Forum > Demolåtar

tsmalmbe - Nu tändas tusen juleljus

<< < (2/7) > >>

freddy:
Hehe, har bara väldigt svårt att ta något seriöst när det sjungs med sådant uttal. Jag gillar verkligen tsmalmbes röst annars, den är kraftfull och fyllig. Jag är antagligen väldigt fördomsfull och trångsynt, men jag tror tyvärr att många håller med mig :)
Jag tror även att det är något som går att öva bort ganska enkelt, annars skulle jag inte påpeka det här. Men antagligen vill du inte det. :)

Hoppas du inte tar illa upp, jag gillar detta på många sätt och vis. Dock kan det bli bättre, i alla fall om man lever i min förutfattade och något trångsynta värld. :)

Denna kommer väl med på julskivan?

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 27.11.2007, 00:45:01 ---Hehe, har bara väldigt svårt att ta något seriöst när det sjungs med sådant uttal. Jag gillar verkligen tsmalmbes röst annars, den är kraftfull och fyllig. Jag är antagligen väldigt fördomsfull och trångsynt, men jag tror tyvärr att många håller med mig :)
Jag tror även att det är något som går att öva bort ganska enkelt, annars skulle jag inte påpeka det här. Men antagligen vill du inte det. :)

Hoppas du inte tar illa upp, jag gillar detta på många sätt och vis. Dock kan det bli bättre, i alla fall om man lever i min förutfattade och något trångsynta värld. :)

Denna kommer väl med på julskivan?

--- Slut citat ---

Tycker Freddy att du ska gräva i låten, för där finns åxå annat ån text. Och det är ju inte kanske så snyggt att börja lära en gammal hund sitta, vi har alla våra språk o diverse dialekter, som bara måste accepteras, eller så klämmer man på stopp, och tar följande låt!

Med all respekt  :)

johan

tsmalmbe:
Jag köper nästa P Diddy skiva, så vitt han byter hudfärg först.

freddy:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.11.2007, 01:02:32 ---Jag köper nästa P Diddy skiva, så vitt han byter hudfärg först.

--- Slut citat ---

Jag vet inte om jag håller med om din liknelse, eftersom det jag påpekade är möjligt att ändra. Det verkar som att du tog illa vid dig, så jag ber om ursäkt.

Harmonica mike:
Härligt Tsm!
Mafffig kör,låtens absoluta höjdpunkt! Men kunde jag inte ana lite digital dist där under det kraftiga körpartiet? Jorå det är så..
Tänk att jag skulle få be dig lätta lite på master trycket.. Lite payback time där..he he :D
Jag gillar din röst,kraft full och bra uttryck,det är ju precis som du säger man styr inte över sin dialekt.Jag dras ju med min Norrländska bond dialekt,tycker det färgar snyggt.

Jag drar till med en 4:a då det är en cover.Full pott på kören dock!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion