Forum > Demolåtar
1up-Klassiskt Epos v3! Bas, harpa, & kör introducerad! Nu med 7.17 min. musik!
1up:
--- Citat från: SteveHarris skrivet 28.11.2007, 22:50:25 ---Fint stycke, måste ha tagit tid att laga denna.
Jag är ingen vän av klassisk musik men med tanke på att sci-fi och fantasifilmers theme musik ofta tilltalar mej så förstår jag väl lite mej på det.
Bottnet fattas IMO totalt, fyll gärna ut det med något tungt.
H.Tommy
--- Slut citat ---
Tackar!
Jag började med stycket för precis 24 timmar sen (på några minuter när.) Det har gått snabbt att skriva faktiskt. Tycker jag iaf! Vad tycker du? Har väl lagt mellan 7-10 timmar på det. Svårt att säga hur mkt.
Det är sant att bottenbas saknas. Använder dubbelbasen rätt sparsamt. Bra du tar upp det! Ska dubba bastonerna som finns i cellon svagt med dubbelbas en oktav ned. Det borde göra susen. Ska lyssna på något annat klassiskt verk och höra skillnaden. Det kan ha att göra lite med att stycket är helt okomprimerat. Funkar det bättre på starkare volym?
Fantasy och sci-fi är intressanta influenser. Känns som att det här eposet kan komma att bli en exposé i olika stilar. Du har inspirerat till att testa lite fantasy-kör. Det kommer smälta in. Jag lovar. :)
Tack för lyssning!
Dividend:
Körer? Magnus kör??
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.11.2007, 23:34:58 ---Körer? Magnus kör??
--- Slut citat ---
Körmannen! :D
Japp! Ett bra förslag. Min far föreslog detsamma. :)
Något förslag på hur jag kan lägga kören?
Dividend:
GÖr inte som med dina latmannamässiga ;) cellos! Låt kören följa leaden, fast du kan ju ha en stämma som följer nån av noterna i ackordet. Det brukar låta bra...
DOCK jag har inte studerat detta ämne (hur funkar en kör??? Det borde du veta bättre som sjungit i dylika), men med ovanstående borde du få en ljudbild som åtminstone är något bättre än hyfsad :)
SteveHarris:
Testade med "hög volym" för någon timme sedan, före huset sovde, fick då heller inget egentligt botten ut av denhär.
Men om du då ändrar basen så blir det säkert fint .
h.tommy
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida