Många som pratar här är ju rätt unga vad jag förstår...runt 20 säg...och en del av er tycker jag verkar lite väl fördomsfulla respektive åldersföraktande ur flera aspekter vilket ju förstås hör ungdomen till men betänk att ni straxt blir "gamla" ni också, det går blixtsnabbt mina gossar och fröknar!
Tesen i uttryckta ordalag som att skaparkraften/glöden etc skulle avta vid en viss ålder är för mig oerhört korkad; jag tror snarare att om man som 20-åring äntrat en mer eller mindre framgångsrik musikalisk karriär och
endast ägnat sig åt denna i hela sitt liv, då kanske denna glöd så småningom falnar eftersom väldigt få individer i pop/rock-världen historiskt sett lyckats hålla samma kvalitét under 30 år, men detta kan i sin tur bero på att gamla fans inte gillat nya grepp eller utveckling och riktningar i nya banor som för de flesta skapande människor är ett måste, vilken konst det än gäller-medans kanske nya fans som ej vuxit upp med samma artist upptäcker detta bättre...vem vet, finns massvis av aspekter att beakta hursomhelst.
Till dagens intetsägande skitmusik i radion då, är det då "gamlingar" som spelar den?
Knappast, nej det handlar ju enbart om fokusering på målgrupper upp till 20 etc och framförs av just ungtuppar/hönor som fallit offer för men samtidigt åskådligör och föder en hysteriskt usel och själsdödande/vilseledande
non-kultur baserad på snabba kassa struntgrejor hela jävla tiden...hörs man inte på radion så finns man inte, läskigt men sant för både den stora massan lyssnare som inte aktivt letar upp bättre kultur och därigenom går miste om det bästa, samt allra värst för de oerhört begåvade musiker/artister som kanske varit verksamma under många långa år och kämpat kämpat kämpat men aldrig någonsin fått det gehör eller gensvar eller rent av den hype som just idiotartister som "Hej hej Monika" eller annat satans skräp fått för att dra en extrem men glasklar parallell om hur Svenskt musikliv mår!!!
(Idol/Melodifestivalen etc orkar jag inte ens gå in på...)
Nej, jag tror på en massa begåvade människor som jag hört och inte hört-för de finns, både unga som gamla, som förhoppningsvis får en fet revansch när det gått så långt (vilket det iofs gjort för hur länge sen som helst) att alla spyr och protesterar-skriker efter äkta vara, eller???
En motsats till åldersteserna en del presenterat här rör ju kompositörer etc ifrån svunna tider vilka just presterat guldkornen eller sina allra bästa verk på ålderns höst-tack vare mognad och erfarenhet, plågor och nya inspirationer...osv osv!