Forum > Färdiga produktioner

Tokai - A clever dog

<< < (2/6) > >>

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.11.2007, 22:41:19 ---Ska lägga ut texten snart. Som du förstår är det en uteliggare som berättar om sitt liv (via mig). Vill inte ha för mycket tjusiga effekter. Själva melodin + stråkarna är lite inspirerat av Stevie Wonders gamla 70 tals låt, vad den nu hette, men inte alls lik den, mer inspirerad. Alltså lite klassik instrumentering kontra verklighetens misär.
Pianot är ett medvetet val, ett upprättstående sådant. En flygel hade kännts rätt så fel.

--- Slut citat ---

Understand now and agree! :)

tsmalmbe:
Administrativ notis: ta gärna bort den första versionen, och ersätt den med den nya (detta är kutymen under färdiga demon)

--- Citera ---[faq=4]Ändra låt[/faq]
--- Slut citat ---

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=faq#faq_4

equality:
Snygga, varierade harmonier. Pianot är för starkt i mixen, jag hör inte vad du sjunger ibland. Lägg gärna upp texten ändå. Bra sjunget och och framfört. Antar att krigsminnen illustreras
av marschtrummeavsnitten etc. Snyggt orkestrerat och arrat. Gillar texter med socialt engagemang, särskild eloge för detta.

Harmonica mike:
Hej Tokai.
Då skall vi se vad du totat ihop denna gång,jag har en Border collie - och dom är ju rätt klyftiga..

Nåväl till låten då:
Jorå bra stycke detta.Kanske lite hårt anslag i pianot.Sången nära och känslosamt framfört,gillas! Enkelt uppbackat med trummor och bas,kan faktiskt inte hitta nåt som inte skall vara med - vill inte heller tillföra något..Jag är nöjd som det är - bra låt! Tack för att jag fick ta del av den.

Mvh
Micael

ynot:
mycet snyggt o uttryckfyllt känsla på rktigt nog det bästa jag hör från dig hitills tycker jag .
det enda som jag tänkte på var att sången kunde följa med låtens dynamik mer ex när det distade partiet kommer kanske sången kunde bli mer pressad ja du fattar nog hur jag menar.
frun o jag diskuterade likheter med beatles o det finns dom är lika detta inte tvärrtom kom vi fram till.

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion