Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE/MOON - Tomten går på soloft
jay thomas:
Är böjd att hålla med om att b'na är väl hårda:
Tomten går på soloft.
Snön ligger ren och vit,jag dricker aquavit
lever som en snobb,snart snor nån mitt jobb
Jag önskar att julen hade mer att ge,ett stort paket å en vacker fe´
Jag har också tomtar på mitt loft,dom skriker och skålar - ge oss mer soloft
....
Jag har en teori och det är att s'et i snart kommer på väldigt snabbt och det låter som ett p innan. 21 sek in på låten förresten.
Harmonica mike:
Cykeln då:
Då ser det ut som om jag är hemma med denna - TACK!
MIKKE:
Tack för den kommentaren,donat en hel del med mixeriet..I morse upptäckte jag att jag hade mixat bort hammond orgeln - åtgärdat nu.Roffe Wikström - ja du är inte den förste som drar paraleller till honom avseende min röst - känner mig mycket stolt och hedrad! Då han och några till är Sveriges blues elit.
1Up:en då:
Jag tyckte att det var lite lågvatten på den kommentaren när jag läste det i natt efter flera timmars mixande,men jag är inte långsint - så vi glömmer det.Men du har en liiiiiten poäng(minimal dock),min Norrlänska dialekt i kombination med allt för många ord och tempo gör att man faktiskt kan tolka det så,men nu är ju texten publicerad och reder ut begreppen..
Varför ville jag att du skulle ta bort kommentaren då - Jo kanske fler hittar hit via idiphone osv..
då vill jag ha en seriös debatt i min tråd..
Jag redigerar mina utlägg/inlägg i denna debatt - så är vi kompisar sen igen :D
Jay Thomas:
Låtlängden,om vi alla gör korta låtar så ryms det fler på skivan - och mera medlemmar får vara med,så tänkte jag.Första tanken var ett solo nånstans i mitten på piano i kombination med ett break - men det blev för jazzigt så jag skippade det - men det var grymt lirat!
Tack alla för fina kommentarer.
Detta är alltså final mixen på låten,men jag har redan ändrat den 3 gånger sen i natt!!
Sista justeringen var att jag mixat bort hammond orgeln - fixat nu.
Nu tror jag att den sitter.
Mvh
Micael
mahan:
JAvisst Micael!
Nu sitter den. Allt e snyggt i balans, gillar gurliret. Enda negativa e ju att man hamnar klämma på playknappen lite oftare, men det är ju inte längden som avgör, sa flickan ;)
Och percussionen gillas åxå, en riktig goding hela låten, lite sorgmålad text, som dock innehåller många bistra sanningar!
(Bara oss emellan, detta med ordet "soloft" öppnar sig inte för mig, känner mig nyfiken o tvungen att fråga så här lite i smyg....) :D
Well done!
h. johan
equality:
Fint sväng. Instrumenten sitter som de ska. Hammonden kanske upp något men det är som det är också. Nehe, inget att klanka på minsann. Bra jobbat!
Åsa:
Jag gillar också den här!! Och inser nu hur mycket jag breddat mitt "musiköra" sen jag klev in som medlem här. Lyssnar med nya öron och uppskattar nya genrer för mig! Kul o tack för det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida