Jiihhaaa!!
Kontrollet:
Ja jul ångest kan ju vara så mycket..Dåligt med pengar och ensamhet/isolering..
Familje tragedier osv..Jag valde att se det lite från tomtens sida

Och att du tycker att jag är Kr:s bluesking tar jag som en stor komplimang,tack.
Hogge:
Thanx mate.Ja jag kör ju på i min standard fålla - blues med lite färgning av andra stilar som är närbesläktade.Kul omdöme om min pipa,skrattade gott åt din formulering..
Men efter sex års rökande har jag kastat allt vad rökverk heter,så min röst kommer att förändras - till det bättre hoppas jag själv - förmodligen närmare rocken..Kul att du gillade låten!
Gurano/Göran:
Kul att låten även fastnar på en rocksnubbe,sånt värmer en ärrad bluesman.Bara att dra ned låten och digga loss.
Håkan:
Thanx för digget å tycket om låten.Helt riktigt,JJ.Cale är hjälte här tillsammans med andra kisar från over there..
Drar lite om mitt sätt att spela in min röst.Jag kör genom en Mackie mixer,ingen märkvärdig tingest/typ 8 kanaler,innan det når datan/cubase.I Mackien skär jag undan lite botten och drar på lite i diskanten ungefär liknande värden som du beskrev att du gör,inte lika kraftigt dock.Kan ju bero på att min mick kanske är vassare i frekvenserna än Röden du kör genom,vet dock inte hur det förhåller sig.Jag tycker det ger en fin värme i mina sångspår.
Sjunger för det mesta genom en studio projects B1,tycker den micken ger rättvisa åt större delen av mitt register.Sällan och aldrig behöver jag ratta i efterhand på mina sångspår för att hitta balans i en mix.
Mickar är ju annars en väldigt individuell sak för olika sångare.Testade massor till live bruk för en oherrans massa år sedan,innan jag till slut(typ 10 år senare) insåg att en simpel sm58:a gjorde jobbet lika bra eller t.o.m bättre än mina dyrare agk mickar live..Numera ligger de senare mest och samlar damm

närå,dom funkar fint till att närmicka upp percussion typ cajon/congas å dylikt..Har dom utlånade nu så dom duger nog till nåt..

I de flesta fall så skulle jag nog vilja säga att ju mindre man påverkar sången desto bättre.
Lite kan man alltid ratta för helhetens skull,men en röst är ju strikt personlig och unik för varje individ - så det skall bibehållas och lyftas fram i en mix..givetvis under premisserna att det inte förstör helheten i mixen.Så,absolut - det eklagrade i en röst skall ha lite företräde i en mix.
Annat är det ju med guror och annat slammer,det skall anpassas mot sången tycker jag lite små egoistiskt så där

,ja du fattar.
Uriah:
Kul att du gillade denna.Minns jag inte fel så är denna den version Tsmalmbe mastrade för KR:s julskiva 2007..Antar att han anpassade totalen till de närliggande låtarna..Nåväl,jag tycker mixen funkar än fast den har några år på nacken.Tack för omdömet om sången,det värmer gott.
Till er alla:
Kul att denna gamla juldänga går hem ännu.I morgon skall jag bumpa en annan höjdare - missa inte det

Mike