Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Don't

<< < (7/8) > >>

djonas:
Skön låt!
Måste säga att Caroline har en jäkligt nice pipa. Mucho feeling...var lite skeptiskt till det första tonerna...men rösten växer ju längre in i låten man kommer. :) Bra engelskt uttal oxå.
Gitarrerna låter gött, nice lirat. Pianot låter lite för mycket plink plonk...hade önskat ett mer fylligt pianoljud. Rent mixmässigt är detta väl genomarbetat, dock låter trummorna lite platta, torra fast det passar rätt bra in i låten.  B)
Overall mycket bra hantverk!
Mvh / djonas

david.roennlund:
fin popdänga B)

Allting har sin lilla fina plats, kanske det är lite förmycket stereobreddad? (bör anmärkas att jag sitter på lurar nu....) men som jag upplever ljudbilen så finns det liksom saker i typ 120° vid varje öra och så saknas det lite i mitten framför mig... lite som ex. hästar ser :)

jonnerstone:
Känns som om du gjort en låt som delat in oss två läger. Distmattor or not to distmattor. Jag sållar mig till emulatorns lilla skara. Denna låten har allt som krävs för att packas in i en Evanescnece förpackning eller liknande. Sen iväg med den till främmande länder så skulle åtminstånde jag tro att du skulle få napp. Men men .... det kan också vara fel.....vem vet egentligen nå´t i den här branchen  :)

Gott slut på året och en ännu bättre forrtsättning!!

Micke

max:
tack för att ni lyssnat och kommenterat!

ang sången så är hon lite missnöjd med första versen. hon var lite förkyld när vi spelade in så vi tar nog om sången någon gång :)
Jag spelade in pianot på carolines keyboard, lyckades inte hitta något rikigt bra ljud så jag körde på standard piano-ljud. finns det något knep för att få det lite maffigare i mixen?

Stereobreddningen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Har lagt 7 gitarrspår i refrängen varav ett är i mitten och de andra panorerade fullt ut i sidorna. Sång och bas mm ligger i mitten. Är det pianot som också borde vara i mitten eller ska man inte panorera gitarrerna så pass mycket kanske?

I nästa låt blir det nog lite mera dist i gitarrerna, kanske inte distmattor men lite mer iaf :) Caroline gillar evanescence så man kanske borde försöka få till något liknande sound!

Tack igen för att ni tog er tid att ge feedback! God fortsättning!

perrra:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.12.2007, 10:19:41 ---Detta funkar helt klart.

Ett par saker jag tänkte på:

gitarren får gärna spela tajtare och sänkas i volym, eller så är det sången som ska upp??

Sångerskan har en mycket bra röst, men jag önskar mig något tydligare artikulation. Det blir lätt lite odefinierat nu. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Bra jobbat!!

--- Slut citat ---

Känner likadant .. Tycker gurorna tar över för mkt, dom är bra , men borde sänkas i volym, så trummorna blir mer tydliga, för dom låter lite tama i mixen?

Annars är det ju en bra låt!!!

/Perrra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion