Kontrollrummet

Annorlunda arr

gäst · 6 · 2004

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Hittade ett "riktigt" experiment med lite gitarrer och annat jox. Genren är hyfsat långt ifrån min normala, kan därför vara kul vad ni tycker. Kort och koncist: Guitarrino


Och nu är studion riven. Letar efter en billig men ändå bra c:a 25 tangents midilösning med pitch bend och modhjul, VSTierna finns ju kvar.  :)
« Senast ändrad: 19.11.2007, 09:43:49 by jay thomas »


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Gillar. Bra början till låt, men jag saknar en tydlig melodi. Det är förstås en smaksak , och är i allmänhet rätt melodifokuserad. Inte säkert alltså att jag har rätt.

Jag har inte bestämt mig för om jag gillar de små "intermezzona" vid 0:45 och 1.50..nånting. Det är rätt tänkt att bryta av med någon, men.... måste tänka på det lite.

Som vanligt, inga kommentarer om mupptrixning


Utloggad tsmalmbe

Detta var det flummigaste. Påminner lite om något. Väldigt otajt och svårt att få någonslags begrepp. Utan mycket jobb förblir detta nog flummeriets flummeri.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou JT!
I denna typs låtar som låter lite improviserande så kan det vara bra att skriva ner ackorden så att alla instrument kör samma väg. Om det är lite otajt stör inte lika mycket som det att nåt instrument trevar febrilt efter rätt ackord, utan att hitta det... :rolleyes:

så med med lite mer anstränging så tycker jag att här kan födas ett gott musikverk alá JT!
Potential finns, så kör vidare! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Hehe, tack för återkoppling. Jo, smaken är ju olika... Johan, skriva ner ackord, inte en chans. Kan varken läsa eller skriva noter än mindre köra en ackordanalys på gitarr. Jag bruka sätta fingrarna där det låter bra och sedan köra.  ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hehe, tack för återkoppling. Jo, smaken är ju olika... Johan, skriva ner ackord, inte en chans. Kan varken läsa eller skriva noter än mindre köra en ackordanalys på gitarr. Jag bruka sätta fingrarna där det låter bra och sedan köra.  ;)


Jag e åxå helt analfabet vad det bekommer noter och notläsning, förstår nada!
 Men att skriva C, Am, F, G, brukar hjälpa mig att komma ihåg hur det skulle spelas!

Men du har snygga fingrar om dom själv söker sig rätta platser, för oftast låter dina låtar well done! :D

Så spika ihop din studio så att vi får nya låtar därifrån! :)

h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............