Skulle va en ära för _Kontrollrummet_ om låten blir med på julskivan! 
Ömmaste rösten på KR. 
oj....tack för den 1up. tack

just nu mest ömmaste tån på KR...jag slog i den i en dörr nyss

JAvisst e detta fyllt av julstämning, skulle gärna dock höra mer vad som försigår på sångsidan, särskilt i intron blir sången väldigt i skuggan av kompet, så lyft upp sången, riktigt ordentligt tycker jag. Till samma nivå som vid 0:53. Lyssnat flere ggr nu och på nåt sätt så känns detta som ett snyggt intro till en massiv o mäktig låt, blir lixåm väntande på dom stora pukorna som kommer bullranded in påföljt av ett mäktigt orkesterarr med stråkar o hela faderullan. 
h. johan
Skall se över nivåerna och lägga om sången, men låten stannar nog såhär. efter jul får man kanske använda den som intro

tack ska du ha för lyssning

Lika bra att säga det med en gång. SÄMSTA LÅTEN DU GJORT!!!!!!
(efter 5 sek)
Aha, nu börjar jag upskatta arrangemanget..... (1 minut in)
Mitt förslag är ju ha ett s k "mantra" tilll dennna två-ackordslåt. Som upprepas till ett crescendo. Iaf låter det mäktigt i min skalle 
Mantra typ: "Snow whiter than you ever seen!" eller "Gimme a santa i give you a dollar"
typ nåt sånt
kanske kan vara ngt...på en annan tvåackordare

Kan kolla lite iof..men tar nog någon annan låt till dina ideer!

tack för öron!
Jag håller helt med 1up, det känns som att detta är ett intro till något tämligen tungt och mäktigt. Fristående blir det lite substanslöst.
Stråkarna duckar ibland på ett sätt som gör att de rubbar lite av julfriden, likaså är någon mörk sångton i börjn i tveksam harmoni med resten.
Men det är ett fint stycke med intressanta detaljer. Stereobilden är ett kristallklart vinterlandskap med milsvid utsikt.
ville ha det mest som en lite reflektion typ, andrum eller något liknande. Så även om det kan bli lite substanslöst vill jag nog inte förlänga det. Sen duckningarna är medvetna. jag samplade och högg av tonerna -för at få den lite klippta effekten. varför vet jag egentligen inte

Skall jobba på sången där ja kanske.
Tack för lyssningen!!!
Mjukt, vilsamt, vackert
Det finns mycket ro i detta
Definitivt en julförstärkare
Undrar om julfaktorn skull höjas ytterligare
genom att byta de regndroppsliknande ljudet mot
typ Änglsapels-kling?
och lite upp med röst/sång i början
oj tackar! skall testa med änglaspel, en mycket bra ide !
Sång o nivåer skall ses över

tack för dina öron !
Tycker du behandlar den på ett bra sätt. Låter saker mjukt få träda fram och halvt försvinna. Lite ömtåligt och delikat. Det är vilsamt och stundom kommer en mer påtaglig melodik samtidigt som stycket har ett intressant bakgrundssurr.
Hoppas du inte lägger ett beat och mer tydlig vers-refräng utan behåller den lite vaga karaktären. Men det är bara vad känner.
Det jag tänkt med stycket är nog precis som du skriver. Och jag tänker möjligen ändra ljud enligt cykelns ide, och sången skall läggas om. annars känns det i mitt tycke klart....sen får man gilla det eller inte. personligen tycker jag det funkar såhär rätt sparsmakat.
tack DG för lyssning!