Forum > Färdiga produktioner

yessongs - Kyrkotonart no. II: Dorian Grey

<< < (2/4) > >>

martinm:
Stämningsfullt!
Om resten av tonarterna blir lika bra som de två första tänker jag lägga dem i en hög o avnjuta vid lämpligt tillfälle.
Stråkmaskinen var mysig :P

equality:
Fasen! Jag skulle lätt kunna drömma mig bort timmavis i din musikliska värld!  ^_^ Detta är ju så gott! Livekonserter, bitte!
Och var har din My Spaces-sida tagit vägen va!?   <_<  Brukar ju gå in och tjyvlyssna emellanåt! Slut på det nu???  :blink: Härlig blandning av allvar och och lek hör iaf jag här. Ibland ren folkmusik. Tusan har du baklängesgitarr vid 04:51-05:10 !?  :rolleyes: Ha, ha. Skön intensitet men slutet lite halvtrist slut. Drar ner slutbetyget till 19,5/20.  ;) :D

dede:
Jag vill veta allt om stråkmaskinen. Är det en Crumar Stringer?
Musiken; Jo meditativt. Jag känner mig inte riktigt i stämning för att ta emot det nu. Men vid rätt tidpunkt är det absolut kanon. Och du har rätt. Ska nog inte vara någon sång.

karl:
roligt projekt du dragit igång....ser fram emot kommande...du har ett nice eget trademark som jag gillar....denna lite för soft för mina öron( hur det kan vara möjligt) :mellow: men så är det iaf  :rolleyes:however du har stenkoll på dina ljud och jag är avundsjuk på ditt akustiska gitarrljud...vad spelar du på för gura? och vad för mic:ar?

//: karl

yessongs:

--- Citat från: equality skrivet 07.03.2007, 20:23:40 --- Och var har din My Spaces-sida tagit vägen va!?   <_<  Brukar ju gå in och tjyvlyssna emellanåt! Slut på det nu???  :blink:
--- Slut citat ---

Ja, iochmed kontrollrummet är det slut på det. Myspace var en identitetslös ocean; kontrollrummet är en idyllisk vik, på tryggt avstånd från den tunga färjetrafiken.

--- Citat från: equality skrivet 07.03.2007, 20:23:40 --- Ibland ren folkmusik. Tusan har du baklängesgitarr vid 04:51-05:10 !?  :rolleyes:
--- Slut citat ---

Asså, folkmusik är något jag aldrig medvetet sneglar åt. Kunde vara intressant att veta vilka partier du syftar på. Och du vet vad dom säger om baklängesgitarr: "Hörru yessongs, den där tagningen sög gôtt: det hade fan låtit bättre baklänges!" :D ;)

--- Citat från: dede skrivet 07.03.2007, 23:43:51 --- Jag vill veta allt om stråkmaskinen. Är det en Crumar Stringer?
--- Slut citat ---

Det är en Stringman by Crumor, från Albin Hagströms pittoreska shop i Älvdalen. Jag köpte den (with a little help från vår vän Timecode, som inte sällat sig till k.r. ännu) begagnad på Vendolin så den är inte i perfekt skick. Man får hitta voicings som unviker ett fåtal tangenter :rolleyes:

--- Citat från: karl skrivet 07.03.2007, 23:57:41 --- vad spelar du på för gura? och vad för mic:ar?
--- Slut citat ---

Äntligen några riktiga frågor! ;) Jag har en Larrivee, jumbomodell. Just för att den är så maffig har jag börjat använda capo ganska högt upp på halsen. Blir mycket tydligare, men tack vara jumbogitarren finns fortfarande mycket kropp kvar i ljudet. Jag använder en Neuman kondensator KM184 (mitt bästa köp någonsin?), och just den här gången körde jag den genom en rör-mickförförstärkare (en Art Tube MP). Detta är samtidigt ett experiment för mig, att inte bara distansmicka allt, utan krypa lite närmare på några instrument, inkl gitarren. Och just det, i min iver att analogisera har jag kopplat en gammal bandspelare som ett slags filter innan ljuden bandas av datorn. Jädra massa sladdar ska ni veta :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion