Forum > Demolåtar
The Bluesmates/Harmonica mike/ - Farväl
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 14.11.2007, 13:15:11 ---Alltså, jag tycker arr är rätt tråkigt, men låten tror jag kan bli jättebra. PÅminner på något sät ocm nån mix mellan eldkvarn/rickfors/lemarc.
gör om detn i lite popbluestappning så blir det jättebra!!
--- Slut citat ---
Emu då:
Jo den har ju inte så mycket finesser denna,gott lir överlag men som du säger så saknas det lite arr mässigt..Får se om vi kan kläcka ur oss nåt klurigt vad det lider...Skickar in den i magic boxen - så får vi se vad som kommer ut.
Tack för comment.
Mvh
Micael
Emulator:
HElt klart värt att göra igen. Den hade något speciellt över sig den där melodin...
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 14.11.2007, 16:51:04 ---HElt klart värt att göra igen. Den hade något speciellt över sig den där melodin...
--- Slut citat ---
Jo den skrevs som visa och lirades enbart på gitarr ursprungligen,med snyggt spansk influerat solo..Kanske dit jag skall dra den,mot ursprungs arret..Inte funderat i dom banorna,snöat fast på denna version.
Mvh
Micael
stajo:
Visst är denna värd en nyinspelning. Kanske med lite mer variation som påpekats.
Tycker melodin är bra. Det är något i din frasering tror jag som får mig att tänka på Grymlings. Hm men det är nog bara jag :).
ynot:
lite som att åka i en trimmad volvo man hör på motorn att det finns mycket o ge men det gasas inte så mycket plan mark lixom. sången har mer av upp o nerförsbackar o är stundtals magiskt bra..lite splittrat med andra ord ..tänkte på leonard coen lite,, kunde dra det ditåt i arr o sång kanske d v s ännu mer statiskt .kunde nog funka det med--
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida