För det första så tycker jag inte det brinner i knutarna. Man behöver varken lägga ner alla tankar eller snabbt åstadkomma något. Jag är mer för att förändringar skall förankras och motsvara behoven än att de hastigt kommer till. Sen kan en satsning ändå behöva startas upp i mindre skala, men det måste motsvara behov och önskemål annars drar man lätt slutsatsen att det var ett misstag - vilket det kanske inte var men kanske dåligt genomarbetat och förankrat.
Nåja jag kommer inte att tjata på heller Emu, det är bara och inse... vi are the loosers
Men för protokollet.
* Sk. Deluxe-medlemsskap.
Jag tycker nog att det är lite olyckligt benämnt. Men. Intentionen var väl egentligen att hitta en större/smidigare plattform som dels kunde stödja samarbete och dels kunde vara en mer personlig sida för att lägga upp låtar och information i text och kanske bilder. Alltså om man så vill en bas för samarbete och låta världen att få del av/smakprov av den musik man fått färdig. Kanske är det en vettigt och det andra (senare) mer problematiskt och icke-givande än vettigt? Kanske båda? Jag vet inte.
Jag har i alla fall svårt att omedelbart se något ont och hämmande i det för KR:s del. Snarare en utvecklingsmöjlighet för dess medlemmar. Ok det kan naturligtvis utarma om fokus skulle flyttas mest dit och man som medlem eller aspirerande medlem uppfattar det som att medlemskap är av föga värde om man inte skaffar "deluxe". Om större delen av KR handla om guldsidorna och några guldgossar/tjejer. Men varför skulle man vilja ha det så? Det mesta arbetet gör man väl ändå innan ens musik är klar - "demosidorna" och trådar om allt annat blir väl inte plötsligt ovesäntliga?
Det behöver inte vara något fokus mer än demosidorna i sig är idag. En del av forumet varken mer eller mindre. Demosidorna kan kanske också vara för mycket för en del. Fan måste man nu lägga upp låtar också - jag lider av svår ångest varje dag pga detta

Om man inte har tänkt lägga upp musik eller idka musikaliskt samarbete alls så förstår jag att det inte verkar intressant men det är ju rätt självklart eller?
* Varför inte? Vad är det man inte vill?
Det skulle vara bra om det mer klart formulerades vart problemet egentligen ligger. Vad är det man befarar, varför skulle det minska motivationen att ta del av KR för medlemmar, för nya medlemmar? M.m.
Jag utgår mest från mig själv när jag tänker. Vad vill jag göra och kanske senare kunna göra. Vad är kanske vettigt att göra här osv. Trådar och avdelningar som jag inte känner så mycket för stör mig inte. I alla fall inte om de ej drar bort allt intresse från det jag är intresserad av.
* Samlat, splittrat, för stort eller alldeles lagom
Om man nu får färdigt musik man känner är riktigt bra. Inte tror sig komma att ge ut skivor och ändå inte vill lägga upp i den stora sega ocean som myspace är och inte vill vara en isolerad kobbe i den eteriska skärgården kan då inte ett ställe som KR vara en alldeles perfekt utgångspunkt även när man har tagit sig igenom demostadiet med ett lämpligt antal låtar? För de som vill då återigen. Skulle det verkligen påverka alla andra negativt? Nej färdiga demo är inget alternativ. Det är något helt annat.
* Många medlemmar
Etfersom det nämns att KR är litet och att det snarare är mer medlemmar som behövs... så... Personligen är detta inget svårt problem för mig. Jag lider inte av den nuvarande medlemsbasen. Använder knappt andra forum åtminstone inte "musikerforum". Jag tycker inte man skall lägga för mycket vikt vid att det måste upp i medlemstal, snarare att man satsar på de som medlemmar vill ha och behöver - i vettig takt (6/8).
Jag kan t.o.m. tycka att jag lägger i helvete för mycket tid på forumet när jag borde öva och skriva bättre musik.
Over and out.