Kontrollrummet

Livligare/bättre (demo)forum

gäst · 112 · 17048

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Storm i vattenglas?

.......

Förtydligande:  Jag skulle gärna se en demosektion som är mer...hm. Tja, djup i sin bedömning, där man fick en bättre dialog etc.

FÅr jag tycka det?

Japp. +1

Jepp. +1


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Storm i vattenglas?

.......

Förtydligande:  Jag skulle gärna se en demosektion som är mer...hm. Tja, djup i sin bedömning, där man fick en bättre dialog etc.

FÅr jag tycka det?

Japp. +1

Jepp. +1

Jupp. +1
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nu har jag inte läst alla inlägg i denna historia så jag ber om ursäkt om jag upprepar det nån annan redan eventuellt skrivit :mellow:, men...

...jag personligen tror att om det förväntas "för mycket" av kommentarerna kan det ju till slut gå så att ingen skriver nåt alls. Som Åsa sade: "Vissa är otroligt duktiga att ge bra och utförliga kommentarer men det är ju en skithärlig blandning av folk som tillför saker här tycker jag." Just så är det.... och så skall det vara.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
såklart. Däremot vore det trevligt med mer ingående kommentering och engagemang. det behöver väl inte kännas att man trampar på tår för det?


I skrivande stund skall jag nog inte klaga, fått massa tips i senaste demotråden :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
...jag personligen tror att om det förväntas "för mycket" av kommentarerna kan det ju till slut gå så att ingen skriver nåt alls.

Tack! Du utryckte exakt det jag velat men inte förmått utrrycka.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det verkar ju som man trots allt är i minoritet, så det får kanske blir något annat fora man får söka sig till, och där är jag tillbaka där jag började i nån tråd, det som drog upp allt detta: det känns inte som KR är samma längre på demosidan, och det verkar som det vrids åt annat håll än det jag vill. Tråkigt nog får man väl säga, från min horisont.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det verkar ju som man trots allt är i minoritet, så det får kanske blir något annat fora man får söka sig till, och där är jag tillbaka där jag började i nån tråd, det som drog upp allt detta: det känns inte som KR är samma längre på demosidan, och det verkar som det vrids åt annat håll än det jag vill. Tråkigt nog får man väl säga, från min horisont.

Det är ett hästjobb att lyssna på många och ge värdefull kritik till nästan lika många. Skulle ta mycket tid i anspråk, tid man kanske inte har. Jag hoppas dock att en del individer på KR kan bjuda på mer konstruktiv kritik och samtidigt får detsamma i utbyte, även om inte jag tror jag hinner med.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Såklart :)


Jag är som sagt inte ute efter at ge nån dåligt samvete eller så, och jag uttrycker mig tydligtvis rätt kasst eftersom jag aldrig får fram vad jag menar :D

Så, som de säger i Dortmund: "I rest my case" :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hemkommen från en spelning och läser igenom ett par sidor bakåt...
Många tankar som far igenom huvudet ... tycker det ligger en hel del i det Emu skriver, och så tänker jag lite lösryckt ...

För min egen del känner jag många gånger dåligt samvete för att jag inte kommenterar mer än jag gör.. och så gör jag ett ryck.
Många gånger händer det också att jag tycker mej inte ha kunskaper för att rätt kommentera och det jag skriver mest blir blaj...
Jag tänker och tycker att jag inte kan kräva av någon att kommentera mina låtar - men blir besviken om ingen gör det  :wacko:
Som IRL så håller knappast en kommunikation som är ensidigt särskilt länge .. om någon inte verkar intresserad av en dialog så tappar jag lusten/ser ingen mening med att fortsätta
Poängen med forumet är väl att finnas i en ömsesidig gemenskap och i den dela med sig av kunskaper och ta till sig av andras, ibland jobba ihop på alla möjliga och omöjliga sätt
Att känna en ömsesidig gemenskap är lika viktig som själva sakfrågan - att förkovra sig i musik ...
... ehhh ujuj vad mycket bladebladeblade .... sorry .... dags för säcken

Nåja spelningen gick bra och jag kanske har hittat mig en fiolspelerska!  :D - vik hädan all pluggar!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alltså du verkar ju vara en musikalisk arbetsnarkoman Stefan :D
Kul med fiolspelerskan hoppas det tillför vad du är ute efter. I samband med fågelskrämmorna där du så förtjänstfullt stod för musiken om jag fattar rätt så såg jag även en skäggig gubbe med John Lennon brillor är det så du ser ut? Hade inte alls föreställt mig det men kul om det är så??
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Sen kan jag, i motsats till det Hogge skrev, säga att jag även försöker kommentera alster/genrer som jag inte kan särskilt bra eller alltid uppskattar. Jag tycker egentligen att alla borde kommentera sådant man inte tycker om utifrån ett lyssnarperspektiv. Även om jag inte skulle tycka om en låt så kan jag ändå höra bra saker!
Gurano

Ett litet förtydligande kommer här!
Jag kommenterar ofta låtar som är utanför min egen musiksmak. Men av vissa alster fattar jag absolut ingenting.. Ser ingen som helst mening i att försöka krysta fram en analys. En analys som förmodligen tillika skulle bli riktigt tokig..

Vad jag dock ska bli bättre på är att kommentera låtar som jag anser ha brister, där jag på något sätt kan ge konstruktiv kritik. Dock så tycker jag personligen att jag, trots allt, håller ett riktigt bra tempo här på KR..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Eko
Arbetsnarkoman är nog det minsta jag är - att inte göra nåt är min grej - lustigt att det uppfattas tvärtom? Måste vara något elektroniskt .. :D
Kul att du gillar musiken till fågelskrämmorna! Den gjordes innan filmen, men jag tyckte den passade in.
Den skäggige gubben det är jag det - men i verkligheten är jag mycket yngre nu ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har haft en liten semester från demosidorna så jag missade Astis alter-egoprojekt. Det är ju inte rätt att köra med multipla alias, men jag tycker Asti gjorde en poäng här. Ibland skulle man vilja bli bedömd från scratch och utan sin ryggsäck.

Kunde man inte ha en användare typ Anonym att låna vid behov genom en moderator? Förutsättning att man avslöjar sin riktiga identidet efter en viss tid.
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sen kan jag, i motsats till det Hogge skrev, säga att jag även försöker kommentera alster/genrer som jag inte kan särskilt bra eller alltid uppskattar. Jag tycker egentligen att alla borde kommentera sådant man inte tycker om utifrån ett lyssnarperspektiv. Även om jag inte skulle tycka om en låt så kan jag ändå höra bra saker!
Gurano

Ett litet förtydligande kommer här!
Jag kommenterar ofta låtar som är utanför min egen musiksmak. Men av vissa alster fattar jag absolut ingenting.. Ser ingen som helst mening i att försöka krysta fram en analys. En analys som förmodligen tillika skulle bli riktigt tokig..

Vad jag dock ska bli bättre på är att kommentera låtar som jag anser ha brister, där jag på något sätt kan ge konstruktiv kritik. Dock så tycker jag personligen att jag, trots allt, håller ett riktigt bra tempo här på KR..
Hej Hogge
Hoppas att du inte tog min jämförelse oss emellan som någon kritik, för så var det inte alls menat :) Jag tycker oxå att du håller god fart!

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har haft en liten semester från demosidorna så jag missade Astis alter-egoprojekt. Det är ju inte rätt att köra med multipla alias, men jag tycker Asti gjorde en poäng här. Ibland skulle man vilja bli bedömd från scratch och utan sin ryggsäck.

Kunde man inte ha en användare typ Anonym att låna vid behov genom en moderator? Förutsättning att man avslöjar sin riktiga identidet efter en viss tid.

Kanske inte vore en dum ide?

Eller kan vi ha en helt öppen user? Eller blir det problem med abuse? Kan man tänka att den usern bara kan skapa poster i demoavdelningarna, inte skicka PM eller skriva på andra ställen.

Nä, lånad user kanske är bäst ändå... bra ide rattle!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej Hogge
Hoppas att du inte tog min jämförelse oss emellan som någon kritik, för så var det inte alls menat :) Jag tycker oxå att du håller god fart!

Ha det
Gurano

Inte alls.. Så lättretad är jag inte riktigt  :lol:
Jag tyckte Du hade bra synpunkter, ville bara förklara att jag även kommenterar musik som normalt inte finns hemma i stereon.. Det framgick inte riktigt i mitt första inlägg...
Här på KR är vi alla vänner!!  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Läst och begrundat..Går på Emulatorns linje,håller på att tappa intresset för detta själv.

Allt för många som fratterar(är aktiva) i sina egna trådar.Man gör det lätt för sig,jag kan inte så mycket om sånt här.Samtidigt låter vissa av alstren näst intill färdig skiva.Kvalificerad lathet och ett svek mot forumet anser jag.Här skall självsaneringslagen råda.Får man inga kommentarer av dessa personer,så kommenterar man inte tillbaka - problem löst.
De som faktiskt inte kan så mycket om mixeri,kan bidra med ett kort: Lyssnat,tycker det låter bra - above my knowledge typ..

Kommer det nu trehundra kommentarer från de som tar åt sig,läs ovanstående 50 gånger.
Gör fyra kommentarer i demosidorna och känn lugnet och gemenskapen genomsyra din själ..
Så småningom kommer du att få del av det himmelska nirvanat - som uppkommer då du kommenterat Etttusenfemhundra låtar..Här skall det vara en sån där gubbe som räcker ut tungan så du fattar ironin.

######################################################

Sen tror jag att detta varit uppe tidigare:
Man kan vara tydlig i sin demo/skiss presentation och fråga om vad man tvekar på i mixen eller i låten..Typ baskagge för tung eller dylikt kontra basen?
Alternativt: Uselt stick harmoni mässigt eller?

Genererar det kommentarer om cymbalens oerhörda skrammel vid 6024hz,eller eventuell svengelska som retade någon så till den milda grad att vederbörande gjorde ett tvåsidigt inlägg om hur man sjunger ordet/orden "¤%&#" då kan man ju alltid lämna de kommentarena utan svar.
De hörde ju liksom inte till ämnet/frågeställningen,vanligt sunt tråd förfarande helt enkelt.

LYSSNAR JAG SÅ KOMMENTERAR JAG.Kanske inte alltid direkt,då jag kan ha bråttom..Och ibland så glömmer jag att kommentera via mänskliga faktorn.

Det har följt mig genom KR,och kan ses som en ledstjärna om man vill utveckla forumet/demo sidorna.
Jag är också otroligt tacksam till bland annat:Dåligt gehör/Tsmalmbe/Mahan/Equality/Emulatorn/ och en drös med andra forum polare  som outtröttligt engagerade sig i mina mixar för några år sedan - och fortfarande gör det.
Ni alla har öppnat mina öron för detta,och jag bjuder bara tillbaka.Sunt bondförnuft liksom,eller ett intresse - valfritt.

Det tog mig nästan 40 minuter att skriva detta inlägg.Och det beror på att jag är nyopererad och har ett snitt på 20 centimeter tvärs genom bukmuskulaturen som inte tillåter att jag hänger mer än några sekunder över datorn.Hoppas att nån blev lite klokare,eller förbannad.Vi får göra upp då jag frisknat till..
Jag är snart på benen igen mina vänner och då skall jag såga!!

Micael




Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
.......Jag är snart på benen igen mina vänner och då skall jag såga!!

Micael

Ser fram emot dina sågningar :)
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Efter å ha läst igjennom denna tråden, så vil jag bara få minna på
vad dom RIKTIGA reglerna är:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=6.0

Problemet med tråder som det här ( min mening ) är att man forsöker skapa en egen lag och norm som man vill andra ska följa.
Det är inte bra "bondfornuft" tycker jag.
Jodå, jag vet att man bara har ytrat en åsikt, men prolemet är at några medlemmar skriver om
detta veldigt ofta, så det blir ganska påträngande.. ( Orsak min svorska )

Til alla ni tusen andra medlemarna som evt läser denna tråden:

Låt inte "forums-polisen" (you know who you are ;)), bestämma hur ni ska använda KR.

Have fun, and be polite! ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nämen en debatt får man väl ha?  Och, så himla ofta kanske det inte är? det var mer än 120 dagar sedan det togs upp. Det som triggade denna gång va väl astis cpg-resa, och jag som skrev att forumet inte riktigt tilltalar mig som det har blivit.


LIkaväl som du kallar en grupp av människor forumpoliser, så känns det som det är en grupp människor som tar illa upp av den här typen av resonemang. Varför förstår jag inte? Ingen vill ju tvinga på någon någonting alls, vi undrar ju bara varför det vrids i en riktning eller inte.

Om jag har problem med hur forumet är, kan jag ju dryfta det med de andra medlemmar, utan att någon säger att jag försöker tvinga på mina ideer på någon?

Du själv sa ju åt mig vad som enligt din mening var rätt och fel när jag kommenterade din låt. Det är ju lika mycket polisiärt arbete i det som i något inlägg i denna tråden.


Däremot tycker jag att de senaste posterna, efter denna tråden kom igång, är mer grundliga ;)  Så har det också varit efter olika debatter kring detta på forumet. 


igen:
Jag har inte för avsikt att ändra någon med tvång, jag vill dryfta detta, som jag och åtminstone några till känner.  Och om jag inte tycker det funkar, så slutar jag ju vara här. Svårare än så är det ju inte :)


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
En passus Ydderf: Jag tror ingen har problem med din svorska :D Kan man läsa rappakaljan som jag fumlar ur mig på olika sorters tangentbort (hopplöst att varva mellan de olika sorterna) så kan man nog läsa allt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Nämen en debatt får man väl ha?  Och, så himla ofta kanske det inte är? det var mer än 120 dagar sedan det togs upp. Det som triggade denna gång va väl astis cpg-resa, och jag som skrev att forumet inte riktigt tilltalar mig som det har blivit.


LIkaväl som du kallar en grupp av människor forumpoliser, så känns det som det är en grupp människor som tar illa upp av den här typen av resonemang. Varför förstår jag inte? Ingen vill ju tvinga på någon någonting alls, vi undrar ju bara varför det vrids i en riktning eller inte.

Om jag har problem med hur forumet är, kan jag ju dryfta det med de andra medlemmar, utan att någon säger att jag försöker tvinga på mina ideer på någon?

Du själv sa ju åt mig vad som enligt din mening var rätt och fel när jag kommenterade din låt. Det är ju lika mycket polisiärt arbete i det som i något inlägg i denna tråden.


Däremot tycker jag att de senaste posterna, efter denna tråden kom igång, är mer grundliga ;)  Så har det också varit efter olika debatter kring detta på forumet. 


igen:
Jag har inte för avsikt att ändra någon med tvång, jag vill dryfta detta, som jag och åtminstone några till känner.  Och om jag inte tycker det funkar, så slutar jag ju vara här. Svårare än så är det ju inte :)


 :lol: :lol:
Jag visste at du skulle svara på denna ;)

Du, jag tar overhodet inte detta illa upp :)

Om man postar åsikter om hur man vil att andra medlemmar ska bära sig åt,
så måste man tåla lite bråk.

Och takk för din forståelse av min svorsk :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Klart jag svarar, eftersom du skriver om något som jag tagit upp :)

Å andra sidan sa jag ju att jag skulle sluta... :D


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nämen en debatt får man väl ha?  Och, så himla ofta kanske det inte är? det var mer än 120 dagar sedan det togs upp. Det som triggade denna gång va väl astis cpg-resa, och jag som skrev att forumet inte riktigt tilltalar mig som det har blivit.


LIkaväl som du kallar en grupp av människor forumpoliser, så känns det som det är en grupp människor som tar illa upp av den här typen av resonemang. Varför förstår jag inte? Ingen vill ju tvinga på någon någonting alls, vi undrar ju bara varför det vrids i en riktning eller inte.

Om jag har problem med hur forumet är, kan jag ju dryfta det med de andra medlemmar, utan att någon säger att jag försöker tvinga på mina ideer på någon?

Du själv sa ju åt mig vad som enligt din mening var rätt och fel när jag kommenterade din låt. Det är ju lika mycket polisiärt arbete i det som i något inlägg i denna tråden.


Däremot tycker jag att de senaste posterna, efter denna tråden kom igång, är mer grundliga ;)  Så har det också varit efter olika debatter kring detta på forumet. 


igen:
Jag har inte för avsikt att ändra någon med tvång, jag vill dryfta detta, som jag och åtminstone några till känner.  Och om jag inte tycker det funkar, så slutar jag ju vara här. Svårare än så är det ju inte :)




Jag håller med med dig,trivs man inte så drar man.Jag trivs förträffligt,men det har segat ur lite demoforumet på sistone då du varit ledig Emu..Nu känns det som om det snurrar igen och jag har massor att skriva,måste bara kunna sitta ned och lyssna först - det ger inte så mycket nu..Mest värk,svett attacker och dylikt  :ph34r: :D

##############################

Jag är väl inte heller utsedd som någon forum polis.Tanken med mitt inlägg var att demosidorna/låtarna som samtliga värnar om skall bli mera frekvent kommenterade.Inget fel i det eller att strunta fullständigt i att kommentera eller att bara skriva i sina egna trådar - det valet gör man själv.Jag valde att skriva i denna tråd,liksom jag nyss kommenterade en låt.

Alla vädrar en åsikt,jag har vädrat min utan ses som forumpolis hoppas jag.Det kanske finns andra anledningar till att man inte kommenterar så frekvent te.x..Man kanske inte har tid eller det dödar den kreativa effektiviteten..Sånt respekteras givetvis,men om man använder det som argument för att slippa kommentera överhuvudtaget - då kan man ju byta forum.Myspace etc..är ju ett bättre forum för exploatering,här hjälps vi åt - åtminstone har det varit så fram tills idag.
Det är väl därför jag trivits så förbenat bra här,proddarna blir bättre helt enkelt för samtliga,inte bara för mig själv

Forum polis känns liite torftigt Freddy,höj ribban lite på resonemangs nivån.Det epitetet har ingen lagt på mig hitills.
Det här kan ju bli en intressant tråd att återkomma/referera till om ämnet blir aktuellt igen då det tillkommer nya medlemmar hela tiden.

Micael


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil

Forum polis känns liite torftigt Freddy,höj ribban lite på resonemangs nivån.Det epitetet har ingen lagt på mig hitills.
Det här kan ju bli en intressant tråd att återkomma/referera till om ämnet blir aktuellt igen då det tillkommer nya medlemmar hela tiden.

Micael
Hmmm.. Jag tycker INTE nya medlemmar ska se den här tråden,
jag tycker häller dom ska läsa den här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=6.0

Jag har inte kallat dig forum polis, Mike. Men märkligt nog så tok du det illa upp..
Och du, det är just forum poliser vi INTE vil ha ;)
Du får ursäkta mig för att jag inte har lika hög resonemangsnivå som dig.. Jag har inte varit på KR lika länge som du, vettu..


