Tycker det är synd att det är såhär, och jag känner nog att det inte är stället för mig längre.
Jag lyckas mest irritera folk i demodelen, och vet inte heller om jag får ut så mycket konstruktivt längre. Jag hade länge ambitionen att posta i allas låtar för att jag tycker alla är värda kommentarer, men det känns nog inte riktigt som det ger något längre.
Hm.. nu blir jag förvånad. Jag hoppas att inte mina tankar förde dig till det uttalandet. Tycker du är en instutition Emu så beskriv gärna vad som får dig att tänka sådär.
Nej, absolut inte dina tankar! Grejen är att efter ha kommenterat tusentals låtar, så har jagbärjat könna att det inte riktigt ger något tillbaka ala gånger. Jag gjorde en poll en gång, och anledningen till att vi postar verkar vara att
1. Man vill visa upp något man är stolt över och få¨ryggdunk
2. Man vill ha konstruktiv kritik för att bli bättre.
Det stämmer nog in på de flesta antar jag. Men då undrar jag lite stilla, om vi har en person som postar för att få ryggdunk, men knappast skriver i andras trådar. HUr tänker denna? Jag säger inte att man måste kommentera andras, men om man nu i sig själv vill ha ryggdunk/visa upp soig, kan man då inte ta steget ut och fatta att även andra vill ha kommentarer? Att man rent egoistiskt borde tänka "skriver jag i andras trådar får jag mer kommentarer". A¨lltså, det borde man ju vilja då?

Jag vill ju ha många kommentarer, så¨givetvis skriver jag i andras trådar. Syftet är dels att försöka ge bra kritik, dels att jag tycker man skall få kommentarer, och dels för att locka in folk på mina egna låtar.
Så, av anledning nr 1 borde man kommentera andras alster
Alternativ två, om en person postar för att få¨kritik. Om denne person inte skriver i andras trådar är det också märkligt. Vi har ju ett forum där man på frivillig basis lyssnar, eller skriver, eller ger råd. Ett levande bra demoforum kräver att många engagerar sig och ger kritik. Jag har vuxit enormt på många kommentarer, även om jag ibland tagit rejält illa upp av ordval, och sårad stolthet. När jag återkommit till låten efter ett tag, så inser man att det ofta är rätt som skrivits. För att återgälda bra kritik och uppmuntra andra har jag försökt komma med konstruktiv kritik till andra, dels för att själv få bra konstruktiv kritik såklart

DÄremot känns det som om KR tagit vägen mer mot att man postar en låt som den är och inte vill ha kritik på den, iallafall inte negativ.
Det är absolut inget fel på det egentligen, men i min värld är det inte därför jag postar demos. Jag vill ha en konstruktiv dialog och kanske bygga upp produktionen under hjälp av andras öron och ideer.
Så, jag känner mig lite vilsen och borta i demoavdelningarna idag. Det känns som för få delar mina ideer för att det utbyte jag vill ha skall fungera

DÄremot vill jag tacka alla som kommenterat elller lyssnat på alla demos såklart! JAg har lärt mig massvis, och är numer en betydligt bättre nybörjare än jag vore utan KR.
VIll förtydliga att det inte är kritik på något sätt mot de som bara vill posta låtar för att "släppa dem" eller de som bara skriver när något är bra. All aktivitet är ju bra, bara det att jag kanske vill ha mer
eller hur man nu säger.
Saknar dåligt gehörs kritik i demoavdelningarna...

Och till asti: Skriv vad du känner oavsett! Man behöver höra all olika kritik. OM jag gjort något industrislammer på en fikarast, men massa mixproblem och elände, men alla skriver jättebra om det, så blir jag ju närmast ledsen när identiska kommentarer dyker upp i en låt jag plöjt ner 80 timmar i.
Om #jättebra låt, bra mix" dyker upp i bägge trådarna, så känns det ju lite platt.
Vi kanske skulle börja att ha "Ärliga torsdagar" eller något. PÅ torsdagen skriver man allt genomärligt?

Shit vilket svammel det blev :S