Forum > Färdiga produktioner

Spacetrucker - Genom mörka tysta rum

(1/4) > >>

spacetrucker:
Jahapp!
Jag beslöt mig för att våga mig ut på hal is.... Kommentarer tack...
Den här låten ja... jag är själv rätt stolt att jag lyckades få ihop den på "egen hand"... men jag vet i alla fall mina gränser så Mahan fick låna ut sin röst här.

LÅTNAMN:             GENOM MÖRKA TYSTA RUM
ARTIST/GRUPP:      Spacetrucker
GENRE:                 Popballad??
LÅTLÄNGD:            3:53
KOMPOSITÖR:        Spacetrucker
MEDVERKANDE:      Mahan (sång)
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

Klara... färdiga..... SKJUT.....

KS

Harmonica mike:
Tjena.
Jorå detta funkar,finsk ödslighet korsat med svenskt vemod..Bra mix,förutom att virveln ligger lite lågt - behöver oxå lite botten tycker jag - möjligen lite frekvens krock eq:a,,.Kant slaget går fram bra...Nice sound på hammond orgeln..B4?

Måste oxå säga nåt om Johans sång,det var det här jag ville höra ur din röst.Mycket bra uttryck/teknik,här kommer verkligen din röst till sin rätt.Om jag jämför mot där du tar i och skrålar ljusare,så är detta full pott.Här har du ditt rätta register Johan.Den teknik du använder här går också att fram mana när du tar i.Dock blir allt mycket högre då,skit i det - köp öron proppar åt grannarna - det är så här du skall sjunga!

5:a för sången och 4:a för prodden och 4:a för låten.

Mvh
Micael

spacetrucker:
Tackar Micael, ett ögonblick var jag rädd att jag gjort politiskt självmord...

Finsk ödslighet korsat med svenskt vemod... öh... ja, om du säger det så. Lite botten...? ja.. jag får väl ta mig en pratstund med trummisen .... Jorå... (midi)B4.

Jomenvisst e han bra, Mahan alltså  B)

M v h Krister

tsmalmbe:
Lite mycket rum/reverb på en hel del. Rösten kunde skäras i bottnet, nu blir det slagsmål med basen. Detta har troligen lett till att basen är mixad mycket högt i nivå - för högt. Virveln är vass, troligen på rätt ställe i mixen, om inte reverbet skulle grumla bort den. Snygg orgel och snygga stämmor.

Att sånt från Esbojuryn :)

Tant Fransa:
Schysst komposition - inte min genre men bra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion