Mikke: fast, jag tror väl knappast att de diskuterar enbart om sig själva!??
Själv anser jag att jag är hårt arbetande producent/tekniker, då jag arbetar 30h/veckan med annat, plus ca: 40h/veckan med musiken, då mitt företag inte finansierar sig helt själv ännu....mitt vanliga jobb ger mig dock möjligheten att surfa ca: 20h/veckan....vilket i sådana fall skulle ge mig ganska stora möjligheter att vara otroligt aktiv i en sån tråd, och ÄNDÅ klassa mig själv som hårt arbetande....right? jag skyller inte något på piratkopieringen, utan försöker bara visa på att man kan vara hårt arbetande och ÄNDÅ vara väldigt aktiv på forum....det är trots allt inte speciellt tidskrävande att skriva inlägg.

Självklart finns det andra sätt att tjäna pengar på sin musik....och jag kan inte sticka under stolen med att piratkopieringen har gjort att branschen fått upp ögonen för detta....det hade kommit ändå, men kanske inte riktigt så fort....men till skillnad från dig ser jag det inte som en självklarthet att internet skall vara helt obevakat och totalt laglöst!?
Varför är det en självklarhet, undrar jag faktiskt? Var skall det vara fullt möjligt att fritt begå brott på internet?
Borde det vara lagligt att själv bestämma hur mkt pengar man har på sitt internetbankkonto? eller rättare sagt, om jag hackade mig in och lyckades genomföra en sådan manöver....skall jag inte kunna bli straffad för det? (trots att jag inte tagit någon annans pengar, eller mördat någon, eller slagit någon)
och det är inte en direkt parallell till piratkopiering, utan snarare en fortsättning på internets utformning....
MARY J BLIGE,Jazmin,Darin,Lazee,Leslie,Hani,Million Stylez,Eric Gadd,Agnes,Tyron Carter,Jay Sean,Måns Zelmerlöw,Vincent Pontare,Loon osv.
MacPro/Logic8| LynxAurora| UAD| Genelec8040| VintageDesign CA73| Avalon VT747SP| Manley MassivePassiveEQ| TubeTech SMC2B| Waves MaxxBCL| SummitAudio TLA-50