Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE/MOON - Tomten går på soloft
Burnin Sven:
Ja den sitter som en keps inget snack om saken.
Det blir lite alternativ julstämmnig över det här. Social problematik, desperation och utanförskap är nog frågor som inte är helt fel att skänka en tanke när juldagsmorgon glimmar. Jag gillar den här låten för den är lite mer än bara en låt. Varje jul så undrar jag hur fan går för det folk som inte har nån som sitter där själva när allt ska handla om den stora mysiga gemenskapen. Eller för barnen till dom som inte fixar att fira den där perfekta julen som ballar ur, super ner sig och skapar ett helvete för familjen.
Uj det blev djupt det här det var inte meningen. Bra låt Micael
Göran
Harmonica mike:
Johan då:
Jo låten blev ju lite kort,men men..Man måste ju göra nån sådan oxå,under 2 minuter.Då skall jag förklara lite runt mitt val av ordet soloft..Zoloft är en lättare medicin för nedstämdhet.Jag kunde ju inte skriva det som titel(även om Emu gjort det i tråden för låtarna).Låten handlar ju om Tomtens funderingar och tillkorta kommanden när barnen önskar datorer..Samt hans stress över att jobba ett helt år på en enda dag! Samtidigt så är det nån som "snor/tar" hans jobb..Och då kan det ju behövas nåt som lyser upp i tillvaron.
I förra verren ville jag ju ha in en gura på solo(ft),,Sen kan man ju tänka sig att Tomten går på so-loft,men jag valde soloft - för fri tolkning..Nog om det.
Tack för att du tycker att mixen håller,Robert tackar för den fina gitarr kritiken - han brukar finnas här ibland.
Equality:
Tur att jag gjorde en räddnings aktion på hammonden i morse,den var nästan helt bortmixad..
Åsa:
Roligt att du börjat lyssna runt och kommentera på olika låtar.Innan jag hamnade i "ljud-nörds" branschen,så flöt musiken mest förbi och man funderade inte så mycket på hur det egentligen lät..Nu kommer man på sig med att tänka när man hör en låt på radion etc..,men va fanken har dom petat in för reverb i den där? Det låter ju bedrövligt... :lol:
Göran då:
Det var rörande ord.Bara för det så skall jag berätta att låten handlade om precis det du skriver från början.En familj med tragiska sociala problem och hur det påverkar barnen,men det vart alldeles för ledsamt.Iofs har Tomten i denna låt det inte så lätt,alla arbets dagar av året på en dag..Nån snor jobbet av honom,,barnen missnöjda över uteblivna datorer..
Den andra texten hade nog framkallat tårar och obehag,så det fick räcka med denna moll feeling.
Tack för att du gillade den.
Till er alla,tusen tack för era öron.Då ser jag denna som klar.Den gick till mastering redan på eftermiddagen - jag tog en chansning.. :D
Vi syns på skivsläppet då!!! :lol:
Mvh
Micael
Harmonica mike:
JUL BUMP!
Fanns ju en del bra låtar på den där förr förra julplattan vi gjorde..Bumpar upp en ny i morgon
Såna här måste man väl bumpa då det snart är jul..snälla eller nåt typ :P :D
Mike
Kon-Trollet:
cool blues. nån skrev 'skön julångest' - har själv svårt å fatta hur ångest kan va skönt, men blues kommer ju ofta ur smärta så det är väl det som menas ...du är blues-kingen här på KR i alla fall, Mike ! B)
hogge:
Skitskön låt Mike och som vanligt sjunger Du som en riktigt inrökt & ekfatslagrad cowboy :lol:
Kanon!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida