Forum > Färdiga produktioner

jonnerstone - Closer To you

<< < (2/9) > >>

mahan:
Okei Michael!

Reverbet e tillräckligt kommenterat så jag tar mig an låten. Absolut snyggt arr och imponerad över pianoliret, skitsnyggt! Snyggt hur du får låten att växa utan att dra till med en mur av trummor. Stråkar o starkt känslofyllt spelat piano räcker fint. Låten kunde aningen kortas av, blir lixåm lite upprepning av det goda på slutet. Kunde sluta låten strax efter 5:00 med kort break (typ 1sek) och sen bara slå och hålla pianots låga C tangent som sakta tonas ut. Ideér, he he.

Men låten skulle du ha kommentar på och jag tror det var där, snyggt jobbat!

h.  johan

jonnerstone:

--- Citat från: mahan skrivet 27.11.2007, 18:24:41 ---Okei Michael!

Reverbet e tillräckligt kommenterat så jag tar mig an låten. Absolut snyggt arr och imponerad över pianoliret, skitsnyggt! Snyggt hur du får låten att växa utan att dra till med en mur av trummor. Stråkar o starkt känslofyllt spelat piano räcker fint. Låten kunde aningen kortas av, blir lixåm lite upprepning av det goda på slutet. Kunde sluta låten strax efter 5:00 med kort break (typ 1sek) och sen bara slå och hålla pianots låga C tangent som sakta tonas ut. Ideér, he he.

Men låten skulle du ha kommentar på och jag tror det var där, snyggt jobbat!

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack för komplimangerna. Om det blir en nyinspelning så kommer jag att korta av den något. Men jag är svag för långa och progressiva outron. Men kill your darlings säger dom ju :)

Micke

Fidden:
Mina nackhår gav stående ovationer åt låten. Skitbra!

Reverbet lurar i mig att det ska bli en powerballad med trummor och hårdrocksgitarrer efter ett tag, men som tur var blev det aldrig så.

Kungligt. Sparas.

tsmalmbe:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.11.2007, 16:03:30 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.11.2007, 15:23:22 ---Mixtekniskt skulle jag gärna se att man körde pianot en MS-modifikator, så att intron skulle ha mera piano i mitten. Nu låter det skumt. Då såmngen börjar, är det bra med utrymme. Jag säger detta för att man kunde fixa det på efterskott på existerande stereospår.

--- Slut citat ---

Få se om jag förstod detta rätt. Du menar att man trycker ihop pianot mot mitten på introt och sen släpper upp det i stereo när sången kommer in eller. Vad finns det för plugg som gör detta....finns det i Cubase SX3?
Pianot är ju som sagt inspelat live direkt ut från ett gammalt clavinova så det är ju inte 100 %
Om du har möjlighet så får du gärna visa vad du menar och skicka tillbaka till mig....vore spännande.

--- Slut citat ---

Voxengo MSED. Sätt den som en effekt. Lägg den i inline-mode. Dra ner sidorna till - oändlighet. Så lägger du den som en send på spåret, och testar hur pianot börjar låta när du sendar mera och mindre. Sidorna kommer inte att minska, men mitten kommer att öka. Bara ett sätt att närma sig saken.

P3t3r:
Vacker låt som berör. :wub: Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion