Forum > Demolåtar

1up-Klassiskt Epos v3! Bas, harpa, & kör introducerad! Nu med 7.17 min. musik!

<< < (3/9) > >>

Dividend:
För mig med. Lyssnar nu...
(F ö tycker jag det är kul att du också börjat med svulstiga namn :D , medans jag då börjat bli inspirerad att namnge mina "verk" om tjejer och blommor och Jenny och sånt... Nästa verk heter förövrigt "Guy with dark eyes smoking". Behöver 3-4 timmar nu i veckan för att färdigställa...:)

Ok, din låt då. Ett ord: avslappnande. MEN dramatiskt i sin oförutsägbarhet och gulliga ackordskiften. Vill höra detta fler gånger helt klart. Fler intressanta passager här än i den förra. Iofs nästan 6 minuter nu så :)
Du utnyttjar utrymmet väl, dvs detta ÄR bra...

Vid 5 minuter och framåt händer mycket intressanta saker, slutar lite abrupt kanske men det får du inte gå tillbaka till Gå för...

Bra.

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.11.2007, 21:12:17 ---För mig med. Lyssnar nu...
(F ö tycker jag det är kul att du också börjat med svulstiga namn :D , medans jag då börjat bli inspirerad att namnge mina "verk" om tjejer och blommor och Jenny och sånt... Nästa verk heter förövrigt "Guy with dark eyes smoking". Behöver 3-4 timmar nu i veckan för att färdigställa...:)

Ok, din låt då. Ett ord: avslappnande. MEN dramatiskt i sin oförutsägbarhet och gulliga ackordskiften. Vill höra detta fler gånger helt klart. Fler intressanta passager här än i den förra. Iofs nästan 6 minuter nu så :)
Du utnyttjar utrymmet väl, dvs detta ÄR bra...

Vid 5 minuter och framåt händer mycket intressanta saker, slutar lite abrupt kanske men det får du inte gå tillbaka till Gå för...

Bra.

--- Slut citat ---

Intressant (parentes). :) Och skön titel du kommit på till din kommande låt. Får mig att associera till den eminenta filmen Den Onde den Gode och den Fule. Gunsmoke...

Avslappnande alltså. Hmm, mjo, så kanske den är. Inte tänkt så. Gulliga ackordbyten? Kanske de. :P Jo, låten är rätt överraskande. Håller med om det. En rad olika partier och "stilar" i samma låt. Det kommer förstås sig utav att jag kör med att komponera satsvis. Japp, nästan 6 min! Ska den bli 20 min? :D

Fidden:
Skriver medan jag lyssnar:

Det börjar verkligen skitbra. Sen dör det lite och blir lite för abstrakt för mig, precis när jag väntade mig något man kunde hänga med i.
Sedan kommer det några sjukt snygga partier där harmonierna är väldigt vackra.
Och sedan blir det för korta toner för att stråkljudet ska komma till sin rätta.
Sedan återkommer en melodi, det är bra!
Sen tog det slut helt plötsligt.

Mycket bra jobb med harmonier och så. Huvudtemat var också mycket fint. Resten var lite för svårt för mig... fast så känns det alltid när jag lyssnar på klassisk musik, det är jättefint i vissa delar, men sedan kommer något parti som jag inte riktigt förstår.

Bra jobbat hur som helst.

1up:

--- Citat från: Fidden skrivet 28.11.2007, 22:23:51 ---Skriver medan jag lyssnar:

Det börjar verkligen skitbra. Sen dör det lite och blir lite för abstrakt för mig, precis när jag väntade mig något man kunde hänga med i.
Sedan kommer det några sjukt snygga partier där harmonierna är väldigt vackra.
Och sedan blir det för korta toner för att stråkljudet ska komma till sin rätta.
Sedan återkommer en melodi, det är bra!
Sen tog det slut helt plötsligt.

Mycket bra jobb med harmonier och så. Huvudtemat var också mycket fint. Resten var lite för svårt för mig... fast så känns det alltid när jag lyssnar på klassisk musik, det är jättefint i vissa delar, men sedan kommer något parti som jag inte riktigt förstår.

Bra jobbat hur som helst.

--- Slut citat ---

Vad roligt du gillar inledningen och temat!

Du har en poäng i att låten "dör lite". När den börjar rätt starkt och sen kommer ett lugnt parti ganska snabbt. Jag kommer jobba med att binda ihop de olika satserna alltmedan jag jobbar med låten. Så det kommer bli bättre! Det abstrakta blir dock kvar. :) För försöker träna på bland annat det. Ibland blir det lättare att ta till sig efter några lyssningar. Man kan alltid hoppas. :)

Tack för att du lyssnade och kommenterade!

SteveHarris:
Fint stycke, måste ha tagit tid att laga denna.
Jag är ingen vän av klassisk musik men med tanke på att sci-fi och fantasifilmers theme musik ofta tilltalar mej så förstår jag väl lite mej på det.
Bottnet fattas IMO totalt, fyll gärna ut det med något tungt.

H.Tommy

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion