Kontrollrummet

Henric Svensson - Flight 251

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

Hej på Er!

Satte ihop ett jazzprojekt som fick titeln Flight 251 Orgel ljudet kommer från Yamaha Montage, finns mkt bra ljud i den synten må jag säga!

LÅTNAMN: Flight 251
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 04:46
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2019

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt, svänger bra. Mina öron tyckar kanske att orgeln kunde sänkas en aning / ha ett mjukare sound, nu känns det lite som att den kör över resten av orkestern.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Mysgung! Håller med Space om att orgeln hade kunnat vara lite mindre dominant (och mina preferenser skriker pianoljud men det ska du ignorera) men det är en mindre bagatell. Snygga jazzdrums BTW! Vilka är det?


Utloggad Henric

Skön låt, svänger bra. Mina öron tyckar kanske att orgeln kunde sänkas en aning / ha ett mjukare sound, nu känns det lite som att den kör över resten av orkestern.

//Space
[/quote

Tack för det! Orgelsoundet har precis det rätta bettet tycker jag för en låt med detta stuket....sen är det klart en smaksak....jazzorgel är ett i ljudbilden dominerande instrument, ganska ilsket mellan 1-2k, sänker man sedan för mkt tenderar undermanualen att försvinna.....men jag ska ha din kommentar i åtanke och referenslyssna lite mot husguden Kjell Öhman! H
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Mysgung! Håller med Space om att orgeln hade kunnat vara lite mindre dominant (och mina preferenser skriker pianoljud men det ska du ignorera) men det är en mindre bagatell. Snygga jazzdrums BTW! Vilka är det?

Hela grejen med detta projektet är just en dominant jazzorgel!  :wub: Trummorna är Ez Drummer Jazz, hade lite bry med att få till det som jag ville, men blev bra till slut! 

Elbasen är en Fender jazz, gitarren en Fender Telecaster på halsmicken enbart och spelat ganska nära halsen för att försöka få till lite halvakustik jazzburk feeling!

Projektet är mastrat i Ozonen 8

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Lite lång och saknar sång men annars är den helt ok


Utloggad Henric

Lite lång och saknar sång men annars är den helt ok

Jag brukar inte ha sång på instrumentala jazzprojekt! 4,5  - 5 min är inte speciellt långt för en jazzlåt med ett par rejält tilltagna solon i min värld! B)
« Senast ändrad: 09.09.2019, 21:55:09 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Tyvcker det svänger riktigt bra, skön känsla! Jag känner inte heller att orgeln är för dominant, nej det här är tummen upp! Har du spelat/programmerat EZ själv eller är det färdiga midistycken du klippt ihop?


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Trummorna är Ez Drummer Jazz, hade lite bry med att få till det som jag ville, men blev bra till slut!
De småputtrar på helt perfekt! Saknar faktiskt ett jazzkit i VST-mappen så jag får kanske kolla in EZD...
...och spelat ganska nära halsen för att försöka få till lite halvakustik...
Jag gör samma på elbas...mellan halsmik och band 12 hittar man "strängen" i soundet... :P


Utloggad Henric

Tyvcker det svänger riktigt bra, skön känsla! Jag känner inte heller att orgeln är för dominant, nej det här är tummen upp! Har du spelat/programmerat EZ själv eller är det färdiga midistycken du klippt ihop?

Tack för det!  :wub:

Jag har använt färdiga midistycken från EZ drummer på detta projektet!

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!