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Forum polis känns liite torftigt Freddy,höj ribban lite på resonemangs nivån.Det epitetet har ingen lagt på mig hitills.
Det här kan ju bli en intressant tråd att återkomma/referera till om ämnet blir aktuellt igen då det tillkommer nya medlemmar hela tiden.

Micael
Hmmm.. Jag tycker INTE nya medlemmar ska se den här tråden,
jag tycker häller dom ska läsa den här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=6.0

Jag har inte kallat dig forum polis, Mike. Men märkligt nog så tok du det illa upp..
Och du, det är just forum poliser vi INTE vil ha ;)
Du får ursäkta mig för att jag inte har lika hög resonemangsnivå som dig.. Jag har inte varit på KR lika länge som du, vettu..

Det är lugnt Freddy,jag har högt i tak,är lite stressad av andra(fysiska)orsaker och tog åt mig lite.Man vill ju liksom hålla lite ordning här på forumet  :P :D avsett som skämt det sista.

Såna här trådar brukar komma och gå i skiftande ämnen..Tar ibland onödigt fokus från det som är viktigt - låtarna..Antar att du klippte in en sån länk till en låt,gissar det utan att ha kollat  :)

Allt lugnt från mitt håll Freddy.

Intressanta tankegångar dock i denna tråd på slutet så jag utvecklar dom lite utan att referera till något specifikt - mera allmänt liksom.

#################################

Skall vi fortsätta kommentera,öka intensiteten/närvaron på demosidorna?

Är det bra som det är?

Tycker alla att det funkar?

Någon som är missnöjd med för få kommentarer?

Demosidorna sett ur ett perspektiv som gagnar alla användare,förslag till lösningar etc..

Vad betydet demosidorna för respektive användare?

Skall vi lägga ned hela kommentars resonemanget och bara slå varandra i ryggen?

Skräck scenaroit för mig som gillar sidorna:

Det hela slutar med att vi är tio som kommenterar,50 som postar och njuter/förfäras av våra kommentarer.Efter en månad så är kommenterarna bara åtta..Postarna fortfarande 50..en månad till..kommenterarna 6..postarna 50..

Sen kommer dagen då KR blev ett mini Myspace,och då mina vänner packar jag ihop.

Fram till dess kommer jag att slåss med näbbar och klor för att pränta in i samtligas samvete:
Det tar fem minuter att lyssna och kommentera en låt.Om vi alla gör det tre-fyra gånger i veckan - så kommer KR att fortsätta att vara det effektivaste forumet gällande låtkritik och utveckling av låtarna.
Det är ingen specifik person som behöver känna sig träffad av mitt resonemang.Kom med lite förslag istället på hur vi får lite fart på det.

Tycker det kan vara dags för det då det segat lite på demosidorna på sistone.

Mike


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Mike, du är en idealist, och det kan man inte annat änn tycka om ;) B) :)

Jag ska kika närmare på det du har skrivit i sista post, men nu måste jag gå och gjöra lite musik..
Det är det jag älskar mest av allt..

Signing off, for now  ;)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Äsch, en storm i ett vattenglas tycker jag.. känns som om det är en skön blandning här och jag roade mig med att kolla igenom första sidorna på halvfärdiga resp färdiga demos bara för att se hur kommenterandet såg ut. Nog hade 95,5 av låtarna fått flera eller många välmenade tips och råd. Ser man inte skogen för alla träden undrar jag? Beröm ger man när man känner för det och tips när man har nån idé till förbättring, inga konstigheter eller baktankar  :)

AMEN

Word!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ett litet ödmjukt exempel från verkliga livet..
Jag startade 2005 något som hette Jodaklubben. En märkesklubb för de som körde båtar från Joda. Klubben hade också ett diskussionsforum. Ett otroligt välbesökt sådant med tanke på det specifika ämne.
Efterhand blev klubben större och både Scandklubben & Marexklubben var ett faktum. Tre klubbar, men med ett gemensamt forum..

Hur som helst. Forumet var otroligt välbesökt och varje dag fylldes av nya inlägg.. Men efterhand kunde man tyvärr se att det var ett visst gäng - kanske 30% - av medlemmarna som verkligen höll igång forumet. Över tiden så tröttnade dessa och försvann. Allt för att inte fler engagerade sig.
Nu är forumet i princip helt dött och 2009 blir klubbens sista år. Från att ha haft 70-80 besökare per dag så är det kanske idag 7-8 i kvartalet..

Jag trodde aldrig för 1,5 år sedan att forumet skulle dö ut. Det trodde nog ingen.. Det var rena klubbhuset. Men som sagt.. Idag är det historia..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag förstår inte resonemanget om att det är antingen ryggdunk eller konstruktiv kritik.
Om det kommer från en person som man vet både är kapabel att ge ris och ros är ryggdunk är också konstruktivt! Det måste väl till syvene och
sist vara trådskaparen som bestämmer vad han/hon gör med kommentarerna om låten ifråga?
Citerar Spacetruckers igen:
- om det förväntas "för mycket" av kommentarerna kan det ju till slut gå så att ingen skriver nåt alls.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det har väl snarare diskuterats om enbart ryggdunk, eller konstruktiv kritik, med eller utan ryggdunk? :D

Igen då: man vill ju inte tvinga någon till något, bara dryfta frågan, och för mig är det märkligt att inte fler "vill samma sak som jag vill eftersom jag ju tycker det är rätt" :D :D


Jävlar. nu skrev jag något IGEN här, varför håller jag mig inte borta  :angry:





edit.  HOGGE:  hur kan man översätta det till detta forum? Eller kan man inte? eller hur tänker du? :)
« Senast ändrad: 27.10.2009, 00:14:14 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :D Jag kan bara komma fram till "hellre en ryggdunk för mycket än ingen kommentar alls."
Samtidigt lovar jag att bli rakare och inte skriva så förb inlindat. Kan man ha nytta av irl också.   :P
Vi ses på demosidorna!  :ph34r:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
För att citera min norska kollega Arne-Knut, från Halden:

"Jaa, å där är vi enig"

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
jag tar mig friheten att citera/upprepa mig själv:

som ny i KR vill jag säga att jag tycker det är livligt här...en aktivitetsnivå som gör att i alla fall jag har svårt att hänga med många gånger...dyker upp nya låtar o projekt i en ganska strid ström....o jag tycker nog att balansen mellan ryggdunk o konstruktiv kritik är rätt bra....  :)

och:

jag kan bara prata utifrån mig själv....om att skriva t.ex...jag är utpräglad periodare...jag har perioder när det är lätt o kul att skriva...som följs av torka när varje mening o formulering kräver löjligt mycket tid att få till...då blir det ju inte mycket.....sedan kommer ett nytt "skov" med flöde...då har man ofta mycket att ta igen så då kanske man ändå måste ransonera... :(

sedan är vi ju olika....vissa har lätt för att skriva o formulera sig medans för andra kostar det på ganska mycket...

en viss andel "snyltare o divor" finns det väl tyvärr i alla sammanhang...har svårt att se att det skulle vara nåt större problem utifrån mina upplevelser hitills...

men jag är ny...vet ju inte hur det har varit....

EMU: det är väl ingen som säger emot dig i sak tror jag...konstruktiv kritik är väl i allas intresse...eller nej förresten det är nog inte det hehe...men i de flestas intresse...

men det är säkert bra att du gormar lite...jag citerar dig - "Däremot tycker jag att de senaste posterna, efter denna tråden kom igång, är mer grundliga   Så har det också varit efter olika debatter kring detta på forumet."  


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
För att citera min norska kollega Arne-Knut, från Halden:

"Jaa, å där är vi enig"

:)

Jag är från Halden. :) Arne Knut?