Forum > Färdiga produktioner
yessongs - Kyrkotonart no. II: Dorian Grey
yessongs:
LÅTNAMN: Dorian Grey
ARTIST/GRUPP: yessongs
GENRE: doriska instrumentalövningar
LÅTLÄNGD: 5:52
KOMPOSITÖR: yessongs
PRODUCENT: yessongs
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Jag påbörjade ett projekt där jag skulle skriva en låt i vardera av de sju kyrkotonarterna. Denna doriska är alltså experiment nummer två. Först var tanken att jag skulle lägga sången sist. Men nu blir det ingen sång; det får räcka med det instrumentala. Jag är mest nöjd med hur jag lyckades få min älskade stråkmaskin att fungera som melankolisk blåssektion, tack vare min "dynamic filter"-pedal och lite extra gain i orange-toppen. Det här är den första inspelningen jag gjorde med ett splirrans äkta fjäderreverb i aux:en. Hör ni värmen? Hör ni upplösningen?
Pwayne:
Snyggt som alltid.....och som alltid: Sång för fan!!
Skall bli intressant att följa dina tonarter, kanske kan en musikteoretisk nolla lära sig något?? Kanske blir det ett undervisningsmaterial??
Kul att du fick igång fjädrarna (från Daniels slaktade hammond!)! :) :) :)
Dividend:
Historiskt vem/vilka använde dessa? Tidigare än Bach? (Vet noll om kyrkotonarter.)
Låter mysigt gör det. Lite repetitivt så föregående talare har nog rätt om sång. Vilken typ av sång hade du tänkt dig? :)
Gregoriansk?
Oj, nu blev det ett solo på slutet där, ja. och ja... Jo, fint och inspirerande faktiskt!
Silkwood:
Väldigt skönt gitarrsound tycker jag! Gillar den återkommande slidefrasen.
Ser fram emot frygiska! =)
yessongs:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.03.2007, 08:08:50 ---Lite repetitivt så föregående talare har nog rätt om sång. Vilken typ av sång hade du tänkt dig? :) Gregoriansk?
--- Slut citat ---
Heh, nej det var nog aldrig tanken. Det är svårt nog att skriva texter på engelska; om jag skall klämma ur mig texter på LATIN nu också får jag aldrig spelat in något :). Jag ville INTE att sången skulle konkurera ut instrumenten -- därför skippade jag sång helt till slut. Hmmm, jag hade nog snarare hoppats på "meditativt" eller till och med "suggestivt" (åtminstone när det gäller "vers"-partierna), men jag får väl köpa "repetitivt" :angry: ( :rolleyes:).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida