Kontrollrummet

Dead Souls - Battles At Dawn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
LÅTNAMN: Battles at dawn           
ARTIST/GRUPP:     Dead Souls
GENRE: Death/Thrash metal
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR: Joni Taivaloja , Lauri Lavanti   
TEXT: Tommy Nikiforov
EV. MEDVERKANDE: Dead Souls
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT:               mp3

Tack för inspelning Mahan
Och tack för mixningen och masteringen(<- skrivs de så?) Tsmalmbe
« Senast ändrad: 18.11.2007, 22:54:04 by SteveHarris »


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Jag är väl inte rätt person att risa/rosa detta, då detta är precis på gränsen på min ändå rättså breda musiksmak. men inom genren så låter det som det skulle fungera tycker jag. Jag hade dock även sett att rösten blir änu lite skarpare och mer tryck i, det låter lite som att luften hinner gå ur rösten litegrand. Sen hade jag personligen velat ha lite mer "king diamond" sopran röst emellanåt  ;). Men i övrigt så låter produktionen mycket bra.
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Tackar för kritiken, och vill höra så mångas åsikter som möjligt.



H.Tommy


DåligtGehör

  • Gäst
Låten tar tid på sig, hastar inte fram vilket jag uppskattar.

Det finns härligt häng som skapar skönt sugande känsla.

Gillar ljudet, låter samspel. B.k inte så  klickig som den väl ofta är i rock. Mustigt, aggresivt ljud på gitarrerna.

På det hele riktigt bra. Sånt här gillar en jazzfarbror.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ha haa, jazzfarbror! :D

Här år en äldre rockfarbror som hade den stora äran att få banda in grabbarnas låtar. Det är ju faktiskt första gången jag har gjort en band inspelning, inhandlade en Firepod, laddade in Cubase i min laptop o åkte iväg till grabbarnas replokal. Trummorna e mickade med Shure trummickserie och gitarrerna mickade  från Marshall Combo med SM58. HAde absolut ingen tidigare erfarenhet av mickande så vi var alla nybörjare i lokalen. Tog några timmar att spela in, kraven var små o förväntningarna stora, gitarrena blev för vassa (SM58:n) och basen skramlar förtvivlat. Körde hem med materialet, gjorde en snabbmix och grabbarna var nöjda. Men för att kunna få ut allt på en demoskiva kontaktades Tsmalmbe som har tillbringat en massa timmar med materialet och nu låter det rätt så hyfsat!

Man lär så länge man lever och det är faktiskt kul att få vara med och jobba med ungdomarna, så nästa inbandning kommer att göras, ja, inte kanske på samma sätt. :rolleyes:
Och grabbsen gjorde sin första gig för nån vecka sen och demoplattan kommer om nån vecka, så en lyckospark i arslet på Dead Souls, KÖR HÅRT! :)

Här finns en liten SNUTT som jag tog från replokalen.

JA o så en litet KLIPP från gigen

JA osso ännu en liten STUMP just innan gigen
(hoppas länkarna funkar, är ny på YouTube)

h.   johan
« Senast ändrad: 15.11.2007, 01:00:26 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härligt boys,låter bra detta.Nu är jag ju ingen hård rockare mera av en bluesman,men jag hör när det är tajt och snyggt lirat.Mixen helt ok.Schysst inspelning oxå,grymt growl i pipan på sångaren.Möjligen hade jag velat ha lite rums reverb på sången,det hade förstärkt live feelingen.

Bra jobbat boys å gubbs får jag väl säga..

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
slöaste thrashlåt jag hört på länge (ett tag skulle allt låta kreator), låter långsam melodisk döds mer tycker jag :)
Skönt gung när sången kommer in. Helt klart godkänd: 4/5
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
ok tack, Vi har inte bundit oss till en genre o oftast kallar vi de vi gör till Thras/Death , på några av våra låtar är jag säker på att de skulle räknas som black metal vissa som melodic death osv.


H.Tommy


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Inte mycke metal folk här , trodde fler sku ha kommenterat, anyways , hoppas ni tycker om de


DåligtGehör

  • Gäst
Inte mycke metal folk här , trodde fler sku ha kommenterat, anyways , hoppas ni tycker om de


Äh, folk är bara förstummade.



Utloggad Osmo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Gillar åxå att man som för oss i vårt band inte alltid styrs av metronomens värld utan skapar hänget. Riktigt bra låt idé som jag tycker växer efter 2 - 3 lyssningar. Men jag tycker även att mixning som för mig när jag spelar in att gitarrerna blir lite för muddiga och utan stuns.

-> Virveln var dock skön, ska se om ja kan sno lite ;)