Forum > Demolåtar

Ambivalens - Cease and desist (prog/alternativ rock)

<< < (2/4) > >>

Marruschkka:
Jättebra härlig ambience här, men mina öron vill ha lite mer rymd i soundet för att skapa mer power i ljudbilden tycker jag.

Mycket snyggt, bra röstinsats som vanligt :wub:

Ni borde varit med i Progg-festivalen med den här! Det kommer kanske fler tillfällen.

/Marre

Leif:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.04.2020, 18:33:02 ---Jättebra härlig ambience här, men mina öron vill ha lite mer rymd i soundet för att skapa mer power i ljudbilden tycker jag.

Mycket snyggt, bra röstinsats som vanligt :wub:

Ni borde varit med i Progg-festivalen med den här! Det kommer kanske fler tillfällen.

/Marre

--- Slut citat ---

Härligt! Tack! Då får vi jobba på att få till lite mer punch i ljudbilden.
Ja, jag hoppas att det dyker upp fler festivaler med det temat. :)

Tack för att du tog dig tid att lyssna och skriva!  :)

/Leif

Asti:
Skitbra det här! Bra låt med snygga insatser på framförallt gitarrer och fantastiskt bra sång.
Häftigt med det inledande 7/8-delstempot, som vid instrumentalpartiet i mitten övergår i 4/4.
Snygga interagerande gitarrer. Gillar dynamik-förändringarna i låten, speciellt vid 7:20!
Har ingen bra kritik eller förslag att komma med, kanske att elpiano-solot i mitten är lite utdraget....
Möjligen en gnutta mer reverb på den annars jättesnygga elgitarren, som följer på elpiano-partiet.
Väldigt hög kvalitet på dina alster Leif och du tillhör dom absolut bästa sångarna jag hört på KR.
Härlig känsla och inlevelse i sången. Tack för musiken!
/Asti

MaxB:
Grymt!
Skulle trummorna ha ett stänk reverb?

Leif:

--- Citat från: Asti skrivet 01.05.2020, 12:18:20 ---Skitbra det här! Bra låt med snygga insatser på framförallt gitarrer och fantastiskt bra sång.
Häftigt med det inledande 7/8-delstempot, som vid instrumentalpartiet i mitten övergår i 4/4.
Snygga interagerande gitarrer. Gillar dynamik-förändringarna i låten, speciellt vid 7:20!
Har ingen bra kritik eller förslag att komma med, kanske att elpiano-solot i mitten är lite utdraget....
Möjligen en gnutta mer reverb på den annars jättesnygga elgitarren, som följer på elpiano-partiet.
Väldigt hög kvalitet på dina alster Leif och du tillhör dom absolut bästa sångarna jag hört på KR.
Härlig känsla och inlevelse i sången. Tack för musiken!
/Asti

--- Slut citat ---

Kul att du gillar det! :)
Det där med mellanspel, dynamik och andrum i låtar är lite svårbalanserat rent längdmässigt ibland, tycker jag. 
Förstår vad du menar när du säger att det är lite utdraget där. :)
Reverb:et på solot får vi kika på. Många bra synpunkter och feedback!
Och tack så jättemycket för komplimangen ang sången. Det tar jag till mig! :)

(Nu blir det många tack men...) Tack även för att du lånade ut dina öronen!

//Leif

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion