Kontrollrummet

equality - since you've been gone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte ens halvfärdig demo. Men rens i hårddisk även här... Detta har några år på nacken och upplägget var för pretentiöst. Lajnade gitarrer och annat tråkljud. Orkade aldrig slutföra trots att låten var klar åtminstone "på pappret"  :rolleyes: Men nån gång kanske.

Since you've been gone

« Senast ändrad: 17.11.2007, 02:51:16 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jävligt sugen man blir på och lyssna efter den där presentationen  :rolleyes:

hihi, nåja. tankar hem...och återkommer :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
He, he, lutar åt ett antiklimax. Ha det gott!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
shit vilka fraseringar!

framförallt på "wonder if she.."

älskar piano/stråkpartiet...lite queen-feeling på något sätt.

gillar verkligen dina melodier, och detenda jag möjligen saknar är lite mer punch i percussion....tjejer som körar dig skulle sitta fint.

likaså en rivig virvel i mellanspelet.

klockrent annars tycker jag.


:) :)

Påminner om phil collins på något sät...har lysnat ett par varv. detta är HUR bra som helst!
« Senast ändrad: 17.11.2007, 02:58:56 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Snart är det nog inte gratis att lyssna på din musik längre.   :( Du gör för bra grejor.  -_-

Har lyssnat 6 ggr nu. Tighta till lite på sång, släng in sång vetja direkt där trummorna kommer in. Slutpianospelet för skönt. Make it work! :)
« Senast ändrad: 17.11.2007, 03:04:58 by 1up »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja snubben med kunskaper om lungemfysem  (pulmonärt emfysem :)  borde fasen ha en skiva om det vore så att det var en rättvis värld....

Här i kina kolla'r jag på aftonbladet.se ibland och får kväljningar varje gång.... Som tur är finns DN.se, svd.se och sydsvenskan.se samt några bloggar på nätet som jag läser.

Vad sjutton är det för värld, när jag lyssnar på svensk radio och kan höra mycket bättre musik nedtankad från ett forum i Sverige avsett för "amatörer".

Modern kinesisk musik är skit. Låter Westlife  :blink:  Ingen originalitet eller känsla alls (.... tillför det mig (måste jag skriva))

----------------------------------


DOCK!

Det finns inte en endaste kines jag spelat gånglåten för (med eller utan sång) som inte sagt att det är en mycket "bra låt/sublim&storartad/"you are my hero", osv , det skall du ha cred för EQ! (och kanske lite jag med)

De gillar glada låtar så det är tur de iinte förstår svenska. ALlvarligt VERS 5!!! Jag låter cykeln avsluta låten med sina brilljanta versrader! Låten handlar om sverige, om frihet, och abstrakta ting... som valthorn....




https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Gosch!
Vilken låt, vilket framförande, vilken röst, vilket gung!
Hur bra som helst
Det låter live, Phil Collins/Genises
Ett H-moment!
Tack
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Inte så oävet stycke detta,shit där drog det igång..Läckert..Det finns ju lite att fixa i mix och så..Men som låt absolut..Pianot,as grymt! Jo jag skule nog vilja höra mer och att du gör denna klar..Men jag vet ju hur det är med ideer dom måste få ligga till sig,ibland i flera år..Tills man nästan glömmer dom,och plötsligt så faller allt på plats och man gör färdigt - hoppas att detta blir en sådan då jag gillade det.I och med att du publicerade den här,så kanske det är dags?

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JAvisst, skitsnyggt detta, king of ackeguror, lainat eller ej, snyggt spelat och arret toppbetyg. Obevekligen tänker att du deltagit i nån tävling med denna som enligt reglerna bör innehålla en klassisk del. Snyggt fixat men men bryter lite väl stämningen i "huvudlåten".

OCh klart att du fingrar in gurorna på nytt nu med bättre inbandningsteknik,
och en mick med puffskydd till sången :D

OCh håll dock fast i den klassiska del med fila lite på övergången.
Och så en vers eller ett solo eller en refräng till, låten e nu under två min och jag skulle gärna höra mer av detta utan att behöva klämma på play hela tiden! :P

Snyygt snickrat! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Helt ok låt, kan nog tom bli riktigt bra.

Det finns ett genuint sväng i den även om sången skulle behöva fraseras bättre. Eller kanske inte fraseringen... mer soundet/uttalet känns lite styltigt. På minussidan hastigt klappranda congas. Lugna ner dem. Har svårt för det s.k. klassiska inbrottet. Tycker inte det brottet var fräckt i detta fall.
« Senast ändrad: 17.11.2007, 13:49:54 by DåligtGehör »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
1up: Äsch nu tar du i. Kommer aldrig att tjäna nåt på min musik. Kul att du gillar detta.

Dividend: Gånglåten är ju minst 50% ditt jobb. Är ju en annan låt nu och blir kanonbra med lite puts.

cykeln: Vad glad jag blir av såna ord! Tack!

Harmonica mike:  Jag vet inte men hela texten ligger i nån hög nånstans. Tänkte det kunde vara kul att få feedback på något gammalt när ljudkvaliteten inte var så bra. Det har jag fått nu. Tackar.

mahan: Nej ingen tävling. Jo den bryter kanske för mycket och kanske kan smygas in i en bättre övergång, ev i ett outro. Puffskydd har jag nu sedan flera år. Bra tankar i ö om fortsättningen Mahan. Tack!

DåligtGehör: Jo förstod att du inte skulle gilla Bachtravestin  ;) tack ändå för lyssning och idéer. Ska försöka kolla annan congasfigur.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
DåligtGehör: Jo förstod att du inte skulle gilla Bachtravestin  Wink

Är jag så genomskinlig nu  ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Är jag så genomskinlig nu  ;)

Till slut lär man sig sina pappenheimare.  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
För sjuttsingen gör om gör rätt. En kanonlåt detta.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Gillar osså detta! Prioritera, prioritera...
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack grabbar! Ska försöka.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Damn vilken skön låt!
Pianot i slutet är oväntat med nice ändå.
Fraseringarna och taktkänslan på sången är klockren. Tidvis har du dock lite svengelskt uttal, dock tidvis helt lysande uttal. :)
Riktigt gungig när trummorna kommer in...me like. Snygg ljudbild.
Gött jobbat!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Burnin Sven

  • Gäst
Skitbra helt enkelt stundtals rysande bra brrr  :D . Sången helt enkelt lysande liret kanske lite yvigt och plottrigt mycket som händer men det är bara bagateller.
Göran


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan vilket gung lite police feeling i synkoperingen. hahaha vilken djävla bryt skulle gärna setta att helaklabbet kom på engång efter det klassiska.
gillar dinröst o trycket i den lite puffar som stör tyvärr men ett litet damstrumpeben skulle kunna fixa det .
mycket bra hoppas du fortsätter på detta..hum o vill du ha bas lir vet jag en som kan vara intresserad :)

blev sittande med ett flin i ansiktet ...tackar ..
tony
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte nåt jag vill bumpa egentligen men ofrånkomligt om man vill tacka för uppmuntrande kommentarer!
Tony: Jag har skaffat damtrumpor efter denna inspelning.  :D Ditt baslir är alltid intressant!
Pyro-Göran: En blir glad. Tnx!
djonas: Ja det krävs en del ändringar. Tack för inspirerande comments. G-solo kanske, nån gång?  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves