Kontrollrummet

HARMONICA MIKE/MOON - Tomten går på soloft

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Tomten går på soloft
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Micael Ryding(Harmonica mike)
Ev,medverkande:Robert Moon på gitarr,Harmonica mike på övrigt ljud/o-ljud
Kompositör:Micael Ryding
Prod/Mix:Micael Ryding
Genre:Bluesig soul
Låtlängd:1.48
Inspelnings år:2007 Nov
Format:mp3

Hej alla forum vänner.
Så kom vi då till skott och lirade in resterande på denna.Jag skippade solot,det fick bli lite fills med gura istället.Nu ser jag denna som klar för Julskivan.Men jag lämnar en liten liten passning till er- jag har rätt så mix/lir trötta öron,så jag kan ju ha missat nåt..

Mycket tacksam om ni vill lägga några kommentarer,är jag "hemma" med denna mix/lir mässigt?

Fritt fram för motorsågarna..

Mvh
Micael

Tomten går på soloft.

Snön ligger ren och vit,jag dricker aquavit
lever som en snobb,snart snor nån mitt jobb
Jag önskar att julen hade mer att ge,ett stort paket å en vacker fe´
Jag har också tomtar på mitt loft,dom skriker och skålar - ge oss mer soloft

Hej mina vänner jag har tappat all kontroll
finns de´nå snälla barn här,vad spelar det för roll?
Och en gång om året jag ropar God-Jul
men resten av året - är det inge kul..

Juldags morgon gryr, jag är den som flyr
ty barnen vill ha dator - men den var allt för dyr
Jag drar nu till skogs - och slickar mina sår
God Jul på er alla - vi syns nästa år...3 ggr
« Senast ändrad: 09.12.2009, 16:26:53 by tsmalmbe »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Härligt gung och skön julångest. Bra proddat...passar låten. Men du var allt lite snål med längden tycker jag. Precis när man sitter där och har börjat knäppa med fingrarna så tar det slut. Snipp snapp.

Nåja....bra e de iaf


Micke


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Förtydligande: Nedanstående text syftar till att debattera huruvida fler än jag uppfattat texten i låten på ett speciellt vis som kan anses beklämmande och/eller opassande i sammanhanget.

Ja, där var texten, ja.

Fler än jag som hör: "lever som en snopp"? :P

« Senast ändrad: 26.11.2007, 14:14:23 by 1up »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härligt gung och skön julångest. Bra proddat...passar låten. Men du var allt lite snål med längden tycker jag. Precis när man sitter där och har börjat knäppa med fingrarna så tar det slut. Snipp snapp.

Nåja....bra e de iaf


Micke

Micke då:
Ja jag tänkte så här när jag skrev låten:Tomten har ju en hektisk tid framför sig nu med alla paket som skall levereras..Tyckte lite synd om honom..Låtlängden,tja jag ville ha en kort och koncis låt.Ämnet är ju aktuellt  :D Tomten alltså..Och julskiva och allt..

Kul att du gillade den.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja, där var texten, ja.

Fler än jag som hör: "lever som en snobb"? :P



 :wub:

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 26.11.2007, 15:02:27 by Harmonica mike »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja, låten har jag ju redan behandlat - det jag skrev då gäller fortfarande - Julmumma!
Mixen - Där jag sitter nu (lyssningen - typ transistorradio)
låter det riktigt välbalanserat och helt rätt - en mumma till!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Sitter på Jobbet, måndag morgonfikat med Kaffe o macka. Det här låter bra i mina dator högtalare. Fast jag har mycket sorl omkring mej så är allting tydligt o bra. Så tekniskt tycker jag att det är färdigt.

Denna blues känns mer svensk än Mahans bidrag ( Jo jag vet att Johan är Finländare ). En icke obetydlig Rolf Wikström nerv flyter omkring i atmosfären runt låten. Oxo ett bidrag till Jul Cd'n som har sin absoluta plats.

Bra jobbat! / Mikke


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ja, där var texten, ja.

Fler än jag som hör: "lever som en snobb"? :P



Ta bort din barnsliga kommentar.Vi håller huvudet högt då tanken bakom julskivan är seriöst menad.

Mvh
Micael

Oj sjutton! Ledsen om du tog illa vid dig och såg det hela som t.ex. ett hån. Det kan jag med utomperspektiv förstå, och så var det inte menat.

Visst är projektet seriöst, har jag påstått motsatsen? Det som rör sig i den här tråden kommer inte direkt präntas på konvolutet.

Första gången jag lyssnade på låten hajade jag till,  :huh: "sade han snopp?", andra gången jag lyssnade fick jag samma reaktion. Så inläggets syfte är en undran om fler hört likadant? Det kan mycket väl vara så. Inte alla som känner sig trygga med att påtala det dock. I så fall kan det ju bli läge att tänka över och redigera det partiet. Jag ska redigera mitt ursprungliga inlägg så folk som läser hädanefter vet vad det handlar om. Inlägget blir däremot kvar bla med hänvisande till yttrandefriheten.


jay thomas

  • Gäst
Hmm, missat denna totalt. Grymt gung, å mixen sitter i mina Philipslurar som en räkmössa! Tummen upp! Kritik, ja den är alldeles för kort, förtjänar åtminstone ett break i mitten. (tycler jag)


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Ja, där var texten, ja.

Fler än jag som hör: "lever som en snobb"? :P



Ta bort din barnsliga kommentar.Vi håller huvudet högt då tanken bakom julskivan är seriöst menad.

Mvh
Micael

Oj sjutton! Ledsen om du tog illa vid dig och såg det hela som t.ex. ett hån. Det kan jag med utomperspektiv förstå, och så var det inte menat.

Visst är projektet seriöst, har jag påstått motsatsen? Det som rör sig i den här tråden kommer inte direkt präntas på konvolutet.

Första gången jag lyssnade på låten hajade jag till,  :huh: "sade han snopp?", andra gången jag lyssnade fick jag samma reaktion. Så inläggets syfte är en undran om fler hört likadant? Det kan mycket väl vara så. Inte alla som känner sig trygga med att påtala det dock. I så fall kan det ju bli läge att tänka över och redigera det partiet. Jag ska redigera mitt ursprungliga inlägg så folk som läser hädanefter vet vad det handlar om. Inlägget blir däremot kvar bla med hänvisande till yttrandefriheten.

Kan du lämna en tidsangivelse? Var tycker du att det låter "snopp"? Jag reagerade inte när jag lyssnade. / Mikke


jay thomas

  • Gäst
Är böjd att hålla med om att b'na är väl hårda:

Tomten går på soloft.

Snön ligger ren och vit,jag dricker aquavit
lever som en snobb,snart snor nån mitt jobb
Jag önskar att julen hade mer att ge,ett stort paket å en vacker fe´
Jag har också tomtar på mitt loft,dom skriker och skålar - ge oss mer soloft
....


Jag har en teori och det är att s'et i snart kommer på väldigt snabbt och det låter som ett p innan. 21 sek in på låten förresten.
« Senast ändrad: 26.11.2007, 14:35:57 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Cykeln då:
Då ser det ut som om jag är hemma med denna - TACK!

MIKKE:
Tack för den kommentaren,donat en hel del med mixeriet..I morse upptäckte jag att jag hade mixat bort hammond orgeln - åtgärdat nu.Roffe Wikström - ja du är inte den förste som drar paraleller till honom avseende min röst - känner mig mycket stolt och hedrad! Då han och några till är Sveriges blues elit.

1Up:en då:
Jag tyckte att det var lite lågvatten på den kommentaren när jag läste det i natt efter flera timmars mixande,men jag är inte långsint - så vi glömmer det.Men du har en liiiiiten poäng(minimal dock),min Norrlänska dialekt i kombination med allt för många ord och tempo gör att man faktiskt kan tolka det så,men nu är ju texten publicerad och reder ut begreppen..
Varför ville jag att du skulle ta bort kommentaren då - Jo kanske fler hittar hit via idiphone osv..
då vill jag ha en seriös debatt i min tråd..
Jag redigerar mina utlägg/inlägg i denna debatt - så är vi kompisar sen igen :D

Jay Thomas:
Låtlängden,om vi alla gör korta låtar så ryms det fler på skivan - och mera medlemmar får vara med,så tänkte jag.Första tanken var ett solo nånstans i mitten på piano i kombination med ett break - men det blev för jazzigt så jag skippade det - men det var grymt lirat!

Tack alla för fina kommentarer.
Detta är alltså final mixen på låten,men jag har redan ändrat den 3 gånger sen i natt!!
Sista justeringen var att jag mixat bort hammond orgeln - fixat nu.

Nu tror jag att den sitter.

Mvh
Micael



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JAvisst Micael!

Nu sitter den. Allt e snyggt i balans, gillar gurliret. Enda negativa e ju att man hamnar klämma på playknappen lite oftare, men det är ju inte längden som avgör, sa flickan ;)
Och percussionen gillas åxå, en riktig goding hela låten, lite sorgmålad text, som dock innehåller många bistra sanningar!

(Bara oss emellan, detta med ordet "soloft" öppnar sig inte för mig, känner mig nyfiken o tvungen att fråga så här lite i smyg....) :D
Well done!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fint sväng. Instrumenten sitter som de ska. Hammonden kanske upp något men det är som det är också. Nehe, inget att klanka på minsann. Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Jag gillar också den här!! Och inser nu hur mycket jag breddat mitt "musiköra" sen jag klev in som medlem här. Lyssnar med nya öron och uppskattar nya genrer för mig! Kul o tack för det!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Burnin Sven

  • Gäst
Ja den sitter som en keps inget snack om saken.

Det blir lite alternativ julstämmnig över det här. Social problematik, desperation och utanförskap är nog frågor som inte är helt fel att skänka en tanke när juldagsmorgon glimmar. Jag gillar den här låten för den är lite mer än bara en låt. Varje jul så undrar jag hur fan går för det folk som inte har nån som sitter där själva när allt ska handla om den stora mysiga gemenskapen. Eller för barnen till dom som inte fixar att fira den där perfekta julen som ballar ur, super ner sig och skapar ett helvete för familjen.

Uj det blev djupt det här det var inte meningen. Bra låt Micael

Göran



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Johan då:
Jo låten blev ju lite kort,men men..Man måste ju göra nån sådan oxå,under 2 minuter.Då skall jag förklara lite runt mitt val av ordet soloft..Zoloft är en lättare medicin för nedstämdhet.Jag kunde ju inte skriva det som titel(även om Emu gjort det i tråden för låtarna).Låten handlar ju om Tomtens funderingar och tillkorta kommanden när barnen önskar datorer..Samt hans stress över att jobba ett helt år på en enda dag! Samtidigt så är det nån som "snor/tar" hans jobb..Och då kan det ju behövas nåt som lyser upp i tillvaron.

I förra verren ville jag ju ha in en gura på solo(ft),,Sen kan man ju tänka sig att Tomten går på so-loft,men jag valde soloft - för fri tolkning..Nog om det.

Tack för att du tycker att mixen håller,Robert tackar för den fina gitarr kritiken - han brukar finnas här ibland.

Equality:

Tur att jag gjorde en räddnings aktion på hammonden i morse,den var nästan helt bortmixad..

Åsa:
Roligt att du börjat lyssna runt och kommentera på olika låtar.Innan jag hamnade i "ljud-nörds" branschen,så flöt musiken mest förbi och man funderade inte så mycket på hur det egentligen lät..Nu kommer man på sig med att tänka när man hör en låt på radion etc..,men va fanken har dom petat in för reverb i den där? Det låter ju bedrövligt... :lol:

Göran då:
Det var rörande ord.Bara för det så skall jag berätta att låten handlade om precis det du skriver från början.En familj med tragiska sociala problem och hur det påverkar barnen,men det vart alldeles för ledsamt.Iofs har Tomten i denna låt det inte så lätt,alla arbets dagar av året på en dag..Nån snor jobbet av honom,,barnen missnöjda över uteblivna datorer..
Den andra texten hade nog framkallat tårar och obehag,så det fick räcka med denna moll feeling.
Tack för att du gillade den.


Till er alla,tusen tack för era öron.Då ser jag denna som klar.Den gick till mastering redan på eftermiddagen - jag tog en chansning.. :D

Vi syns på skivsläppet då!!! :lol:

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JUL BUMP!

Fanns ju en del bra låtar på den där förr förra julplattan vi gjorde..Bumpar upp en ny i morgon

Såna här måste man väl bumpa då det snart är jul..snälla eller nåt typ  :P :D

Mike


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
cool blues. nån skrev 'skön julångest' - har själv svårt å fatta hur ångest kan va skönt, men blues kommer ju ofta ur smärta så det är väl det som menas ...du är blues-kingen här på KR i alla fall, Mike ! B)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Skitskön låt Mike och som vanligt sjunger Du som en riktigt inrökt & ekfatslagrad cowboy  :lol:
Kanon!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja vad ska man säga - - - underbart skönt lunk
Detta blir nog årets julvisa här hemma :)

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Som alla skrivit är det ju riktigt coolt sväng. Jag fick lite feeling av det softa men ändå energiska sväng JJ Cale har på sina enmansproduktioner.
En grej funderar jag på, det är sångljudet. Jag har själv en liknande skrovlig diskantfattig röst och är lite kluven hur man bör göra med den. Jag brukar både live och på inspelningar hissa övre mellanregistret två till fyra db, nån stans vid 2,4 till 3,2 khz på rösten, då hörs det mycket bättre vad man sjunger...
Men är det rätt? Kanske man ska köra helt utan eq på sin "eklagrade" röst?  :huh:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Svänger tuungt det här,härligt perc!!
Hade kanske önskat lite mer 'skärpa' i soundet,men såg sen att den var 2 år gammal.
Du sjunger kanoon.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jiihhaaa!!

Kontrollet:
Ja jul ångest kan ju vara så mycket..Dåligt med pengar och ensamhet/isolering..
Familje tragedier osv..Jag valde att se det lite från tomtens sida  :)
Och att du tycker att jag är Kr:s bluesking tar jag som en stor komplimang,tack.

