Forum > Demolåtar

Wernborg - Family Affair (cover) - Nu med 1up på stråk m.m.

<< < (2/7) > >>

david.roennlund:
Skön låt  B)

Kommer inte riktigt ihåg orginalet, men du gör det mycket bra!!
Svårt att inte gilla något med guror som dessa !

Oj, nu tog låten slut, lite bryskt slut ... och jag som var inne i en så skön mood...:wub:

equality:
Kommer mycket väl ihåg Slys original och tycker du fångar känslan mycket bra. Fint sväng men aningen för fort och sången haltar något.

Wernborg:
Originalet: (eller en snutt av den i alla fall....)

1up:
Skitskön! :)

Sången är härlig. Lite såna här knäpp i slutet av fraser, pga hårt komprimering?

Rytmgitarren gillar vi starkt! Känns funkig och mysig.

Ja basen är grym den också.

Stereobilden lite luddig? Jämna gärna till den lite så blir det mer lättlyssnat och känns mer samlat.

Wernborg:

--- Citat från: mahan ---En fråga: Hur kom du dig fär att göra cover, just på denna låt?

--- Slut citat ---
Tack för feed. Chorus har jag inget. Det är nog bara jag som sjunger falskt. :lol:

Varför denna låten? Jo för att den är så bra såklart. ;)

--- Citat från: Hellpig ---Infoga citat
Jag har inte hört originalet men det här låter ju bra. Snyggt funklir på guran men saknar något som fyller ut lite på verserna. Skön låt, kanske värd lite mer tid på finlir. Svårt att sätta fingret på vad det är men kanske något som en moog som ligger ligger o knakar lite mer i bakgrunden
--- Slut citat ---
Aldrig hört Family Affair. Trodde att det var en sån där låt som precis alla har hört.  :unsure:
Bra tanke om Moog. Lite småputtrigt så.... Ska jag testa. Tack!

--- Citat från: eq ---Kommer mycket väl ihåg Slys original och tycker du fångar känslan mycket bra. Fint sväng men aningen för fort och sången haltar något.
--- Slut citat ---
Tackar, tackar. Japp, sången haltar - som alltid.  :lol:

--- Citat från: 1up ---Skitskön!
Sången är härlig. Lite såna här knäpp i slutet av fraser, pga hårt komprimering?
Rytmgitarren gillar vi starkt! Känns funkig och mysig.
Ja basen är grym den också.
Stereobilden lite luddig? Jämna gärna till den lite så blir det mer lättlyssnat och känns mer samlat.
--- Slut citat ---
:) Jag blir alltid lika barnsligt förtjust när någon gillar mina basgångar. Ska bli basist på riktigt i nästa liv. Vad menas med luddigt stereobild. Är det för panorerat?

Tack för kommentar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion