Nu har jag äntligen kunnat lyssna i studion! Det blir mycket ros och lite r... synpunkter

FANTASTISKT fint och genomkomponerat stycke!!! Helt underbart att njuta av...

Arret är mycket bra, med härlig dynamik i orkester och kör är läcker! Du utnyttjar EW-bibliotekes finesser att ge en fin illusion av en orkester, bättre än många "duktiga" anser jag.
Det som jag har synpunkter på är "var" och "hur" denna fina orkester uppträder!

Lite som att de spelar/sjunger i en stor kyrka och att inspelningen är gjord med mikrofonerna i något av gallerierna eller sidorummen. "Akustiken" gör ljudbilden luddig och obalanserad. De svaga partierna låter fint, men tutti-avsnitten blir som en ljudvägg. Får jag gissa att du lagt på ytterligare reverb på redan rätt "ambienta" instrument? Du har förstås frihet att välja din ljudbild och mycket typ filmmusik är rätt "fritt" mixad för effektens skull, men jag tror stycket skulle vinna på att instrumenten var bättre definierade.
Rent tekniskt i inspelningen finns ett "fult" ljud i de mest högfrekventa instrumenten, med en dist som ringer till på några ställen (t ex vid 1.00 till 1.22). Jag tycker inte det är specifikt flöjten utan ljudet fladdrar tvärs över stereoperspektivet. Kanske har med MP3-kodningen att göra?
Edit - en kommentar till angående arret: Det skulle kännas bättre (tycker jag) om de sista tonerna fick klinga ut mycket längre i en fermat - eller kanske är det tänkt att mer musik kommer direkt på?