Forum > Demolåtar

Wernborg - Family Affair (cover) - Nu med 1up på stråk m.m.

(1/7) > >>

Wernborg:
Tjena. Har inte postat nån cover tidigare. Det sägs från vissa håll att originalet är trummaskinens genombrott. (Eller en tidig i alla fall.) Nu är det Addictive Drums demo som får agera batterist istället.

Sly & the family stone - Family affair. Cover på den.

Version 1

Version 2 med 1up som Curtis Mayfileds stråkar, elpiano och klipp-o-klistrad tamburin.
Har distat lead-sången något mer, tyckte den fick bättre karaktär då.
Sen hittade jag ett spår med lite syntfills som blivit mutad i första versionen.
Version 2

Tyck till vetja!

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2007, 00:09:35 ---Tjena. Har inte postat nån cover tidigare. Det sägs från vissa håll att originalet är trummaskinens genombrott. (Eller en tidig i alla fall.) Nu är det Addictive Drums demo som får agera batterist istället.

Sly & the family stone - Family affair. Cover på den.

Wernborg - Family Affair

Tyck till vetja!

--- Slut citat ---

Första tanken,nu har wernis spelat in tvättmaskinen! "Family affair"..

Nähä ingen tvätt maskin..Skönt uttryck här i pipan wernis.På de låga delarna,de högre lider av samma fenomen som tidigare..La musica fantastico!

Kan nog inte säga så mycket mer då mixen låter bra.Skitlåt,men det hör ju inte hit då det är snyggt utfört!! Å andra sidan hade du skrivit denna så hade du inte hängt här..

Nu skojade jag med dig,det svänger gott. :D

Mvh
Micael

Wernborg:
Kul att du diggade svänget Micael. Vadå skitlåt, kamma dig. :)

Hade jag skrivit denna hade jag haft mikrofonfrisyr.

mahan:
Holá!

Får mer Love Boat vubbs av detta, bådar icke gott... :rolleyes:
Snyggt hopvispat med äkta 60-70-tals sound. Stämsången surar aningen, för mycket chorus?

Gillar nog dina egna greijer bättre :)

En fråga: Hur kom du dig fär att göra cover, just på denna låt?

h.  johan

Hellpig:
Jag har inte hört originalet men det här låter ju bra. Snyggt funklir på guran men saknar något som fyller ut lite på verserna. Skön låt, kanske värd lite mer tid på finlir. Svårt att sätta fingret på vad det är men kanske något som en moog som ligger ligger o knakar lite mer i bakgrunden?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion