Kontrollrummet

Bikko Shounen - Bit Brothers

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DonJons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Hej hej! Suttit och plinkat lite på låt nu och skulle behöva lite hjälp med idéer om hur vi skulle kunna fortsätta, förbättra osv.

Använder oss utav Fruityloops, diverse gratis pluggar och Nexus. Sång är tuvär out of question då min/andra halvan av duon's röst inte alls lämpar sig för denne genre :P Hum, annars vet jag faktiskt inte... kom med förslag? Eller bara njut av det som finns tillgängligt.   
Nått annat ni undrar över så är det väll bara att fråga på :)

http://www.speedyshare.com/165898708.html

//
www.myspace.com/bikkoshounen


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Låter som flippermusik fast på ett kul sätt som sagt! :) Har lite svårt att komma på nåt nu är
lite för trött får återkomma!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou!
får mig att minnas de första TV-spelen, sounden låter kanske lite billiga, plastiska,
men jag vet ju inte vad du söker efter här....
svårt att komma med råd, skulle kanske behöva lite stadigare botten,
och så en B-del med med lite andra sound, få lite kontrast coh färg på det hela.

men fortsätt o skruva lite till, väntar på följande version :)



h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det här är ju den här typen av musik som ligger mig varmast om hjärtat. Rätt använt är 8 bitarsljud eller mer squishade minst lika njutningsbara som en smekande violin spelad av den bästa violinisten i världen, som ett dåligt exempel. Tycker jag!

Något som fångar intresset i låten vore inte så dumt. Sång var det lurigt med alltså. Använda say-programmet i Fruity Loops? Alltså där text blir tal/sång?



Utloggad DonJons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Låter som flippermusik fast på ett kul sätt som sagt! :) Har lite svårt att komma på nåt nu är
lite för trött får återkomma!

Haha tack! Satt faktiskt och spelade Turtles in time till Super Nintendo när jag fick idéen :)

Jou!
får mig att minnas de första TV-spelen, sounden låter kanske lite billiga, plastiska,
men jag vet ju inte vad du söker efter här....
svårt att komma med råd, skulle kanske behöva lite stadigare botten,
och så en B-del med med lite andra sound, få lite kontrast coh färg på det hela.

men fortsätt o skruva lite till, väntar på följande version :)
h.   johan

Oi oi! Det är det som är meningen med Bikko Shounen faktiskt, nostalgi-tripp 1986-1995! Ljuden är emulerade 8bit/16bit sound, förutom eventuella blåsinstrument som kommer från Nexus, men vi försöker få dem att låta lite slitna, lo-fi för att passa in :) Och yes, stadigare botten och en andra del ska jag försöka mig på, får ta och spela lite mer gammal konsol för inspiration!

Det här är ju den här typen av musik som ligger mig varmast om hjärtat. Rätt använt är 8 bitarsljud eller mer squishade minst lika njutningsbara som en smekande violin spelad av den bästa violinisten i världen, som ett dåligt exempel. Tycker jag!

Något som fångar intresset i låten vore inte så dumt. Sång var det lurigt med alltså. Använda say-programmet i Fruity Loops? Alltså där text blir tal/sång?

Klockrent beskrivet! Och så länge folk blir glada, minns tillbaks till gamla goda konsol dagarna pga musiken, ljuden och atmosfären vi försöker åstadkomma så är vi nöjda :D
Ja det är ju lite snabbt tempo med, skulle nog bli sladdrigt lätt. Att använda Speech Generatorn vore ju inte dumt dock, eller kanske lite kliché/catchy "Hoy, Hey, Yo, Boya!" rop i bakgrunden kanske kan fylla ut lite? Hmm.

En uppdaterad version kommer nästa vecka hoppas jag, tills dess ska jag spela en massa DS och bli inspirerad! Tack för kommentarerna och följ gärna vår utveckling via myspace sidan och kommande hemsidan www.bikkoshounen.com !