Hogge:
Thanx mate.Ja jag kör ju på i min standard fålla - blues med lite färgning av andra stilar som är närbesläktade.Kul omdöme om min pipa,skrattade gott åt din formulering..
Men efter sex års rökande har jag kastat allt vad rökverk heter,så min röst kommer att förändras - till det bättre hoppas jag själv - förmodligen närmare rocken..Kul att du gillade låten!

Gurano/Göran:
Kul att låten även fastnar på en rocksnubbe,sånt värmer en ärrad bluesman.Bara att dra ned låten och digga loss.

Håkan:
Thanx för digget å tycket om låten.Helt riktigt,JJ.Cale är hjälte här tillsammans med andra kisar från over there..
Drar lite om mitt sätt att spela in min röst.Jag kör genom en Mackie mixer,ingen märkvärdig tingest/typ 8 kanaler,innan det når datan/cubase.I Mackien skär jag undan lite botten och drar på lite i diskanten ungefär liknande värden som du beskrev att du gör,inte lika kraftigt dock.Kan ju bero på att min mick kanske är vassare i frekvenserna än Röden du kör genom,vet dock inte hur det förhåller sig.Jag tycker det ger en fin värme i mina sångspår.
Sjunger för det mesta genom en studio projects B1,tycker den micken ger rättvisa åt större delen av mitt register.Sällan och aldrig behöver jag ratta i efterhand på mina sångspår för att hitta balans i en mix.
Mickar är ju annars en väldigt individuell sak för olika sångare.Testade massor till live bruk för en oherrans massa år sedan,innan jag till slut(typ 10 år senare) insåg att en simpel sm58:a gjorde jobbet lika bra eller t.o.m bättre än mina dyrare agk mickar live..Numera ligger de senare mest och samlar damm  :) närå,dom funkar fint till att närmicka upp percussion typ cajon/congas å dylikt..Har dom utlånade nu så dom duger nog till nåt.. :)
I de flesta fall så skulle jag nog vilja säga att ju mindre man påverkar sången desto bättre.
Lite kan man alltid ratta för helhetens skull,men en röst är ju strikt personlig och unik för varje individ - så det skall bibehållas och lyftas fram i en mix..givetvis under premisserna att det inte förstör helheten i mixen.Så,absolut - det eklagrade i en röst skall ha lite företräde i en mix.
Annat är det ju med guror och annat slammer,det skall anpassas mot sången tycker jag lite små egoistiskt så där :D,ja du fattar.

Uriah:
Kul att du gillade denna.Minns jag inte fel så är denna den version Tsmalmbe mastrade för KR:s julskiva 2007..Antar att han anpassade totalen till de närliggande låtarna..Nåväl,jag tycker mixen funkar än fast den har några år på nacken.Tack för omdömet om sången,det värmer gott.

Till er alla:
Kul att denna gamla juldänga går hem ännu.I morgon skall jag bumpa en annan höjdare  - missa inte det :)

Mike



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja då var det dags igen då för jul bumpen -

Godjul på er alla Kr:are,denna låt skall spisas i var man och kvinnas hem varje jul  :D

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Yeah! Kul att höra denna igen. Nu är du snart på banan igen och gör nya bluespärlor.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: haha härlig låt Micke, God Jul
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dax för den årliga julbumpen.

Tänk på tomtens ångest...

 :)


Mike


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
En klassiker, svänger grymt :wub:

God Jul Micael, vi syns i skogen :lol:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig julblues! Fina insatser på alla kanter!
Jag tyckte också att du sjöng "Lever som en snopp"! Var tvungen att kolla texten.
Men man hör väl vad man vill höra.... :) Lite för kort bara. Låten alltså!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta är nog entydig och jäklar i det din bästa! Räknar bort alla andra genrer än blues här, det är ju bluesen som räknas ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
I think I love you all guys and girls :)

Har fått mig nåra virrar då ett party lackar,men denna jullåt har nåt speciellt bluesigt över sig helt klart.Tackar för alla kommentarer och önskar alla en fröjdefull jul(tror det heter så)...


Mike


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Ljudmässigt så är den perfekt.
Det är ett skönt gung i den och bra framfört med instrumenten och sången.

Jag saknar nån liten mlodi som lyfter det en nivå till, plus att det skulle ha varit nåt mera i ljudbilden som skvallrar om jullåt, vet ej vad såhär på rakarm...kanske en liten klocka på vartannat fingerknäpp i nåt parti.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja nu är det snart jul igen så det blir den årliga julbumpen.

Jag måste leta upp Cykelns mästerverk också..

Såga/digga eller gör vad ni vill  :)

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jäklar vilken härlig julblues. Underbart munspel, likaså sång och gitarr, jag diggar för fullt.
Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)