Forum > Färdiga produktioner
Spacetrucker - Genom mörka tysta rum
Light Head:
Jättebra låt. Tycker oxo att det är på tok för mycket reverb och det är lite vasst här och där. Tror att trummisen skulle vilja komma lite lite närmare mikrofonen. Nu låter det som om, i vilket fall kantslaget, tas upp av sångmicken...
Orgeln är kalas! Texten är jätteskön. Sången och arret är precis så bra som man kan önska.
Vet inte om jag kanske vill ha mer eller mindra finskt vemod. Ibland låter det för svenskt, några ord här och där. Sången är som sagt bra. Det finns ett uttryck som kommer fram på några ställen som känns otroligt ärligt och äkta. En sak som jag är känslig för är just sångarens känsla för takt och rythm. Tycker det är riktigt bra här! Kan se framför mig att du blundar när du sjunger och tänker på något som får det att blöda i ditt hjärta.
cykeln:
En refräng som fastnar
en röst lika mörk som de tysta rummen
och en orgel som lyfter
Härliga ingidienser i en bra låt
Det låter som om man befinner sig på dansgolvet
i någon folkpark och det ger en spec känsla
Men jag skulle föredra (som några redan påpekat)
mindre rymd i ljudet
Låt den komma närmare
spacetrucker:
Tackar och bockar, va kul att ni gillade… det är bra att höra andras åsikter. Man blir liksom blind… öh… döv för sina egna alster.
Texten ja… jag gillar den själv också, den har en anknytning till det verkliga livet ;)
Angående mikrofoner och reverb och rymd och rum och kantslag m m så får jag väl bänka mig i studion och försöka göra nåt saken.
h. Krister
Fidden:
Ångest!
Det känns som en finlandsfärja där allt spårat ur, där alla redan har spytt i hörnet, fått en blåtira, varit otrogna och tappat bort en vän som man misstänker ha hoppat över relingen.
Dämpat reverb skulle ta bort finlandsfärjekänslan en hel del, men vill man verkligen det? :D
spacetrucker:
Ojdå... finlandsfärja.... hmmm... jag har bara åkt svärjebåten så jag kan inte uttala mig om saken. Men jag skall i alla fall kolla reverbet nästa gång då jag åker över ;)
K
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida