Forum > Färdiga produktioner

Tokai - A clever dog

(1/6) > >>

Tokai:
Orkestern består av följande:

Trummor
Ståbas
Elgitarr (2 st.)
Cello och Violin
Trumpet
Några soplock

Låten saknar refräng men jag har kallat den "A clever dog ", eftersom meningen repeteras två gånger. Ett annat namn kan vara "Once you were a soldier"
Låten handlar om en uteliggare, en nerdekad krigsveteran, som deltagit i krig - vietnam, irak...

Låten är 4:12 lång.

Låtfilen ligger 2 steg ned!

mahan:
Helt fantastisk dramalåt, fångat upp krigdstämningar med instrument och musik. Verkligt snyggt arrat o utfört. :)
"Without beeing praised", snyggt slut men dig kan vi hylla efter att ha lyssnat till detta. WOW!

En ny genre igen på KR, snyggt jobbat Tokai!

h.  johan

Tokai:
Tack mahan för din kommentar! Den här låten är ganska olik vad jag tidigare gjort - som varit mer popinriktat. Kul att jag skapat en ny genre :rolleyes:

Tycker att den första versionen har för hög volym på sången och har därför mixat en annan version:

ADMIN EDIT:

FLYTTA LÅTEN TILL  FÖRSTA  INLÄGGET!!

mahan:
Javisst Tokai!
Sångnivån went through my mind vid första lyssningen, och det är snyggt att du kollade det själv!
Helt klart snyggare nu, vet ju inte om du använt reverb, men jag kunde sätta aningen sådant på sången, motsvarande som du använt på trummorna. Och lite delay.
Och till mer detaljer, smak otycke you know, kanske hadde jag valt ett lite krispigare pianosound.

Men tusan åxå den stämning du fått ihop, kunde vara värt att lägga upp texten skilt här, snygg som den är! :)

h.  johan

Tokai:
Ska lägga ut texten snart. Som du förstår är det en uteliggare som berättar om sitt liv (via mig). Vill inte ha för mycket tjusiga effekter. Själva melodin + stråkarna är lite inspirerat av Stevie Wonders gamla 70 tals låt, vad den nu hette, men inte alls lik den, mer inspirerad. Alltså lite klassik instrumentering kontra verklighetens misär.
Pianot är ett medvetet val, ett upprättstående sådant. En flygel hade kännts rätt så fel.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion