Lyssnat på båda versionerna ganska ofta under denna ganska mörka deckväll-natt

, tycker för det första att låten (som jag är ganska säker på att jag hört urspr. versionen av faktiskt

) är jäkligt bra. Och för det andra att tolkningen(arna) är jäkligt bra i båda fallen. Mer info har jag inte riktigt att komma med

så antar att det är slut på energi så här kl3 på natten
Lite tankar har jag dock: Känns absolut inte som mer "krut" var nödvändigt efter att ha lyssat på ver 1, men förändringarna känns ändå helt klart lyckade och bygger ett slott av den ursprungliga mysiga stugan...
Ver 1: Cool röst. Lyssnar efter basen, som jag först trodde var synt

, helt klart lyckat spelat, men kanske lite låg i mixen? Eller så är det högtalarna jag har.. Iofs, det är nog en smakfråga. Känns för min del i alla fall inte som om det skulle förstöra något om den var tydligare. Dock gillar jag inte riktigt det synthiga "introt" så mycket
Ver 2 då.. Båda ver är medryckande och välspelade. Tycker nog att ver 2 "rockar" mer än 1:an nu när jag lyssnat på båda i tät följd.

Kort låt. Snabbheten som det klagats på (?) är inget problem i sig, snarare gör det att när gitarren får för sig att göra eskapader att man känner en viss beundran, vilket inte är fel! Tycker det håller hög "kvalité" absolut, solona och det övriga sammantaget. Åtminstone jämfört med mycket annat i ens ljudomgivning

Kvalitativt också i den meningen att det helt klart känns som båda två vet vad ni sysslar med helt enkelt
Denna låt kommer att gå en hel del här