Forum > Demolåtar
Dividend - Fractal (eller dan då Mandelbroten hängde sig) update ELVA!
Dividend:
Namn: "Fractal", eller "Dagen då Benoit Mandelbrot hängde sig" ;)
Alla kommentarer välkomnas.... :) Låten: (uppdaterad till ver11, den 20/01-2008):
http://lifeinchina.se/Per-Erik_Rosqvist_FRactal(BEnoit11)(080120).mp3
Tja, vad är nytt?`Bättre kör, bättre piano, och mycket konstigheter bör vara spelbart nu. ;)
DEt hela flyter mycket bättre än i ver5/8! Missa inte rockn'roll-partiet på de sista 2 minuterna ;)'
1up:
Klart du har kommit någonstans. :)
Får Ennio Morricone-känsla av Fractal. Man känner vidderna och djupet. Och känslan i temat (hmm utan att spela den i mp3 med tidsangivelse), inte riktigt introduktionen, men ganska strax därefter. Öppet sound. Böljande lite faraoiskt tema. Stort på något vis.
Ah här kommer ett tema jag känner igen :), det du lirar mot slutet. Det är bra. En ton där som i mitt huvud skulle passa bättre om du sänkte den. För så hade du på din förra version.
25% in ungefär är toppenfint!
Forsätt absolut! :D:D:D
Låt de tidigare temana komma tillbaka senare i låten vetja! Med lite nya instrumenteringar. Vissling? ;)
Lite mer stråkarr? Alltså ljusa lite brusiga arr med stråkar i bakgrunden för att ge djup? Med lite mer reverb på? Skulle smaka fågel!
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 02.12.2007, 20:08:15 ---Klart du har kommit någonstans. :)
Får Ennio Morricone-känsla av Fractal. Man känner vidderna och djupet. Och känslan i temat (hmm utan att spela den i mp3 med tidsangivelse), inte riktigt introduktionen, men ganska strax därefter. Öppet sound. Böljande lite faraoiskt tema. Stort på något vis.
Ah här kommer ett tema jag känner igen :), det du lirar mot slutet. Det är bra. En ton där som i mitt huvud skulle passa bättre om du sänkte den. För så hade du på din förra version.
--- Slut citat ---
Jupp spelar E, som liksom inte ingår... Öh, seg jäkla låt... Hållt på sen 2004-5 vad det verkar. Så när man tycker man fått ihop den så kraschar hårddisken. Men det är ju det vi gillar :) Att slåss mot elementen och med springpojkar som kommer och stör ;)
Kul att du tycker jag kommit någonvart :) Fortsättning följer imorgon förmodligen, eller inatt...
--- Citera ---25% in ungefär är toppenfint!
Forsätt absolut! :D:D:D
Låt de tidigare temana komma tillbaka senare i låten vetja! Med lite nya instrumenteringar. Vissling? ;)
Lite mer stråkarr? Alltså ljusa lite brusiga arr med stråkar i bakgrunden för att ge djup? Med lite mer reverb på? Skulle smaka fågel!
--- Slut citat ---
heh. Finns så mycket cellos i den ursp. versionen att det är skumt svårt att höra allt. Man kan bara hoppas att det ger någorlunda samma upplevelse. Eller så bara klipper man av och skapar något nytt :)
Vissling skulle kanske låta för mycket Ennio, men värt att prova :)
SYNTH:
Attans så fina stråkar du har fått till orkar inte ger nåt råd eller så nu, men det låter mysigt skönt i alla fall Dividend! :)
mahan:
Jisses Per, du lyckades nästan förklara ihjäl låten i början på tråden, versioner o delar hit o dit.
Men till all tur så ska du nu bestämma dig för att jobba vidare på detta "verk" som du kallar det, tycker det låter almost färdigt detta, eller ska det läggas till nån ny del ännu? BTW, visste inte att Mandelbroten gick o hände sig, detta låter ju inte som begravningsmusik.
Detta får mig mer att tänka på filmmusik,
men hursomhelst, fortsätt! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida