Kontrollrummet

Blues

gäst · 19 · 3310

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Hittade mer hmm det ligger lite och skräpar på mina hårddiskar. Jag slänger upp det på min SoundClick vartefter jag hittar saker det verkar vara lättare att ha överblick på skrotet där. Ska dom bli färdiga så måste det ju spelas in igen ändå. Nåväl om nån vill lyssna så varsågod lite instrumental akustiskt blues med lite fler än tre ackord :D tror det är en cover på en låt jag gjorde för länge sedan men inte hittar längre. Det är ett tag sedan jag gjorde den här också.
Göran

Blues
  lo-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5969009&q=lo
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5969009&q=hi


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Varm och mysig vedbrase-blues, sprider (jul)stämning - nånting för julskivan?
Läckert med ljudet från strängglidningarna
Bra spelat
Fin låt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar tackar och bockar och bugar får väl ta upp den på "riktigt" så småning kul att du gillade den.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JAvisst e detta mysmusik, snygg melodi o enkelt  o snyggt arr. Kanske lite väl skramligt, stränggnissel. Tycker definitivt att detta är värt en nyinspelning, och om möjligt, kanske med lite sång? Så tummen upp för låten och håll den akustiskt, unplugged BS! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skönt gung. Snygg sound också.

Lite längre och lite mer melodier eller sång så håller den för fler lyssningar.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Den var riktigt skön. Prioritera att göra färdig den tycker jag :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Fint. Gillar "sträng-gnisslet". Och så gillar jag katten!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Detta var fint. Inte hört förut. Bra ljudkvalitet dessutom.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tack ska ni ha jasså katten va med på ett hörn  :D ja han vill vara med ibland. Får komma ihåg att lägga till det bland medverkande hehe.
Göran


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Mycket trevligt stycke och gnisslet ger det hela en sån närhet. Den tar jag och lyssnar på igen...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Yes Göran!
Rakt in i själen på den här åldrande blues mannen..Great feeling och snyggt lirat.

Har en annan fundering:Loggat in på soundklick idag och slängde upp en låt "A place like Graceland"..Hur gör du så att det ser ut som ovan när man laddat ned filen? Att bara spelaren kommer upp? Testade att klistra in url:et,men då hamnade jag på sidan där allt står om mig och låten startade,så det var ju lugnt men..Blir inte klok på det..Tänkte låta Jänkarna på muses lyssna på min musik..Dra ett pm om du vill förklara för en novis i "länknings branschen.."

Mvh
Micael


Burnin Sven

  • Gäst
Tack det var snällt sagt som jag förstår så blir det till att spela in den här igen men det tar ett tag jag måste gå igenom hårddiskarna först det dyker nog upp mer hehe.

Jo Micael dom har gjort om det lite nu men ska försöka förklara om jag kan utan att virra till det.
På högersidan på skärmen så står det home log out account och help. Vid account så har du en liten pil, tryck på den så kommer ditt konto upp välj det sista alternativet om det är fler i listan. Då bör du komma ut i Band administration main meny där har du nåt som heter linking/embed tool tryck på den så får du välja vad du ska länka, i det här fallet en sång. Nu får du upp listan med dina låtar och där kopierar du den som du vill länka till och klistrar in tex. i din tråd här.
Göran


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack det var snällt sagt som jag förstår så blir det till att spela in den här igen men det tar ett tag jag måste gå igenom hårddiskarna först det dyker nog upp mer hehe.

Jo Micael dom har gjort om det lite nu men ska försöka förklara om jag kan utan att virra till det.
På högersidan på skärmen så står det home log out account och help. Vid account så har du en liten pil, tryck på den så kommer ditt konto upp välj det sista alternativet om det är fler i listan. Då bör du komma ut i Band administration main meny där har du nåt som heter linking/embed tool tryck på den så får du välja vad du ska länka, i det här fallet en sång. Nu får du upp listan med dina låtar och där kopierar du den som du vill länka till och klistrar in tex. i din tråd här.
Göran

Hel Nice Göran,nu funkar det!
Slänger upp några av låtarna "over there",så får vi se vad jänkarna tycker..Mega tack för hjälpen.

Fixa oxå till denna,då det är riktigt bra arrat/lirat.Liite mindre strängrassel möjligen,om jag skall klaga på nåt..
Grym känsla som sagt,och det räcker mycket långt.

Mvh
Micael


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej göran..
jag gillar det här & enligt mig behöver det inte vara mer en det redan är..
soft litet stycke! :)

/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter jäkligt bluesigt.

jag får känslan av att befinna mig nångon annanstans. Kanske liggande på mjuk bäd i en kinesisk opiumhåla fär tre hundra år sen. Sen reser jag mig, kommer ut ur hålan, och där hukande kineser, fattiga, jag, och en namnlös kinesisk omkringrulllare.. En sån som ser till att allt står rätt till. RÖker inget opium, för det är ju röd triangel på det!, däremot vaknar jag och tar ensnus. SÄtter tillbaka min mp3spelares  lurar i öronen, många låtar. Kanske tom 70% av utrymmet är kontrollrummet-material :)... Blandat med kinesiska glosor. Därav drömmen.

Betyg? Ja, den ligger på mp3speelaren, orkar inte kalkylera en siffra mellan 1 och 5. Men! Som blueslåt (alltså bara att lyssna till), så¨gör den så man nickar i takt och nästan vill dansa.....



Detta är sant! Så var min natt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
bra spelat som tusan sparsmakat o less is moore känsla ..lite kort o för steril ljudbild kanske..
en vacker visa med blått hjärta.

tony
att leva är att dö


Burnin Sven

  • Gäst
 :D Fan man får nästan sätta röd triangel på låten oxå som varning för den lättledde  :D den kan bli farlig om jag tolkar det hela rätt  :D.
Bara skojar lite man tackar och bockar allra ödmjukast det var ytterst vänligt sagt av er båda två. Ska försöka hoppa in här imorn och återgällda lite kritik men ikväll är det fotboll som gäller.
Göran


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Verkligen en skön blueslåt ser ut som katten gillar den med! ;) :D


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar tackar kul att den gillas, jasså katten oxå  :D. Min katt verkar gilla musik oxå när jag lirar in, eller så ligger han bara och väntar på mat. Han kanske har fattat att det inte är lönt att jama när jag har lurarna på mig  :D.
Göran