Kontrollrummet

Kontrollrummets stab och upplägg! Berätta!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Vet inte om jag missat den information jag efterfrågar men hittar inget bra sökord :mellow:
Hur som helst:
Jag tycker att det hade varit skitkul att höra hur Kontrollrummet har organiserat det hela och kommit till.
Vem gör vad?
Vad står servern?
Känner Ni varandra innan?
Hur har ni lyckats få ihop det hela?
Hur hinner Ni med?
etc. etc
Kort och gott berättelsen om hur Kontrollrummet kom till och hur ni snott ihop detta imponerande verk!



Utloggad tsmalmbe

OK! Jag skall lägga upp en story, låta de andra läsa den först, och sen publicera den. No prob :) Jag har till och med det grundande mötets protokoll sparat, inklusive diskussionen angående namnet :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Schecter


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Haha, jag fasar för protokollet från det grundande mötet...


Utloggad Schecter

...redigera inte i texten nu utan lägg upp allt original!  :lol: :P
www.grahnsmusik.com


Utloggad tsmalmbe

...redigera inte i texten nu utan lägg upp allt original!  :lol: :P


..därav Anders fasa, fasar jag!

 :lol: :P :lol:
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
...redigera inte i texten nu utan lägg upp allt original!  :lol: :P

Nej för fan!! Aldrig i livet, jag lägger in mitt veto direkt! :ph34r:

EDIT: Diskussionen som handlade om förslagen kring forumets namn höll på att bli min död, då jag nästintill fick hjärtattack av skratt. :lol:
« Senast ändrad: 07.03.2007, 16:21:06 by ChromaWoods »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
...redigera inte i texten nu utan lägg upp allt original!  :lol: :P


..därav Anders fasa, fasar jag!

 :lol: :P :lol:
menar du att du är då ur fas..!?
 :lol: :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Namngivningen är väl tämligen självklar, och har sin förklaring i denna tråden.
blargh


Utloggad Schecter

Namngivningen är väl tämligen självklar, och har sin förklaring i denna tråden.


 :lol: :lol:
www.grahnsmusik.com


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Namngivningen är väl tämligen självklar, och har sin förklaring i denna tråden.

Vi hade många alternativ på vägen dit...


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Ja det här kan ju inte vara ihopsnurrat på en dag eller ens två veckor.. ;) ;)

Hur som helst tycker jag ni har jobbat jäkligt bra! och om jag nu har rätt eller fel så misstänker jag iaf att tanken fanns redan när man började prata om ett nytt studio forum..och ni grabbar som fixade detta visste vad ni gjorde vilket jag är väldigt glad för!... :D..
Här finns många mer funktioner och möjligheter.. tror detta kommer att bli hur stort som helst..frågan är hur mycket tid får ni lägga på kontrollrummet, hur ser framtiden ut för detta forum?


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Två veckor är nog ganska bra nära det rätta svaret ;-)
Vi väntar tills tsmalmbe lägger upp historien så kan vi diskutera mera.


Utloggad tsmalmbe

Ja, men en vecka talade vi ju bara skit ... och haikudikter ...

2007-02-15 23:13:
Citera
Medlemmar är inget.
Sales är allt.
Trust your sales.
« Senast ändrad: 07.03.2007, 23:49:27 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Ja det här kan ju inte vara ihopsnurrat på en dag eller ens två veckor.. ;) ;)

Hur som helst tycker jag ni har jobbat jäkligt bra! och om jag nu har rätt eller fel så misstänker jag iaf att tanken fanns redan när man började prata om ett nytt studio forum..och ni grabbar som fixade detta visste vad ni gjorde vilket jag är väldigt glad för!... :D..
Här finns många mer funktioner och möjligheter.. tror detta kommer att bli hur stort som helst..frågan är hur mycket tid får ni lägga på kontrollrummet, hur ser framtiden ut för detta forum?

Kan bjuda på en förhandsvisning: Det gick faktiskt väldigt fort från att vi formerade vår lilla grupp till att forumet var ett faktum. Allt är ju givetvis relativt, men frågar du mig så tycker jag det gick fort. Det var nödvändigt att få upp något snabbt för att inte förlora alla er sköna lirare som funderade på att helt hoppa av forumlivet. Att förlora kamratskapen och inte minst kunskapen som ni alla besitter, var inte något vi kunde stå brevid och bara betrakta.

Hur mycket tid mina kolleger lägger på forumet får de själva svara på. Själv tittar jag dels in några gånger under kontorstid då jag sitter på jobbet, och när jag kommer hem ligger det ett KR-fönster öppet i princip tills jag går och lägger mig. Det blir mycket tid, men det är så jag vill ha det. Vi måste ju ta hand om vårt lilla barn och vara med när det växer upp (och naturligtvis även efter det). ;)

Framtida funktionalitet diskuteras löpande av oss i crew. Det får växa lite i taget. MEN: Det viktiga är kärnverksamheten, nämligen forumet. Det får inte bli lidande. Sen är det ju också så att vi bygger forumet tillsammans med er användare! Framtiden ligger i allas våra händer.

Mer om "storyn bakom" följer, som sagt.

/Chroma


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Ja, men en vecka talade vi ju bara skit ... och haikudikter ...

2007-02-15 23:13:
Citera
Medlemmar är inget.
Sales är allt.
Trust your sales.

Yes. Kommer ihåg mitt svar på just det inlägget du gjorde. Jag bad dig slipa svärdet och ta din plats som vår CTO, vilket skedde. :) T.o.m. titeln behöll du. :D

EDIT: För den som undrar så är CTO en standardtitel i företagsvärlden som betyder Chief Technical Officer (typ chef över de tekniska bitarna).
« Senast ändrad: 08.03.2007, 00:26:17 by ChromaWoods »


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Ja det här kan ju inte vara ihopsnurrat på en dag eller ens två veckor.. ;) ;)

Hur som helst tycker jag ni har jobbat jäkligt bra! och om jag nu har rätt eller fel så misstänker jag iaf att tanken fanns redan när man började prata om ett nytt studio forum..och ni grabbar som fixade detta visste vad ni gjorde vilket jag är väldigt glad för!... :D..
Här finns många mer funktioner och möjligheter.. tror detta kommer att bli hur stort som helst..frågan är hur mycket tid får ni lägga på kontrollrummet, hur ser framtiden ut för detta forum?

Kan bjuda på en förhandsvisning: Det gick faktiskt väldigt fort från att vi formerade vår lilla grupp till att forumet var ett faktum. Allt är ju givetvis relativt, men frågar du mig så tycker jag det gick fort. Det var nödvändigt att få upp något snabbt för att inte förlora alla er sköna lirare som funderade på att helt hoppa av forumlivet. Att förlora kamratskapen och inte minst kunskapen som ni alla besitter, var inte något vi kunde stå brevid och bara betrakta.

Hur mycket tid mina kolleger lägger på forumet får de själva svara på. Själv tittar jag dels in några gånger under kontorstid då jag sitter på jobbet, och när jag kommer hem ligger det ett KR-fönster öppet i princip tills jag går och lägger mig. Det blir mycket tid, men det är så jag vill ha det. Vi måste ju ta hand om vårt lilla barn och vara med när det växer upp (och naturligtvis även efter det). ;)

Framtida funktionalitet diskuteras löpande av oss i crew. Det får växa lite i taget. MEN: Det viktiga är kärnverksamheten, nämligen forumet. Det får inte bli lidande. Sen är det ju också så att vi bygger forumet tillsammans med er användare! Framtiden ligger i allas våra händer.

Mer om "storyn bakom" följer, som sagt.

/Chroma

Ja man kan väl säga att kontrollrummet blev en succé för oss alla!
En stor eloge till er som ger så mycket tid och energi till att hålla igång kontrollrummet  :D


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Klämmer i på studentmaner, då jag tycker den här tråden förtjänar en liten...

...ååååååååÅÅÅÅ Hybris-varning!  :P
blargh


Utloggad tsmalmbe

Hybris var inom grekisk mytologi att vilja efterlikna och/eller överträffa gudarna. Hybris kan då användas som en synonym till storhetsvansinne. I det antika dramat utmanar ofta hjältarna den rådande rättsuppfattningen och gudarnas. Då begår de hybris och går oftast under. Ett annat ord för hybris är övermod och människan straffas (nemesis) när hon försöker göra sig till gudarnas jämlike. För att få nåd hos gudarna var man tvungen att förstå vad man gjort för fel, känna vördnad, fruktan och medlidande inför gudarna och på så sätt rena sin själ = katharsis.

wiki-wiki-pedia
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone

Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Klämmer i på studentmaner, då jag tycker den här tråden förtjänar en liten...

...ååååååååÅÅÅÅ Hybris-varning!  :P


Hur gick tankegången för detta utfall...hehehe..


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Men det var bara en varning ;)

Äh, det är väl inte fel att sätta ribban högt och satsa seriöst? Hur ska man annars kunna komma nån vart? ;)


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
absolut, bara man inte glömmer att vara ödmjuk, det kan gå fort i den här branchen om man tar för stora tuggor. Se bara på storebror.
blargh


Utloggad tsmalmbe

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
absolut, bara man inte glömmer att vara ödmjuk, det kan gå fort i den här branchen om man tar för stora tuggor. Se bara på storebror.

Have a little bit of faith, my friend. Det kommer inte bli någon Orwells Djurfarmen här inte. Som vi alla vet så driver vi oss själva, vi har inga tyglar som styrs av någon annan. Vi tar hand om varandra. Yeeeey! Gruppkram!


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil