Kontrollrummet

Logic Node

gäst · 9 · 2961

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Upptäckte nåt märkligt igår med Studio och Logic node, iofs. så kanske det funkar lika i Pro 7 oxå har inte hunnit testa ännu. Jag hittar ju gamla projekt hela tiden på mina hårddiskar nu när håller på och meckar runt platformsbytet och igår kväll så lekte jag lite med en gammal låt jag gjorde för ett par år sedan på runt 8 audiospår.

Jag fick för att jag skulle köra sidechaining på alla spår utom sången som då skulle styra dom andra, ja ni vet varför man vill det ibland. Jag körde Logics färdiga preset channelstrips för dom olika instrumenten på nästan alla spår så jag tänkte att det blir ju bra att skicka ut bearbetningen på noden då iom. att det blev ett gäng spacedesigner och lite kompressorer och smått och gott igång (under insert, det blir ju så med presetsen).

8 spår ska väl Mac Minin klara iofs. men jag tänkte då kan jag ju testa Node läget oxå men se det funkade inte så bra. Spacedesigner fungerade inte dvs. det blev ingen effekt på dom spår som jag skickade ut på noden. Det är möjligt att även andra effekter slogs ut oxå, det var sent på natta och man blir ju lite trött i öronen efter ett tag så det kan riktigt svara på.

Det blev lite märkligt man trodde ju att detta skulle funka 100% men det kommer lite tråkiga överraskningar ibland dessvärre. Ja även en Mac har sina fläckar, det är jäkla bra maskiner inget snack om saken men dom kan allt bråka och trilskas lite dom oxå. Jag förutsätter att det blev nåt knas bara för att dom låg under insert i stället för på buss men det blir ju så om man ska köra presetsen dessvärre. Lösningen är ju iofs. lätt man flyttar bara Spacedesigner och dom andra tyngre pluggarna till en buss, men ändå man skulle vilja slippa det.
Göran 






Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
hello!

Jag har inte heller fått node funktionaliteten att fungera på tillfredställande sätt...
Precis som du trodde jag att det bara var att "plug 'n play", icke sa nicke :wacko:

När jag testade fick jag skitdåligt ljud.... heeeelt osynkat och massa skit bara ...
Hur har det gått för dig, har du provat något mera?

De maskiner jag provat det mellan är :

MBP 2,3Ghz 2GBram--> MBP 2,1Ghz 2GBram

MBP 2,3Ghz 2GBram-->  PMG5 2x2Ghz 6,4 GB ram

har inte funkat nå bra alls i någon av konstellationerna..
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Burnin Sven

  • Gäst
Det är tydligen så att inte alla pluggar går att lägga ut på noderna oavsett om det gäller logic pro 8 eller 7 , spacedesigner lär vara en av dom som inte går att lägga ut. I 7:an (förmodligen oxå i 8:an har inte hunnit kolla så noga ännu) så funkar alla dom pluggar som går att lägga på noder helt ok, till och med om noden är en hackmac, i alla fall på mina grejor. Jag har en Intel Mac mini och leker lite med en PC P4 med 2 Gig i som jag kör på 10.4.10.

Kollar man lite på Apples eget forum dvs. om man hinner innan dom rensar bort alltför kritiska trådar så är det inte helt ovanligt att folk är missnöjda med just Logic Studio, speciellt första uppdateringen. Iofs. så är det ofta studioproffs med 8 kärniga mac pro som har problem men som sagt macarna är jäkligt häftiga men verkligen inte felfria.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Det är tydligen så att inte alla pluggar går att lägga ut på noderna oavsett om det gäller logic pro 8 eller 7 , spacedesigner lär vara en av dom som inte går att lägga ut. I 7:an (förmodligen oxå i 8:an har inte hunnit kolla så noga ännu) så funkar alla dom pluggar som går att lägga på noder helt ok, till och med om noden är en hackmac, i alla fall på mina grejor. Jag har en Intel Mac mini och leker lite med en PC P4 med 2 Gig i som jag kör på 10.4.10.

Kollar man lite på Apples eget forum dvs. om man hinner innan dom rensar bort alltför kritiska trådar så är det inte helt ovanligt att folk är missnöjda med just Logic Studio, speciellt första uppdateringen. Iofs. så är det ofta studioproffs med 8 kärniga mac pro som har problem men som sagt macarna är jäkligt häftiga men verkligen inte felfria.

Ok, sånt kan ju vara bra att veta... hm jo det var nog bla spacedesigner på de spår jag la mot noden...

får göra lite nya testar framöver... raportera gärna själv dina framtida upplevelser !

Mvh
David
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Burnin Sven

  • Gäst
Förts så sas det nånstans att det bara funkade på Intelmacar om jag inte minns fel men så är det nog inte utan det ska nog gå med i alla fall G5or5. Men det finns en tråd på Studio om jag inte minns fel som länkar till en sida hos Apple som beskriver vad som funkar och inte. Tumregeln är att Logic Node startas på Node datorn innan du öppnar Logic på huvud datorn och att brandväggen är satt på av på Noden samt (om jag inte fattat det hela fel) Personlig fildelning till på. Gott Nytt År
Göran


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Bumpar lite här...


Nån som har fått node att flyta bra ??
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Bumpar lite här...


Nån som har fått node att flyta bra ??

Hej David,

Jag har faktiskt svar , jag vet ju inte vad du har för datorer... men jag har iaf lyckats få det att funka!

Hoppas det går bra för dig också :)

//david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music

Aettan

  • Gäst
Jodå Node funkar bra, laddade hem ett ganska tungt benchmarktest borta på Logicpro och testade då även att lägga till en Node och det funkar bra. Man fick i princip så många spår extra som Noden klarar själv.