Forum > Färdiga produktioner
Dividend och EQ - Tanken
Dividend:
--- Citat från: Stolle skrivet 20.11.2007, 14:28:41 ---Min första tanke var att det var lite störande att "S" ljuden i sången fick reverbet att väsa till lite jobbigt. Det blir ju omedelbar dansbandsvarning med den typ av reverb väsande på sången för mig. Vad sägs om att lägga en de-esser innan reverbet på send-kanalen? Alternativt att välja ett reverb som är skuret lite i toppen.
--- Slut citat ---
Skall ske! Inget annat? ;)
1up:
Mycket vackert.
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.11.2007, 09:42:00 ---Kul att få vara med på slutet - tack!
--- Slut citat ---
Ja, måste ändra i "formuläret" i ursprungsinlägget, så du också kommer med!
Åsa:
--- Citat från: Stolle skrivet 20.11.2007, 14:28:41 ---Min första tanke var att det var lite störande att "S" ljuden i sången fick reverbet att väsa till lite jobbigt. Det blir ju omedelbar dansbandsvarning med den typ av reverb väsande på sången för mig. Vad sägs om att lägga en de-esser innan reverbet på send-kanalen? Alternativt att välja ett reverb som är skuret lite i toppen.
--- Slut citat ---
Men tack för det uppvaknandet! Att jag inte har tänkt på det? Nu när du påpekade det så hör jag inget annat än dom där vassa s-en när jag lyssnar!
Jag har även bett att ingången på vers 4 ska sänkas lite också, nu kom jag och klampade på för högt precis efter Jessicas fina slutton.. blev inte bra...
equality:
Låter mycket bättre synkat nu. Tror det är bättre att använda första vändans gitarrkomp till den snygga melodistämman i andra versens andra fras ("och allra friast..."). Jag blir lite förvirrad där eller också har jag sönderlyssnat första versionen. Annars tycker jag ditt arr är jättesnyggt. Vid 01:42-50 tycker jag gitarrmelodin och orkestern drar åt olika håll men sen blir det ok igen. Speakern funkar kanon och introducerar det rysarsköna "aaaah" suveränt. Slagverkar'n vid 03:03 känns omotiverad. Bra jobbat Per. Ett jättekliv framåt igen! :D
Lyssnade ytterligare några vändor och tycker nog andra versen funkar som det är nu. Kanske störde nåt försök till logiskt tänkande.
:unsure: :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida