Ha haa, jazzfarbror!

Här år en äldre rockfarbror som hade den stora äran att få banda in grabbarnas låtar. Det är ju faktiskt första gången jag har gjort en band inspelning, inhandlade en Firepod, laddade in Cubase i min laptop o åkte iväg till grabbarnas replokal. Trummorna e mickade med Shure trummickserie och gitarrerna mickade från Marshall Combo med SM58. HAde absolut ingen tidigare erfarenhet av mickande så vi var alla nybörjare i lokalen. Tog några timmar att spela in, kraven var små o förväntningarna stora, gitarrena blev för vassa (SM58:n) och basen skramlar förtvivlat. Körde hem med materialet, gjorde en snabbmix och grabbarna var nöjda. Men för att kunna få ut allt på en demoskiva kontaktades Tsmalmbe som har tillbringat en massa timmar med materialet och nu låter det rätt så hyfsat!
Man lär så länge man lever och det är faktiskt kul att få vara med och jobba med ungdomarna, så nästa inbandning kommer att göras, ja, inte kanske på samma sätt.

Och grabbsen gjorde sin första gig för nån vecka sen och demoplattan kommer om nån vecka, så en lyckospark i arslet på Dead Souls, KÖR HÅRT!

Här finns en liten
SNUTT som jag tog från replokalen.
JA o så en litet
KLIPP från gigen
JA osso ännu en liten
STUMP just innan gigen
(hoppas länkarna funkar, är ny på YouTube)
h. johan
« Senast ändrad: 15.11.2007, 01:00:26 by mahan »
---<<<<---- theoldmanstillgoingstrong ---->>>>---
..............