Kontrollrummet

Det var så här det började...

gäst · 10 · 4097

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst

Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Vilken hjälte!

Det var en jättesjysst artikel om profilen i Sound on Sound January!
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad Herr.A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
  • Allt kött är hö!
    • Visa profil
    • www.studiomono.se
Ohoj!!

Det är när jag ser sådana bilder som jag blivr avis!

Vilket hantverk att producera musik det var då!!

Kanske vi ska skrota den digitalatekniken och återvända til början???

Mors!

P.s Jag är på att åka ner till Florian för en kurs!! Några fler?? D.s
Mindre efekter åt folket.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
les paul var grym inte bara få gibson att göra en gitarr med hans namn, utan även komma upp med detta.. :) han var grym.. han dissade däremot les paulen som senare blev SG - solide guitar..  :wub:

den bilden på hans mixkonsol, på minner mig om ett reportage med bruce swedin ur mm från typ 2000.. :P
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Men jag tycker hans första år när han lärde sig resonans och självsvängningar när tågen åkte förbi. Fönstren skallra bara på en viss frekvens.
Och hur han börja spela på något fik, och folk klagade på att de inte kunde höra. Så han fick konstruera någon form av förstärkare med väldigt små ekonomiska insatser. Sen så fixa han någon form av kasett man kunde lägga på spår efter spår efter spår. Dock inte ta bort något.

Kommer dock inte ihåg mer, eller är inte säker på faktan jag nämner innan...var länge sen jag läste detta.
Tyvärr hittar man för mycket om gitarren om man söker efter honom.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Så det är hans fel att man hänger här i tid och otid. Skall skylla på honom när min arbetsgivare klagar  :P
Skämt och sido så såg jag en konsert med honom. Han körde mycket med ekoeffekter det var coolt.  :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag såg ett tv-program med Les Paul för typ 100 år sedan. Då berättade han att när han började spela så hade han hört inspelningar med andra gitarrister där man hade lagt på eko. Han fattade inte att det var en effekt, utan trodde att det var en del av själva spelet, så han började träna och lyckades lära sig den tekniken (som alltså inte fanns). Han gjorde en grym demonstration i programmet, där han fick till eko-svaren genom att "tappa" dem med vänsterhandens fingrar. Vill minnas han spelade snabbare än ekosvaren, så han liksom gick tillbaka till tidigare toner för att ekosvaren inte skulle saknas! Han kanske håller på med såna trix på konserterna fortfarande?
DON'T PANIC


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Jag såg ett tv-program med Les Paul för typ 100 år sedan. Då berättade han att när han började spela så hade han hört inspelningar med andra gitarrister där man hade lagt på eko. Han fattade inte att det var en effekt, utan trodde att det var en del av själva spelet, så han började träna och lyckades lära sig den tekniken (som alltså inte fanns). Han gjorde en grym demonstration i programmet, där han fick till eko-svaren genom att "tappa" dem med vänsterhandens fingrar. Vill minnas han spelade snabbare än ekosvaren, så han liksom gick tillbaka till tidigare toner för att ekosvaren inte skulle saknas! Han kanske håller på med såna trix på konserterna fortfarande?
han trixar inte så  mkt längre!!!  :(

Citera
by the age of 90 (ngn gång 2005!!)
« Senast ändrad: 05.04.2007, 17:04:17 by idf »
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
..eller såhär kan det ser ut när en nyckelharpspelare möter herr les... (2004)



bilderna hämtade från www.nyckelharpansforum.net (f.ö. e kickass-sida ;))
« Senast ändrad: 06.04.2007, 23:51:35 by Umemagnus »