanligt.

Gitarren vill jag ha bort från ZZ-top-träsket. Alldeles för mainstream-slätstruket sound på kompet. Ett mer AC/DC-aktigt sound hade tilltalat mig. Alltså mycket mindre dist. På kompgitarrer i denna stil tenderar ljudet att bara försvinna i ljudbilden när man har mycket dist på.

Slutet var lysande med den unisona gitarr/sång-delen. Sluta där istället och skippa standardslutet du har nu.




TAckar Wernis!
Alltid lika snygg o uppbyggande feed, bara suger åt mig! :)
ZZ-top träsket, jahhapp, det var ju sånt recept jag hade tänkt på sången, men influensan tillåter icke tillräckligt tryck i pipan just nu. :mellow:
Men ska testa gitarrerna med mindre dist och ideén för avslutningen känns riktigt bra!

Danke sehr muchos! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Du får det helt klart att svänga. Du har ett bra sinne för gungande rytmik.

Det är bara några saker som måste till.

# Som att jag håller med W om att du skulle dra ner på disten för att få ett tydligare gitarrkomp.

# Något parti där kompgitarren lämnar över - håller upp. Kanske en stund under gitarrsolot. Låt basen ta ansvaret.

Annars tycker jag ditt solospel funkar bra. Det passar med ett lite halvlångsamt segande spel på denna låt.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du får det helt klart att svänga. Du har ett bra sinne för gungande rytmik.

Det är bara några saker som måste till.

# Som att jag håller med W om att du skulle dra ner på disten för att få ett tydligare gitarrkomp.

# Något parti där kompgitarren lämnar över - håller upp. Kanske en stund under gitarrsolot. Låt basen ta ansvaret.

Annars tycker jag ditt solospel funkar bra. Det passar med ett lite halvlångsamt segande spel på denna låt.



Ajaj va snyggt med uppbyggande feed här åxå DG! :)
Ska undersöka hur jag får ljudbilden tunnare med ett break, ska ta en diskussion med basisten, good idea!
Och solot ja, har ju tränat enligt Wernis goda råd: "sjung med när du spelar", och då när jag kommer ihåg det så funkar det, sen slinter det ibland tillbakes... :rolleyes:

tackar för feeden DG! :)




h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Måste bara bumpa den här. I brist på bättre saker att göra, eller nåt ;)
Detta är bara mina tankar, varken mer eller mindre ;)
Tycker fasen att låten vuxit lite nu efter att ha lyssnat på KR-musik hela kvällen.
 
Jo, testa med mindre dist, låter förmodligen tydligare som de som spelar gitarr säger, dock kanske mindre coolt :)
Sen att ha ett parti utan gitarr och bara bas, hmm, har förstås funkat i många låtar tidigare. Nä, tror inte det spelar så stor roll förutom då att kanske bidra med lite omväxling/"harmonik". Funkar säkert live också förstås..

Vad som VERKLIGEN hade funkat här vore Mahan*14!! En jäkla kör på slutet, iofs inte tänkt så mycket på texten om det passar, men i och med  att du sjungit kör*x förr, så varför inte i en av dina hårdrocksproduktioner? (Behöver inte nödvändigtvis vara denna men ett parti här 3/4 in i låten, eller på slutet, hade suttit jäkligt bra faktiskt.) :) Bara en tanke :)



https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Måste bara bumpa den här. I brist på bättre saker att göra, eller nåt ;)
Detta är bara mina tankar, varken mer eller mindre ;)
Tycker fasen att låten vuxit lite nu efter att ha lyssnat på KR-musik hela kvällen.
 
Jo, testa med mindre dist, låter förmodligen tydligare som de som spelar gitarr säger, dock kanske mindre coolt :)
Sen att ha ett parti utan gitarr och bara bas, hmm, har förstås funkat i många låtar tidigare. Nä, tror inte det spelar så stor roll förutom då att kanske bidra med lite omväxling/"harmonik". Funkar säkert live också förstås..

Vad som VERKLIGEN hade funkat här vore Mahan*14!! En jäkla kör på slutet, iofs inte tänkt så mycket på texten om det passar, men i och med  att du sjungit kör*x förr, så varför inte i en av dina hårdrocksproduktioner? (Behöver inte nödvändigtvis vara denna men ett parti här 3/4 in i låten, eller på slutet, hade suttit jäkligt bra faktiskt.) :) Bara en tanke :)







TAckar Per!
Härligt folk här ida, alla har jättegoda ideér, ska faktiskt sätta mig i morron och bena igenom alla rråd, om frökylningen lägger sig så kan det bli storkör, fan vet! :D
Texten får man alltid anpassad efter låten. no problem!

tack för lyssnigen! :)



h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låter juste och fett.  ^_^

Trummorna känns lite som om de spelar i ett annat rum? Hur lösa?

Rösten/sången är bra. Känns lätt skymd bakom gitarrerna/basen dock med lyssning genom hörlurar.

Verkar produktiv! Hur många låtar blir det om året tro?


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Lyssnar
Här var det lokomotiv, tunga saker, riktigt maffigt
Inte så hemma i genren men det är lite ZZ-top i mina öron
Bra låt!
Vassa gitarrer ... kanske något mycket dist
oj.. det är nästan lite Cream i  vissa passager
J-ligt skön stämsång
gillar verkligen det unisona partiet med gitarr-sång mot slutet
Sången lite blandat intryck - ibland något svag/tunn men på andra ställen riktigt rökig

här snöar det
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Låter juste och fett.  ^_^

Trummorna känns lite som om de spelar i ett annat rum? Hur lösa?

Rösten/sången är bra. Känns lätt skymd bakom gitarrerna/basen dock med lyssning genom hörlurar.

Verkar produktiv! Hur många låtar blir det om året tro?

TAckar ettupp!
HAlvfärdigt detta, sitter som bäst och skruvar om, kanske åxå sjunger om bara rösten håller , får se!
Hela min prodd kan ju kollas i Mediacentret, sen finns det ännu halvfärdiga massvis, så det finns nog ett liv efter 50! :D

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssnar
Här var det lokomotiv, tunga saker, riktigt maffigt
Inte så hemma i genren men det är lite ZZ-top i mina öron
Bra låt!
Vassa gitarrer ... kanske något mycket dist
oj.. det är nästan lite Cream i  vissa passager
J-ligt skön stämsång
gillar verkligen det unisona partiet med gitarr-sång mot slutet
Sången lite blandat intryck - ibland något svag/tunn men på andra ställen riktigt rökig

här snöar det

Tjena Cykeln!
Som sagt, sitter nu och skruvar med nya tag, nya gitarrer och hoppeligen ny sång.
Kul att det gillas!
TAckar för lyssning o feed! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Som Wernborg var inne på (råkade tjuvkika lite innan jag skrev) tycker jag också att gitarrljudet inte gör låten rätta. Det ligger mest som en matta i bakgrunden och bryr sig inte om någon dynamik alls. Jag vill ha det mer i ansiktet. ACDC var nog bra referens.

Trummorna exceptionellt programmerade. Jag skulle nog dra ner lite på stereobredden på dem bara. Tycker inte är så roligt att höra en puka ur vänster och den andra ur höger lur. Tar bort känslan av att lyssna på ett trumset.

För både gitarrer och trummor är det nog så att jag skulle vilja höra -75 men det just nu är -85...

Bra sång men det var ett par ställen som den inte riktigt kändes genomtänkt och melodin dör, gäller främst i slutet av vissa fraser.
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Som Wernborg var inne på (råkade tjuvkika lite innan jag skrev) tycker jag också att gitarrljudet inte gör låten rätta. Det ligger mest som en matta i bakgrunden och bryr sig inte om någon dynamik alls. Jag vill ha det mer i ansiktet. ACDC var nog bra referens.

Trummorna exceptionellt programmerade. Jag skulle nog dra ner lite på stereobredden på dem bara. Tycker inte är så roligt att höra en puka ur vänster och den andra ur höger lur. Tar bort känslan av att lyssna på ett trumset.

För både gitarrer och trummor är det nog så att jag skulle vilja höra -75 men det just nu är -85...

Bra sång men det var ett par ställen som den inte riktigt kändes genomtänkt och melodin dör, gäller främst i slutet av vissa fraser.

TAckar HN!
Skitsnygg feed, sådant man önskar sig när man slänger upp en låt!
Skall ratta till trummorna, inte ens tänkt på panoreringen vid programmeringen, jätte tacksam över denna kommentering!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
å det baaaaara öööööööööööööööööööööösser neeeeeeeeeeeeeeeeeer



h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Skön låt och mestadels rikitigt bra sång! Kanske "slarvar" du dig igenom några ställen där det skevar lite onödigt mycket (med tanke på hur bra det är på resten). Tycker att basen får för stort utrymme, men allt är ju fråga om preferens. Hade ju hellre haft lite högre och elakare gitarrer (men det är jag det).

Rock on Mahan!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
well johan..
gillar trummfillset i början,samt the weather man says partiet..
sköna stick åxo..snygg sång..distar lite ibland..men vaf-an det gör det för aretha franklin åxo :D

bra jobbat man!!
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Skön låt och mestadels rikitigt bra sång! Kanske "slarvar" du dig igenom några ställen där det skevar lite onödigt mycket (med tanke på hur bra det är på resten). Tycker att basen får för stort utrymme, men allt är ju fråga om preferens. Hade ju hellre haft lite högre och elakare gitarrer (men det är jag det).

Rock on Mahan!


ON THE SPOT bENGAN, joHAN BRUKAR FAKTISKT SLARVA NÅR HAN SKA FÅ NÅT FORT FÄRDIGT :D :P

Kul detta med gurasounden, båb vill vässa o nån vill mjuka upp, kanske det jag åstadkommit är en kompromiss då eller.... ;)

Tackar för lyssning o kommentar! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
well johan..
gillar trummfillset i början,samt the weather man says partiet..
sköna stick åxo..snygg sång..distar lite ibland..men vaf-an det gör det för aretha franklin åxo :D

bra jobbat man!!
/Larsson
Lyfter hatten o bugar!
kul när detaljer märks, :)
disten måste jag kolla upp, har inte märkt, kan du ungefär komma ihåg var det grymhetet sitter?


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
haha... skitbra !  jag är som VAAAAANLIGT lika impad av dina jävla förbannade trummor du programmerar  :wacko:

Blir ju knäpp i huvet. låter bättre än när jag spelade in livetrummor i studion sist ,... du får inte va så bra på det mahan! :) :)

Själva låten är riktigt häftig.. tycker alla guror är lagda störtskönt, allt passar in perfekt. tydlig snare också precis som jag tycker det ska vara i sånna här låtar ... sången passar oxo skitbra!

inget direkt att anmärka på !

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
haha... skitbra !  jag är som VAAAAANLIGT lika impad av dina jävla förbannade trummor du programmerar  :wacko:

Blir ju knäpp i huvet. låter bättre än när jag spelade in livetrummor i studion sist ,... du får inte va så bra på det mahan! :) :)

Själva låten är riktigt häftig.. tycker alla guror är lagda störtskönt, allt passar in perfekt. tydlig snare också precis som jag tycker det ska vara i sånna här låtar ... sången passar oxo skitbra!

inget direkt att anmärka på !

/Perrra


Många tack Perrrra!
Har gått med tankar om att skaffa ett digitrumset, men troligtvis så blir resultatet någå bättre, kanske lika bra att fortsätta med programmering :D




h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............